Hoe kom ik er achter of mijn brommer (tomos) een WOK heeft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urno
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10-2022
Dag Allemaal,

Vorige week moest ik met mijn brommertje op de rollerbank en kreeg ik van de agent een WOK omdat hij 36 km/h ging (het is een blauw kenteken). nu weet ik natuurlijk donders goed dat dat mijn fout is maar afgezien van dat heb ik even een vraag.

ik heb sinds het gebeurt is niks meer gehoord en ik ben eens even gaan kijken op de website van de RDW. daar zou je als het goed is moeten kunnen zien of je daadwerkelijk een WOK heb. Maar daar staat van niet. nu vroeg ik mij af hoe dat zit. Is de website van de RDW realtime? of heb ik misschien geluk gehad? Ik neem aan dat die agenten volgens de wet binnen een bepaalde tijd zo iets door moeten geven toch?

is er eventueel een andere manier om er achter te komen wat de status van mijn brommer is?
Ik gebruik hem namelijk gewoon in mijn vrije tijd om op Touren en vind het zonde van het geld als ik hem laat keuren zonder dat dat nodig is...

ik heb al op andere forums gekeken maar niet echt relevante antwoorden gevonden. ook op internet gekeken bij andere websites maar die vragen geld om gewoon de gegevens van de RDW website door te sturen :I

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Urno schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:57:
Dag Allemaal,

Vorige week moest ik met mijn brommertje op de rollerbank en kreeg ik van de agent een WOK omdat hij 36 km/h ging (het is een blauw kenteken). nu weet ik natuurlijk donders goed dat dat mijn fout is maar afgezien van dat heb ik even een vraag.

ik heb sinds het gebeurt is niks meer gehoord en ik ben eens even gaan kijken op de website van de RDW. daar zou je als het goed is moeten kunnen zien of je daadwerkelijk een WOK heb. Maar daar staat van niet. nu vroeg ik mij af hoe dat zit. Is de website van de RDW realtime? of heb ik misschien geluk gehad? Ik neem aan dat die agenten volgens de wet binnen een bepaalde tijd zo iets door moeten geven toch?

is er eventueel een andere manier om er achter te komen wat de status van mijn brommer is?
Ik gebruik hem namelijk gewoon in mijn vrije tijd om op Touren en vind het zonde van het geld als ik hem laat keuren zonder dat dat nodig is...

ik heb al op andere forums gekeken maar niet echt relevante antwoorden gevonden. ook op internet gekeken bij andere websites maar die vragen geld om gewoon de gegevens van de RDW website door te sturen :I
WOK's worden vaak heel traag verwerkt. Die wok komt er nog aan, daar hoef je niet aan te twijfelen. Op mijn motorfiets kwam hij (na schade) na ruim 2 maanden. Hij was inmiddels al lang gemaakt en zo goed als nieuw, ik dacht ook "die komt niet meer" en daar was ie dan, na 2 maanden. En dan rij je ineens met een WOK rond.

Er af halen is gelukkig makkelijk en snel gedaan.(keuring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Als je vorige week die rollerbank hebt gehad en nog geen formele brief dan zou ik daar nog geen conclusies aan verbinden. De scooter opnieuw laten keuren zou ik trouwens sowieso aanbevelen, want als je nu bij de rollerbank gepakt wordt dan kan je er de donder op zeggen dat je volgende keer weer een boete krijgt als je in de controle komt. Of nouja keuren, in die zin bedoel ik ff langs de garage zorgen dat ie niet meer 36 maar 30 loopt

[ Voor 12% gewijzigd door Michael_OsGroot op 14-11-2021 16:01 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urno
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:00:
[...]

WOK's worden vaak heel traag verwerkt. Die wok komt er nog aan, daar hoef je niet aan te twijfelen. Op mijn motorfiets kwam hij (na schade) na ruim 2 maanden. Hij was inmiddels al lang gemaakt en zo goed als nieuw, ik dacht ook "die komt niet meer" en daar was ie dan, na 2 maanden. En dan rij je ineens met een WOK rond.

Er af halen is gelukkig makkelijk en snel gedaan.(keuring)
bedankt voor je reactie,
das wel een slecht systeem van de politie, zo zou iedereen zijn brommer met wok ook direct kunnen verkopen...

als ik hem nu zou laten keuren terwijl die wok nog nie is verwerkt levert dat naderhand toch geen problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28
Urno schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:04:
[...]
als ik hem nu zou laten keuren terwijl die wok nog nie is verwerkt levert dat naderhand toch geen problemen op?
Ik verwacht van niet, maar kun je even navragen. Vermoed dat de keurder wel vaker met dit bijltje gehakt heeft

[ Voor 51% gewijzigd door celshof op 14-11-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 22:15
Die WOK staat waarschijnlijk allang in het politiesysteem, maar is simpelweg nog niet verwerkt in het RDW-register. Dus bij een controle kunnen ze in het politiesysteem wel zien dat er een WOK op geplaatst is, maar dat kan men nog niet in het RDW-register zien.

Maar goed. WOK of geen WOK. Je weet dat je te snel gaat, dat dit niet mag. Je moet dit dus gewoon oplossen en opnieuw door het RDW laten keuren. Als je dit bij het RDW aangeeft hoef jij je denk ik geen zorgen te maken dat er plots een WOK op geplaatst wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus wel een probleem. Het was in mijn geval onmogelijk om een WOK keuring te krijgen op een voertuig dat nog geen WOK heeft. "De keurder" is dan ook gewoon her RDW, ergens anders kan je niet terecht met je WOK.

Wellicht is het ondertussen anders, maar als dat niet zo is, is de politie verzoeken je WOK zsm te verwerken je beste optie.
Pagina: 1