Toon posts:

WD MyCloud EX2 OS3 -> OS5 via een omweggetje???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrsX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-12-2022
Heeft iemand dit al geprobeerd, of weet iemand dit kan?

Ik heb een WD MyCloud EX2.
En pechvogel als ik ben...daar kan geen OS5 op.

Nu heb ik net 2 dagen geleden (stom geluk) een WD MyCloud EX2 Ultra gekocht.
Daar zit wel OS5 op (waar ik niet blij mee ben want ik kan dat kreng niet ingesteld krijgen dat hij niks meer doorgeeft buiten ons eigenwifi netwerk, wij hebben het niet nodig op andere plaatsen.)

De 'oude' wil ik gaan gebruiken als back-up.

De oude zou ik dan ook moeten updaten naar OS5.
Maar aangezien het geen Ultra is, kan daar geen OS5 op.

Nu heb ik een vraag
Als ik de twee HD's uit de oude WD MyCloud EX2 haal en een alleen een nieuwe lege kast (WD MyCloud EX2 Ulltra) koop en daar de HD's in zet, zou het dan wel kunnen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik kan nog niks proberen want ik heb die kast niet.

Wat ik wel vreselijk vervelend vind is dat je met OS5 altijd verbinding met de NAS hebt.
Ook als je buiten je eigen netwerk bent, iets wat ik absoluut niet wil en niet nodig heb.
Alle instellingen doorlopen maar je moet iets aanzetten anders kun je er niet eens binnen je eigen netwerk op komen.

Als iemand daar een oplossing op weet, graag.

Alle reacties

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je router iets voorsteld zou je daarin internet access voor je NAS moeten kunnen blocken.

• MrsX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-12-2022
Hartstikke geblokt.
En toch dwars er doorheen.

Heel raar.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee