Ik heb een afstandsbediening liggen voor slagbomen, deze zou ik graag op onze camping gebruiken maar hoe kom ik achter de juiste frequentie en hoe stel ik dit in? Heeft iemand ervaring met dit soort afstandsbedieningen? Bedankt alvast.
Verwijderd
A. Werkt de slagboom met dat systeem??
B. Op de Ir poort van je pc gaan zappen met dat ding, er zijn dus vast wel programmatjus die je de frequentie kunnen geven. Heb het wel eens bij een vriend gezien die zo'n palmtop had.
B. Op de Ir poort van je pc gaan zappen met dat ding, er zijn dus vast wel programmatjus die je de frequentie kunnen geven. Heb het wel eens bij een vriend gezien die zo'n palmtop had.
nergens een manual ofzo? Het is gewoon een universele afstandsbediening die op alle systemen werken, ik heb alleen de juiste frequentie nodig(waarschijnlijk 433 Mhz) maar ik weet ook niet hoe ik die moet instellen.
Verwijderd
Zoek eens op inet naar een manual of naar de maker van dat ding. Maar je weer zeker dat de slagboom zelf ook op een afstabnds bediening werkt of was je van plan er een remote unit in te maken?? En voor de frequentie moet je een scanner van iemand lenen(niet zo'n ding voor plaatjes maar om dus frequenties mee af te scannen)
Scanner
Dat begrijp ik ook, het is ee ab die bedoeld is voor een slagboom van een ander bedrijvencomplex maar wanneer je de frequentie aanpast moet hij ook daar werken. De maker is ook niet te vinden
Verwijderd
Je hebt ook geen schema's bij dat ding?? Kun je kijken wel potmetertje je moet hebben om de frequentie aan te passen.
Verders weet ik het ook niet.
Verders weet ik het ook niet.
In dat ding zitten van die I/O knopjes waarmee je de frequentie kunt verstellen maar hoe ik die moet gebruiken???
Verwijderd
Eeh volgens mij naar boven en naar beneden schuiven. Dat zit erin om een andere Combinatie te maken zodat ie niet op de slagboom van een ander bedrijf werkt.
Zo hebben wij van die alarm dingen met een AB en daar kun je op de AB en op de sensor zelf een soort code maken met die schuifjes zodat ie niet op een ander ding werkt.
Maar je weet dus niet of bijde ab's de zelfde frequentie hebben?
Zo hebben wij van die alarm dingen met een AB en daar kun je op de AB en op de sensor zelf een soort code maken met die schuifjes zodat ie niet op een ander ding werkt.
Maar je weet dus niet of bijde ab's de zelfde frequentie hebben?
staat er niet ergens de afgeregelde frequentie op als je hem openmaakt ?? wil wel eens een stickertje inzitten met de freq erop.
deze apparaten mogen maar een bepaalde freq band gebruiken, net als de babyfoons, draadl telefoons, AB voor auto's e.d.
volgens mij zo rond de 47-48 MHz
deze apparaten mogen maar een bepaalde freq band gebruiken, net als de babyfoons, draadl telefoons, AB voor auto's e.d.
volgens mij zo rond de 47-48 MHz
specs : wil je niet weten
Ok, maar door welke omhoog te doen en welke omlaag te laten krijg ik dan 48 Mhz?
edit:
Ik weet dus niet de frequentie van de slagboom die ik ook in die ab moet zetten, en ik heb eens gerekend er kunnen zo'n 10.000 mogelijkheden zijn dus van alles proberen zal ook niet makkelijk gaan.
Ik weet dus niet de frequentie van de slagboom die ik ook in die ab moet zetten, en ik heb eens gerekend er kunnen zo'n 10.000 mogelijkheden zijn dus van alles proberen zal ook niet makkelijk gaan.
Pagina: 1