Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maverick97
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-11-2021
Hi,

Een tijdje geleden is het scherm van mijn laptop tijdens transport gebarsten. Aangezien de kosten voor reparatie naar mijn oog te hoog waren voor hoe lang ik de laptop nog wilde gebruiken, heb ik een nieuwe laptop aangeschaft.

Echter de oude laptop is naast het gebarste scherm nog volledig functioneel en ik denk daarom dat hij nog best bruikbaar is voor de onderdelen. Ik ben daarom opzoek gegaan naar sites/bedrijven die laptops opkopen voor het hergebruiken van de onderdelen, alleen heb ik voor mijn gevoel nog geen betrouwbaar punt gevonden.

Mijn vraag is dan ook of iemand hier bekend is met deze service en/of een laptop in het verleden heeft verkocht voor onderdelen? Ik zou graag ervaringen willen horen en dan zelf een overzicht kunnen krijgen van deze markt en betrouwbare bedrijven hierin.

Details over de laptop;
- HP Pavilion x360 14-cd0957nd
- 3 jaar geleden aangeschaft
- Sinds midden 2019 niet meer bestelbaar
- Destijds gekocht voor €749,-

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 19:36
@maverick97 Ik zou als eerste proberen hem via de Vraag en Aanbod hier te verkopen. Zijn genoeg handige mensen die dit soort laptop kopen om hem zelf te reparen.
Ik zie dat je voor circa 200 euro een nieuw scherm hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Het is geen high-end laptop. Ik vraag mij af of er bedrijven zijn die er iets aan kunnen verdienen.
Wellicht dat er tweakers zijn die het zelf kunnen repareren en zo het een tweede leven kunnen geven. Maar op zakelijk gebied geef ik je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, ga maar na: 750 bij aankoop, 3 jaar oud, blijkbaar kost een nieuw scherm 200 euro. Geen high-end model bij aankoop en nu alleen al 200 euro voor een vervangend scherm waar nog arbeidskosten bij moeten komen. Ik denk dat een gemiddeld bedrijf hier geen heil in ziet want voor hoeveel kan je hem dan uiteindelijk wegzetten? 350 tops?