Heeft iemand dit al geprobeerd, of weet iemand dit kan?
Ik heb een WD MyCloud EX2.
En pechvogel als ik ben...daar kan geen OS5 op.
Nu heb ik net 2 dagen geleden (stom geluk) een WD MyCloud EX2 Ultra gekocht.
Daar zit wel OS5 op (waar ik niet blij mee ben want ik kan dat kreng niet ingesteld krijgen dat hij niks meer doorgeeft buiten ons eigenwifi netwerk, wij hebben het niet nodig op andere plaatsen.)
De 'oude' wil ik gaan gebruiken als back-up.
De oude zou ik dan ook moeten updaten naar OS5.
Maar aangezien het geen Ultra is, kan daar geen OS5 op.
Nu heb ik een vraag
Als ik de twee HD's uit de oude WD MyCloud EX2 haal en een alleen een nieuwe lege kast (WD MyCloud EX2 Ulltra) koop en daar de HD's in zet, zou het dan wel kunnen?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik kan nog niks proberen want ik heb die kast niet.
Wat ik wel vreselijk vervelend vind is dat je met OS5 altijd verbinding met de NAS hebt.
Ook als je buiten je eigen netwerk bent, iets wat ik absoluut niet wil en niet nodig heb.
Alle instellingen doorlopen maar je moet iets aanzetten anders kun je er niet eens binnen je eigen netwerk op komen.
Als iemand daar een oplossing op weet, graag.
Ik heb een WD MyCloud EX2.
En pechvogel als ik ben...daar kan geen OS5 op.
Nu heb ik net 2 dagen geleden (stom geluk) een WD MyCloud EX2 Ultra gekocht.
Daar zit wel OS5 op (waar ik niet blij mee ben want ik kan dat kreng niet ingesteld krijgen dat hij niks meer doorgeeft buiten ons eigenwifi netwerk, wij hebben het niet nodig op andere plaatsen.)
De 'oude' wil ik gaan gebruiken als back-up.
De oude zou ik dan ook moeten updaten naar OS5.
Maar aangezien het geen Ultra is, kan daar geen OS5 op.
Nu heb ik een vraag
Als ik de twee HD's uit de oude WD MyCloud EX2 haal en een alleen een nieuwe lege kast (WD MyCloud EX2 Ulltra) koop en daar de HD's in zet, zou het dan wel kunnen?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik kan nog niks proberen want ik heb die kast niet.
Wat ik wel vreselijk vervelend vind is dat je met OS5 altijd verbinding met de NAS hebt.
Ook als je buiten je eigen netwerk bent, iets wat ik absoluut niet wil en niet nodig heb.
Alle instellingen doorlopen maar je moet iets aanzetten anders kun je er niet eens binnen je eigen netwerk op komen.
Als iemand daar een oplossing op weet, graag.