compacte versterker voor 2 Dali Zensor 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vzorge
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-04 23:39
Ik zoek een?
Compacte versterker met een maximale hooge van 14cm ivm kast waar hij in moet. Deze moet 2 Dali Zensor 7 aansturen en wordt gevoed vanuit een Sonos Connect

Wat is je budget?
Het liefst onder de 200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Sonos connect (v1) staan die nu aangesloten is op een Yamaha RX-V473. De Yamaha is nogal een bakbeest en heb ik dus de deur uit gedaan. Hij past niet in onze tv kast. Ik luister er op dit moment alleen mee naar muziek op mijn twee Dali Zensor 7 speakers.
Wat ik wel graag zou willen is een versterker waarmee ik mijn tv met optical kan verbinden en die dan automatisch switched naar het aangegeven kanaal. Met de Yamaha ben ik gestopt met de tv over de soeakers omdat je dan altijd moet switchen en de remote in de kast ligt.
Voornamelijk gewoon een versterker die always on, of auto-on kan staan zodat ik gewoon de Sonos aan kan zetten wanneer ik wil.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb beel geprobeerd er over te lezen, maar al snel gaat alles in termen waar ik helaas geen weet van heb. En ik vind het erg moeilijk om uit alle informatie het juiste te destilleren wat ik nodig heb. Ik heb wel gevonden een pricewatch: Argon Audio SA1
Maar ik had gehoopt iets te vinden dat iets goedkoper was. Ik vermoed zo dat dit overkill is. Alleen duizeld het mij zodra het over Ohm en Dbs gaat en als ik dat dan moet vertalen naar mijn situatie.

Ik kan ook wel gaan voor een vervanging van mijn sonos connect met een amp, maar dat ding is bijna 800 euro en dan ben je helemaal locked in, dus dat doe ik liever niet.

Welke vragen heb je hier nog over?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 16:36
Er van uitgaande dat je het volume vooral op je sonos zal regelen, kijk dan ook eens naar een tripath amp.
https://www.amazon.nl/SMS...rker-zwart/dp/B00MJX67J4/ oid.

Of in koopjes kelders vind je ook nog wel eens iets leuks. https://correct.nl/products/axa25-met-2x50-watt-versterker-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vzorge
Thanks voor de reactie. Waar moet ik dan op letten. Want die eerste link is 2x160Watt en die tweede is 2x50W. Of moet je daar eigenlijk niet echt naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

vzorge schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:32:
Thanks voor de reactie. Waar moet ik dan op letten. Want die eerste link is 2x160Watt en die tweede is 2x50W. Of moet je daar eigenlijk niet echt naar kijken?
Die eerste gaat geen 2x160W leveren, die tweede levert ongeveer 38W met jouw luidsprekers.

Wat voor volumes luister je? Zet je het weleens harder? Beide opties zou ik niet aanraden als je het weleens harder zet, maar voor gewoon normaal niveau muziek luisteren is het prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-11-2021 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 20:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb zelf een yamaha n303d van 141mm (koelopeningen zitten wel bovenop) en die bevalt mij uitstekend.
Ik bedien m met de app van mn telefoon. AB raak ik nooit aan.
Ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar wellicht het bekijken waard.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 16:36
De t-amp levert 160 watt bij 10% thd (vervorming). Beiden zijn qua vermogen denk ik ongeveer vergelijkbaar met je yamaha nu. Zelf heb ik die yamaha ook (en een aantal andere versterkers gehad). De cambridge zal kwalitatief een stuk vooruit zijn. Strakker de boel kunnen aansturen al zijn de zensor speakers niet heel veeleisend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snuitebolletje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:29:
De t-amp levert 160 watt bij 10% thd (vervorming). Beiden zijn qua vermogen denk ik ongeveer vergelijkbaar met je yamaha nu. Zelf heb ik die yamaha ook (en een aantal andere versterkers gehad). De cambridge zal kwalitatief een stuk vooruit zijn. Strakker de boel kunnen aansturen al zijn de zensor speakers niet heel veeleisend.
Uuh, dat zou ik niet zo stellig zeggen. De Cambridge Audio heeft veel minder vermogen dan de Yamaha, en dat kan best nog weleens een rol gaan spelen in de pieken (pieken liggen op +10-20dB boven je gemiddelde luistervolume). Het kan wel net goed gaan, maar mijn ervaring is dat een Cambridge Audio 540A niet voldoende was om een luidspreker met 87dB gevoeligheid goed aan te sturen terwijl je dat wel zou verwachten. Maar 90dB gevoeligheid is natuurlijk wel twee keer zo makkelijk. Dus misschien komt het wel goed?

Anyway, zodra ik een versterker had van 100W werd het daarna niet meer beter toen ik naar 200W ging. Met die 100W versterker had ik het punt bereikt dat ook de pieken beter opgevangen werden.

Versterker vermogen is een beetje een paradox: je hebt tegelijk minder en meer vermogen nodig dan je denkt nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
vzorge schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:24:
Ik zoek een?
Ik heb wel gevonden een pricewatch: Argon Audio SA1
Maar ik had gehoopt iets te vinden dat iets goedkoper was. Ik vermoed zo dat dit overkill is.
Ik kan ook wel gaan voor een vervanging van mijn sonos connect met een amp, maar dat ding is bijna 800 euro en dan ben je helemaal locked in, dus dat doe ik liever niet.
Die Argon is wel een mooi apparaatje. Ook meteen een streamer (via BT) en een optische ingang om aan je tv te koppelen. Dat zie je niet heel veel in die hele compacte apparaatjes. Vind € 349 ook best een prima prijsje eigenlijk.

Met je sonos connect ben je al helemaal locked in, omdat je afhankelijk bent van Sonos connect software om muziek/spotify te streamen. Daar heb je bij die Argon geen last van en scheelt weer een apparaatje. Ik was lekker voor één apparaat gegaan in jouw geval.

Een alternatief voor die Argon is een Yamaha MusicCast Connect Amp WXC-50. Kost ook € 349. Voordeel van dit apparaat is dat je em via je netwerk kan bedienen. Stabieler van BT.

De yamaha connect amp doet 55w
De Argon Audio S1 doet 80w
De Sonos Connect amp doet 125w
Althans, dat kan ik zo vinden wat die dingen volgens de fabrikant moeten doen. Geen idee hoe ze dat gemeten hebben met hoeveel vervorming en of je die waardes met elkaar kan vergelijken. 125w uit zo'n kleine versterker is wel heel veel. 55w die Yamaha opgeeft lijkt me het meest realistisch voor dergelijke apparaatjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 16-11-2021 13:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 20:46
Marantz had vroeger een kleinere versie van de M-CR610 zonder ingebouwde CD speler, maar ik kan die in het huidige aanbod even niet zo snel vinden (ze hebben nu de M-CR612 geloof ik). Denon heeft met de Ceol systemen ook zoiets gehad. Ik gebruik de hierboven genoemde Marantz zelf en die bied een hoop mogelijkheden, hoewel ik niet weet hoe dat met Sonos gaat samenwerken. Spotify connect zit er in, via Airplay kan je er ook vanalles naartoe streamen. Optisch zit er ook op. De Marantz app is niet ideaal (toe aan een update) maar het werkt voor mij allemaal prima en voor een instap systeem kan dit apparaat een flinke speaker best wat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:02:
[...]

Die Argon is wel een mooi apparaatje. Ook meteen een streamer (via BT) en een optische ingang om aan je tv te koppelen. Dat zie je niet heel veel in die hele compacte apparaatjes. Vind € 349 ook best een prima prijsje eigenlijk.

Met je sonos connect ben je al helemaal locked in, omdat je afhankelijk bent van Sonos connect software om muziek/spotify te streamen. Daar heb je bij die Argon geen last van en scheelt weer een apparaatje. Ik was lekker voor één apparaat gegaan in jouw geval.

Een alternatief voor die Argon is een Yamaha MusicCast Connect Amp WXC-50. Kost ook € 349. Voordeel van dit apparaat is dat je em via je netwerk kan bedienen. Stabieler van BT.

De yamaha connect amp doet 55w
De Argon Audio S1 doet 80w
De Sonos Connect amp doet 125w
Althans, dat kan ik zo vinden wat die dingen volgens de fabrikant moeten doen. Geen idee hoe ze dat gemeten hebben met hoeveel vervorming en of je die waardes met elkaar kan vergelijken. 125w uit zo'n kleine versterker is wel heel veel. 55w die Yamaha opgeeft lijkt me het meest realistisch voor dergelijke apparaatjes.
Ik geloof dat best van Sonos, deze doet dat bijv. ook gewoon:

https://www.audiosciencer...ements-of-sonos-amp.6957/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ok, zou het prijskaartje ook meer rechtvaardigen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:53:
[...]

Ok, zou het prijskaartje ook meer rechtvaardigen.
Continue vermogen zal vast lager zijn, kans ik groot dat hij thermisch gelimiteerd is. Je kan niet constant maximaal vermogen vragen. Zie je ook bij Hypex NCore bijv., die kunnen ook niet constant hun maximale output leveren. Dat is in de praktijk echter geen enkel probleem, want geen enkel stuk muziek of film vraagt dat. Je hebt alleen dat vermogen nodig om de pieken op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vzorge
[...]

Ben dat op zich wel met je eens, maar we hebben hier in huis ook nog een Play:5 (1e gen) en een Play:1 (2e gen) staan, vandaar dat ik die connect nog wel wil behouden. Deze staan allemaal op de 1e verdieping, omdat we daar werkkamer, woonkamer en keuken hebben die wel open zijn, maar niet zo open dat je met een set boxen alles vult.
Ik heb, toen sonos onze apparaten eerst maar wilden bricken omdat ze een nieuwe generatie hadden, nog wel gedacht er van af te stappen en over te stappen op Denon ofzo. Maar de investering die dat dan weer kost, plus enkele reviews hebben me toch dan op het Sonos platform gehouden. Het werkt ook wel prima icm spotify.

Dat is ook de reden dat ik iets zoek wat wel goed de muziek naar de speakers kan sturen, maar het hoeft niet smart te zijn ofzo. Liefst laat ik het gewoon altijd aanstaan en verborgen. Die tripath amp is daardoor wel interessant. Een mogelijkheid om de tv aan te sturen zou alleen maar een plus zijn, maar ik vermoed dat dan de prijs meteen een veelvoud is gezien de opties die voorbij komen.
Ligt het aan mij, of heeft dit apparaatje geen aansluiting voor boxen. Ik zie ook staan dat het een pre-amp is?

[ Voor 17% gewijzigd door vzorge op 16-11-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
vzorge schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:33:
[...]

Ligt het aan mij, of heeft dit apparaatje geen aansluiting voor boxen. Ik zie ook staan dat het een pre-amp is?
Dat ligt niet aan jou, maar aan mij 8)7
Inderdaad een preamp / geschikt voor actieve speakers.

Pagina: 1