Radiator vervangen andere aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-06 18:37
Ik heb een nieuwe radiator gekocht in dezelfde afmetingen als onze huidige radiator. Volgens de winkel moet het universeel zijn dus de aansluiting kan zowel links of rechts zitten. De oude radiator heeft een schroef aansluiting op de kraan. De nieuwe radiator heeft dit niet en het is ook niet meegeleverd. Waar ik naar opzoek ben is een tussenstuk zodat we de huidige kraan op de nieuwe radiator kunnen aansluiten. Ik heb zelf al even gekeken bij aansluitmaterialen radiators maar daar kom ik niet het juiste stukje tegen.

Aansluiting oude radiator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw3wjXs9IRcYD6_oqEVsH9CiE4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnrfMWY7xbGZzRunUE4iZERx.jpg?f=fotoalbum_large

Aansluiting nieuwe radiator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Sd5RYNb61w0MZNmynUUDN68Jr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAFfmPvzLMmFFb77pcf64lxw.jpg?f=fotoalbum_large

Aansluiting kraan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzJsKaA7NL7v44jBkfmimtwBkts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkKSaxJr0l3wfCDyCnIz2syl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Dat deel wat nog in je oude radiator zit is een staartstuk, die hoort bij die radiatorkraan.
Dus met een staartstuksleutel (ook wel radiatorsleutel) het staartstuk eruit draaien, opnieuw verpakken en in je nieuwe radiator draaien.
Dat geld ook voor je onderblok.
Oh en als het een ander merk radiator is kan je waarschijnlijk ook de boormachine erbij pakken, de ophangstrips om de radiator op te hangen zitten op een andere maat.

[ Voor 30% gewijzigd door edsandje op 14-11-2021 14:46 ]

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Het staartstuk dat in je radiator zit kan je er uit draaien met de volgende sleutel: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

En dan deze in je nieuwe er weer in draaien of je haalt voor een paar euro een nieuwe bij de warmteservice.

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-06 18:37
edsandje schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:43:
Dat deel wat nog in je oude radiator zit is een staartstuk, die hoort bij die radiatorkraan.
Dus met een staartstuksleutel (ook wel radiatorsleutel) het staartstuk eruit draaien, opnieuw verpakken en in je nieuwe radiator draaien.
Dat geld ook voor je onderblok.
Oh en als het een ander merk radiator is kan je waarschijnlijk ook de boormachine erbij pakken, de ophangstrips om de radiator op te hangen zitten op een andere maat.
Dank gaat dat wel lukken op onderstaande?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP3LpNSof_IT25ExykspFOZXWBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEdMae4k0RfyzmXRLQ0Z80eo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

lytjepole

Schier?

Waarom zou het niet lukken?
Meestal past een inbus 12mm er ook wel in.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou de hem incl. kraan vervangen, die gaan ook niet eeuwig mee. Persoonlijk zou ik er meteen een thermostaatventiel op zetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja dat moet wel lukken.
Als je die er uit hebt even de conische kant (bolvormig deel) goed schoonmaken.
Je kan de kraan eventueel in zijn geheel vervangen voor een thermostatische zoals hierboven gesuggereerd.
Voor het onderblok zou ik het staartstuk opnieuw gebruiken. (of een nieuwe halen, zijn ook los te koop)

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:09
Kraanvervangers: volgens mij is deze gekneld, dus moet ook weer eenzelfde (merk) op. Die zijn namelijk niet uitwisselbaar met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zo'n knelring heb je er zo af, in het ergste geval moet je het staande stukje buis vervangen.

Heb zelf (op het oog) exact dezelfde kraantjes gehad, is een paar minuten werk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:34:
Zo'n knelring heb je er zo af, in het ergste geval moet je het staande stukje buis vervangen.

Heb zelf (op het oog) exact dezelfde kraantjes gehad, is een paar minuten werk.
precies.. de buis naar de radiator kraan is gewoon recht toe recht aan dus is het niet zo moeilijk *O*

en een radiator kraan nooit helemaal open draaien..maar gewoon open en dan een slagje terug :Y

maar dat geld eigenlijk voor elke kraan :)

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 15-11-2021 18:01 ]

404 Signature not found

Pagina: 1