Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 12:29
Mijn vraag
Ik ben van een RX 5700 XT overgestapt naar een RTX 3060 ti, maar ik haal lagere top FPS in Warzone. Hij schommelt ergens tussen de 90-110 met 60 low 1% en 35 0.1%. Het vreemde is ook dat het niet echt uitmaak welke settings ik kies. Of het nu high-low, 1080p of 1440p is, hij blijft rond die fps schommelen. Zelf denk ik dat het misschien aan de Ryzen 5 3600 CPU ligt, die de bottleneck kan vormen? Maar die werkte wel gewoon goed met mn RX 5700 XT. Als ik daar op 1440p speelde met alle settings op low, kreeg ik wel een stabiele 110 fps met uitschieters naar de 130.

Overigens doet DLSS helemaal niks in warzone, maar werkt het wel in Modern Warfare multiplayer. Daar schiet ie van 120 naar 160 FPS op high settings met balanced dlss

Mijn vraag is: wat doe ik verkeerd? is de CPU mogelijk ineens een bottleneck geworden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 3600
Asus TUF gaming 3060 ti

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQMVKnZ85bphSfInOrNbdgwqNuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8n8u2C40JaZKxMF6o7Ho1AAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:45
Radeon drivers verwijderd met DDU voordat je de GeForce drivers installeerde?

Wat is het CPU gebruik per core volgens MSI Afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3060Ti moet gewoon beter presteren dan met de RX5700XT. Dat heeft niet ineens met je al gebruikte R3600 te maken. CoD geeft vaker problemen met RTX.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Uszka schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:21:
Radeon drivers verwijderd met DDU voordat je de GeForce drivers installeerde?
Ik heb de driver van Geforce tegelijkertijd geinstalleerd terwijl ik die van Radeon verwijderde.. niet heel slim wellicht? Kan ik hier iets aan doen?
Dat ga ik zo meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
jvr123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:40:
[...]

terwijl ik die van Radeon verwijderde.. niet heel slim wellicht? Kan ik hier iets aan doen?
Dan heb je die niet met DDU in veilige modus verwijderd. Gebruik alsnog DDU om de Radeon drivers volledig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1N3romIhucveEQhpIhcnBiDFSBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opyMyaeb3ceswKLEVjgr9BHF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Ik weet niet of dit nog iets zegt, maar MSI Afterburner Overclocking scanner zegt dat results unstable zijn. 2x getest tot nu toe. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be9QSlGmokNlVhKo9UGVlXwebE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mTL709NMgti2oozfMWhB033z.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Uszka schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:26:
[...]

Dan heb je die niet met DDU in veilige modus verwijderd. Gebruik alsnog DDU om de Radeon drivers volledig te verwijderen.
Oke ik heb AMD en Nvidia drivers allebei met DDU verwijderd en opnieuw Nvidia geinstalleerd. Het lijkt ietsjes te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

Tazzios

..

indien je je RTX 3060 ti hebt overclockt en deze instabiel is zal je minder frames halen dan bij een lagere stabiele klok.

Heb je hem overklokt? reset msi afterburner.
Is je voeding te zwak waardoor de videokaart onstabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
Een CPU upgrade kan misschien een paar FPS helpen maar een 3060ti is ook niet echt een upgrade tov de 5700XT. De 5700XT doet het gewoon nog steeds heel erg goed, vooral ook in warzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43
Ik zeg altijd tegen mezelf. Meten is weten.

Ingame alle resources bekijken en zien wat de belasting is. Zijn zat simplele tooltjes voor. ik gebruik hardwareinfo

Te weinig Stroom of drivers kunnen de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Te weinig Stroom of drivers kunnen de oorzaak zijn.
Ik heb 550watt. Hoe kan ik meten of dat te weinig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Bobmeister schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:07:
Een CPU upgrade kan misschien een paar FPS helpen maar een 3060ti is ook niet echt een upgrade tov de 5700XT. De 5700XT doet het gewoon nog steeds heel erg goed, vooral ook in warzone.
Oke, maar heb jij een verklaring waarom dlss wel werkt in normale multiplayer modern Warfare. Maar gewoon 0 verschil maakt in warzone? Ongeacht de mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
jvr123 schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:17:
[...]

Ik heb 550watt. Hoe kan ik meten of dat te weinig is?
Te weinig stroom is onzin. Als de voeding minder kan leveren dan het systeem vraagt valt het hele systeem uit omdat de OPP ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5700XT verbruikt ongeveer hetzelfde aan wattage, als een 3060Ti.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
Als ik naar je CPU temperatuur kijk, vind ik die erg hoog voor het spelen van een spelletje. In het eerste screenshot 80c en 70c in de tweede? Dat is zeer hoog bij het spelen van een spel. Zou me niks verbazen dat daar je lagere performance vandaan komt.
Schot in het donker: Zit je CPU koeler er nog wel goed op? Wat voor koeler heb je? Kan het zijn dat je deze op een een of andere manier zo geraakt hebt bij het wisselen van de GPU dat deze niet meer perfect contact maakt?

Als DLSS niets doet, betekent het dat de grafische kaart gebottlenecked wordt. Grote kans dat dat de CPU is.
Maar zou ook de driver kunnen zijn, of de game zelf. Wie weet helpt het verwijderen van de ini file van warzone wel, dat daar op een een of andere manier AMD dingen in vastgelegd zijn (als dat kan en waar die dan ook staat, speel het zelf niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
GromuhlDjun schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:03:
Als ik naar je CPU temperatuur kijk, vind ik die erg hoog voor het spelen van een spelletje. In het eerste screenshot 80c en 70c in de tweede? Dat is zeer hoog bij het spelen van een spel. Zou me niks verbazen dat daar je lagere performance vandaan komt.
Schot in het donker: Zit je CPU koeler er nog wel goed op? Wat voor koeler heb je? Kan het zijn dat je deze op een een of andere manier zo geraakt hebt bij het wisselen van de GPU dat deze niet meer perfect contact maakt?

Als DLSS niets doet, betekent het dat de grafische kaart gebottlenecked wordt. Grote kans dat dat de CPU is.
Maar zou ook de driver kunnen zijn, of de game zelf. Wie weet helpt het verwijderen van de ini file van warzone wel, dat daar op een een of andere manier AMD dingen in vastgelegd zijn (als dat kan en waar die dan ook staat, speel het zelf niet).
Misschien heb je hier wel een punt. Ik heb de Scythe Mugen 5 erop zitten, vgm een van de betere koelers op de markt... Zal vanmiddag eens even checken of die er nog goed op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

OMD

Een R5 3600 die 80 graden wordt tijdens een game lijkt met niet helemaal de bedoeling.

Dit is tijden een Blenderrun:
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/amd-ryzen-5-3600/images/cpu-temperature.png
Dit is met een Noctua NH-U14S maar dat kan niet zo een groot verschil verklaren.

Tijdens gaming vaak nog wat lager.

Nu is 80 graden niet echt een probleem want volgens mij is de tresshold 95 graden bij de 3600 echter haal je al 80 graden met maar 69% usage of 70 graden met 59% usage. Dat is best stevig.Zien helaas geen clockspeeds van de CPU tijdens warzone, zou je eventueel even aan kunnen zetten in afterburner.

[EDIT]

Al helemaal met een Mugen 5. Dat is echt niet best.

Zie trouwens wel dat het redelijk normaal is 90-110 fps met een 3600 en 3060ti??
YouTube: Call of Duty: Warzone | RTX 3060 Ti + Ryzen 5 3600 | Low vs. Ultra S...

En hij heeft ook een redelijk hoge CPU temp. Apart, zou je toch even wat meer youtube filmpjes moeten opzoeken. Als ze het allemaal hebben lijkt met dit een Warzone dingetje?

[ Voor 38% gewijzigd door OMD op 15-11-2021 09:13 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
OMD schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:08:
Een R5 3600 die 80 graden wordt tijdens een game lijkt met niet helemaal de bedoeling.

[Afbeelding]
Dit is met een Noctua NH-U14S maar dat kan niet zo een groot verschil verklaren.

Nu is 80 graden niet echt een probleem want volgens mij is de tresshold 95 graden bij de 3600 echter haal je al 80 graden met maar 69% usage of 70 graden met 59% usage. Dat is best stevig.Zien helaas geen clockspeeds van de CPU tijdens warzone, zou je eventueel even aan kunnen zetten in afterburner.

[EDIT]

Al helemaal met een Mugen 5. Dat is echt niet best.

Zie trouwens wel dat het redelijk normaal is 90-110 fps met een 3600 en 3060ti??
YouTube: Call of Duty: Warzone | RTX 3060 Ti + Ryzen 5 3600 | Low vs. Ultra S...

En hij heeft ook een redelijk hoge CPU temp. Apart, zou je toch even wat meer youtube filmpjes moeten opzoeken. Als ze het allemaal hebben lijkt met dit een Warzone dingetje?
Probleem speelde eerder jvr123 in "Ryzen 3600x stock koeler word rond de 90 graden bij gaming"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Ja klopt, maar daarna was het met de Mugen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:13
Als je nog geen driver uninstall hebt gedaan met DDU, doe dat dan eerst.

- Download DDU
- Zet PC in safe mode (msconfig, tweede tabblad)
- Start pc opnieuw op
- Start DDU en verwijder Nvidia drivers
- Start DDU en verwijder AMD drivers
- Zet safe mode uit
- Start door naar windows
- Installeer de nieuwe drivers

> Test nogmaals

-- Spuit 11 --

[ Voor 73% gewijzigd door mcsluis op 15-11-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:10
OMD in "Warzone lage FPS na upgrade GPU"

Dat denk ik ook. Rond de 100 FPS is wat je kunt verwachten met deze hardware. We weten niet wat je overige hardware is (RAM bijv.) maar Warzone is niet zo'n heel best geoptimaliseerd spel. Het is ook best CPU afhankelijk dus met bijv. een 5900x zou je best nog wel eens een goede boost kunnen krijgen maar een 3060 Ti is ook niet een kaart waar je constant 150+ FPS van kunt verwachten. Ik heb een 6800 XT en de FPS in Warzone schommelt ook tussen de 130 en 150FPS met af en toe uitschieters boven de 200.

Temps zijn naar mijn mening niet echt een issue. 80c op een processor is misschien niet heel laag maar ook niet zo dat ie al gaat throttelen. Warzone geeft ook best een zware belasting op je hele systeem. De PC van mijn oudste had een 5600x met een 6800 XT en een luchtkoeler (dark rock pro uit mn hoofd) maar heel af en toe sloot de pc af omdat alles te heet werd in Warzone (alleen daar, andere spellen nooit). De glasplaat van de kast was echt loei en loei heet. Na een tijdje maar een AIO erin gezet en sindsdien blijft alles heerlijk koel.

Ik ben een beetje bang dat je teveel van de 3060 Ti verwachtte voor Warzone. Heb je ook al andere spellen getest? Gemiddeld genomen zou een 3060 Ti rond de 20% sneller moeten zijn. Warzone is een beetje apart...

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:20
OMD schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:08:

[Afbeelding]

Hoewel je in dit geval mogelijk gelijk hebt, is dit niet een conclusie die je zomaar kan maken.
Immers zal een cpu bij TPU op de test bench vast getest worden in een gecontroleerde omgeving waar de omgeving temperatuur altijd gelijk is (en soms ook vrij laag). Daarnaast zal het ook de vraag of het een test bench is, of getest in een behuizing en zo ja, welke behuizing. Dat TPU 65c meet, betekent niet dat dit in een andere situatie dan ook zo zou moeten zijn.

Ik heb hier bijv. ook een R5 3600 die in de ene behuizing een stuk koeler is dan in een andere, met dezelfde cpu koeler. Puur omdat de ene kast airflow heeft terwijl de andere veel stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Door het wisselen van videokaart, verandert de temp van de CPU niet natuurlijk. Zoals ik het lees, is alleen de GPU gewisseld.(warmte in de kast, kan alleen veranderen als een GPU veel meer wattage/warmte verbruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
Even een update. Ik heb inmiddels mijn Ryzen 5 3600 vervangen voor een Ryzen 5 5600x en het verschil is groot. DLSS doet ineens wat het moet doen en ik heb gemiddeld 20 meer FPS en dat ook op 1440p..

• ahmetbaba
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-02-2022
Hoi. Ik heb een :
Intel(R) Core(TM) i7-8700 CPU @ 3.20GHz 3.19 GHz
1x 16gb 2400 mhz Ram.

Daarnaast heb ik een Nvidia Geforce 1660 <

Ik probeer het game:Warzone

Op low settings te spelen.
Ik heb een fps tussen : 60-100 Heletijd een drop en mijn frametime gaat super langzaam ik zit steeds te laggen.

In het begin dacht ik jeetje mijn kaart is te oud maar ik moet gewoon eignelijk op 1080 kunnen spelen terwijl ik alles op low heb staan?
Dus ik heb nu een 16gb ram erbij besteld van 2400 mhz?

Waar kan het anders aan liggen?

Gpu wordt maximaal 80 celcius dus dat zou het ook niet moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:15

Termy

valt er nog wat te fragge?

Klopt dit echt? Je hebt er 1 stick in zitten van 16 GB op 2400 MHz? Zo ja, dan is dit je probleem. Maak hier dual channel van 3000 of 3200 en dat zal een stuk soepeler lopen. Zorg dat je exact dezelfde stick koopt (en of je mobo dat slikt) of koop een nieuwe kit van 2 sticks ivm compatibiliteit.

Mijn 8700 draaide warzone prima met een 1080 Ti met alles op low en 1080p, geen gestotter oid, maar ik heb 6 GB in 2x8GB en 3000 MHz. Ik heb recent voor troubleshooten single channel geprobeerd (wel met Overwatch ipv warzone, maar dat is een stuk lichter zelfs) en dat draaide afgrijselijk.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29
Plus sinds de Caldera update van Warzone heb ik, als ik Discord op de achtergrond heb draaien en vergeten ben een programma af te sluiten ofzo net te weinig aan 16GB en loopt ie iedere keer te stotteren. Iets op de achtergrond sluiten en alles is weer goed. Terwijl met de vorige map maakte het nooit uit of ik nog een programma open had staan ofzo. Dus 16GB is misschien ook net aan te weinig aan het worden eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Wat ik dus begrijp is dat het niet aan mijn videokaart ligt?

Wat ik nu niet snap is ik heb een crucial 16gb 2400 mhz.. Als ik nu een crucial 16gb 3200 mhz erbij koop? kan ik ze dan wel samen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Termy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:44:
[...]

Klopt dit echt? Je hebt er 1 stick in zitten van 16 GB op 2400 MHz? Zo ja, dan is dit je probleem. Maak hier dual channel van 3000 of 3200 en dat zal een stuk soepeler lopen. Zorg dat je exact dezelfde stick koopt (en of je mobo dat slikt) of koop een nieuwe kit van 2 sticks ivm compatibiliteit.

Mijn 8700 draaide warzone prima met een 1080 Ti met alles op low en 1080p, geen gestotter oid, maar ik heb 6 GB in 2x8GB en 3000 MHz. Ik heb recent voor troubleshooten single channel geprobeerd (wel met Overwatch ipv warzone, maar dat is een stuk lichter zelfs) en dat draaide afgrijselijk.
Aanvulling. Wanneer je single channel draait dan halveer je de effectieve geheugen bandbreedte en daarmee beperk je de potentiele maximale prestaties van je cpu. Hoe sneller je cpu des te meer geheugen bandbreedte nodig is om die snelheid te behalen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Termy schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:44:
[...]

Wat ik nu niet snap is ik heb een crucial 16gb 2400 mhz.. Als ik nu een crucial 16gb 3200 mhz erbij koop? kan ik ze dan wel samen gebruiken ?

want als ik nu nog een 16 gb 2400 mhz erbij koop? blijf ik op 2400 mhz spelen dan heb ik zometeen weer het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:11:
[...]

want als ik nu nog een 16 gb 2400 mhz erbij koop? blijf ik op 2400 mhz spelen dan heb ik zometeen weer het zelfde probleem?
3200 naast 2400 is nutteloos. Het gaat bij elkaar nooit sneller lopen dan 2400.

Welk merk en type moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
sdk1985 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:57:
[...]

Aanvulling. Wanneer je single channel draait dan halveer je de effectieve geheugen bandbreedte en daarmee beperk je de potentiele maximale prestaties van je cpu. Hoe sneller je cpu des te meer geheugen bandbreedte nodig is om die snelheid te behalen.
Dat snap ik kan er 2 in zetten..

Ik heb er nu 1x 16gb Crucial 2400 mhz

als ik nu nog 1tje van 16gb crucial 3200 mhz erbij bestel
Kan ik ze dan wel combineren?
Of zou mijn moederbord 3200 mhz + 2400 mhz niet lezen?
Ik heb vandaag 1x 16gb crucial 2400 mhz ontvangen thuis maar deze is een verkeerde ik heb deze laten retouren vandaag ..

Ps:Sorry voor mijn vragen ik heb er niet zo super veel verstand van vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:16:
[...]

3200 naast 2400 is nutteloos. Het gaat bij elkaar nooit sneller lopen dan 2400.

Welk merk en type moederbord heb je?
H310M PRO-VH (MS-7B33)

Kun je voor mij misschien een passende vinden ik ben hier echt slecht in : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:19:
[...]

H310M PRO-VH (MS-7B33)

Kun je voor mij misschien een passende vinden ik ben hier echt slecht in : )
Op dat moederbord gaat RAM niet sneller lopen dan 2666.

Het is duidelijk dat je nu Crucial hebt. Wat is het exacte type van je huidige RAM. Is het pricewatch: Crucial CT16G4DFD824A of zit er een heatspreader op als pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D240FSB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:16:
[...]

Dat snap ik kan er 2 in zetten..

Ik heb er nu 1x 16gb Crucial 2400 mhz

als ik nu nog 1tje van 16gb crucial 3200 mhz erbij bestel
Kan ik ze dan wel combineren?
Of zou mijn moederbord 3200 mhz + 2400 mhz niet lezen?
Ik heb vandaag 1x 16gb crucial 2400 mhz ontvangen thuis maar deze is een verkeerde ik heb deze laten retouren vandaag ..

Ps:Sorry voor mijn vragen ik heb er niet zo super veel verstand van vandaar..
Zou deze in mijn computer passen??

https://www.megekko.nl/pr...8089&utm_campaign=EasyAds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:27:
[...]

Op dat moederbord gaat RAM niet sneller lopen dan 2666.

Het is duidelijk dat je nu Crucial hebt. Wat is het exacte type van je huidige RAM. Is het pricewatch: Crucial CT16G4DFD824A of zit er een heatspreader op als pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D240FSB ?
Ik heb op dit moment:

Crucial CT16G4DFD824A

Deze erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:32:
[...]

Ik heb op dit moment:

Crucial CT16G4DFD824A

Deze erin zitten
pricewatch: Crucial CT16G4DFD824A dus. Is nog steeds te koop maar latency is hoog. pricewatch: Kingston Fury Renegade KF426C13RB1K2/32 zou een betere keuze zijn ipv je huidige RAM. 32GB, 2666 MT/s en een lekker lage latency van 13.

Wat is het geheugengebruik in Warzone volgens MSI Afterburner?
Wat is het cpu gebruik per core?
Welke koeler heb je op de cpu. De Intel boxed koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:41:
[...]

pricewatch: Crucial CT16G4DFD824A dus. Is nog steeds te koop maar latency is hoog. pricewatch: Kingston Fury Renegade KF426C13RB1K2/32 zou een betere keuze zijn ipv je huidige RAM. 32GB, 2666 MT/s en een lekker lage latency van 13.

Wow ik gebruik geen msi afterburner heb hier ook vrij weinig verstand van..
Cpu weet ik niet maar in de game krijg ik maximaal 81 graden Celcius

Koeler: ZXT Kraken M22 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU

Dit omdat bij mij alleen maar plaats is voor 1 koeler ..

Koeler heb ik net 2 maanden geleden vervangen omdat het orginele kapot is gegaan.. Ik heb deze computer samengesteld 2 jaar geleden bij maxshop die hebben mij deze computer aanbevolen dus zoveel verstand heb ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
[...]

Als u daar ook wat op weet die wil ik ook wel aanschaffen want mijn computer maakt laaste tijd beetje rare geluiden ik ben naar een computermaker geweest die zei dat er niks aan de hand was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:51:

Koeler: ZXT Kraken M22 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU
Matige AIO die ook nog eens de airflow richting the VRM wegneemt. Met een i7 op een H310 budget bordje moet je de stroomvoorziening van het bord (de vierkantjes rondom het socket) koelen anders gaat de cpu trottelen. Installeer MSI Afterburner en laat dat een log maken terwijl je aan het gamen bent. Post screenshots van die log (de grafieken) zodat we kunnen zien waar het probleem zit.
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:51:
Ik heb deze computer samengesteld 2 jaar geleden bij maxshop die hebben mij deze computer aanbevolen dus zoveel verstand heb ik niet...
Dan vrees ik voor de voeding. Welk merk en type hebben ze je verkocht?

[ Voor 22% gewijzigd door Uszka op 24-12-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
[...]

Kingston Fury Renegade KF426C13RB1K2/32
Deze heb ik nu besteld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:02:
[...]

Kingston Fury Renegade KF426C13RB1K2/32
Deze heb ik nu besteld ...
Niet zo snel. Doe eerst het ding met MSI Afterburner. Voor hetzelfde geldt trottelt de cpu als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:59:
[...]

Matige AIO die ook nog eens de airflow richting the VRM wegneemt. Met een i7 op een H310 budget bordje moet je de stroomvoorziening van het bord (de vierkantjes rondom het socket) koelen anders gaat de cpu trottelen. Installeer MSI Afterburner en laat dat een log maken terwijl je aan het gamen bent. Post screenshots van die log (de grafieken) zodat we kunnen zien waar het probleem zit.

[...]

Dan vrees ik voor de voeding. Welk merk en type hebben ze je verkocht?
Hierbij voeg ik ff 3 fotos ikw eetnie of ik het goed heb gedaan...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACHrk2g20-IaeKHvcSkcGLqZny0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ca0MMWFL3Prk7lKPbQIv3z8o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXRlld4SqcNnUpRqoNfSFg6S-sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/876mMFdiL8gZRKEcHOWUlDdb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GRXth8ARehVVTD1S6X8XDRNUG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ovm5IouM98qOkbUyugENjKTD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door ahmetbaba op 24-12-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:17:
[...]

Hierbij voeg ik ff 3 fotos ikw eetnie of ik het goed heb gedaan...
Het gaat om de grafieken. Die krijg je te zien als je in Afterburner op het beeldschermpje linksonder klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:42:
[...]

Het gaat om de grafieken. Die krijg je te zien als je in Afterburner op het beeldschermpje linksonder klikt.
Oh hiero tijdens het gamen zag het er zo eruit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b1-7Lo9PJ3CNWS8qGygHkhxhWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5mIXXtSbAsiUEaPsDes046E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWUNYrQ2BDZZejn5bKSQ7AMBq2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guzykwvsBV3SaoT4Sx0JSA4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90oFXBpIHmPj7-11dbJH5pGzZCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NtAmh9mtxIR63JuR0XPQdy7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:42:
[...]

Volgensmij ziet dat er niet echt gezond uit ik heb er weinig verstand van maar ik zie veel speling? wat is er eigenlijk mis dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
ahmetbaba schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:00:
[...]

Volgensmij ziet dat er niet echt gezond uit ik heb er weinig verstand van maar ik zie veel speling? wat is er eigenlijk mis dan..
Dat zijn nog niet alle grafieken. RAM, temperatuur CPU1 t/m 12 en gebruik CPU1 t/m 12 zijn nog interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uMfchmI13SFI4y_XtDt0SQMbBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYFo3LNy9cD0REuy7ZEJhmmi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9savPc2LqcXIPQvzrvMJZfqckw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydR8jXtWknoArBsDT0Pr5aQG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK0TjUVPUrTPuCgaF6_VKFL2FxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZS7ld7oKBFevLcRvB1M5obv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Uszka schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:04:
[...]

Dat zijn nog niet alle grafieken. RAM, temperatuur CPU1 t/m 12 en gebruik CPU1 t/m 12 zijn nog interessant om te weten.
en deze nu terwijl ik aan het gamen was

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3rlq5hUKyEAr9-zUObAj6YF6ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1ruIafU6DgAmOBkxbL3B387.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPg0OdQc4vCblRftpvgajvOFlfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS2vHOTXucnbCztsFZu9eTgK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUNo8BuNqlJEjeHXR5uxhMqWGRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQ3vsld2fhVfkHfo23uF2wYz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
RAM zie ik links in de grafiek richting de 15GB gaan. Rechts zit die op ruim 10.

Doe nog ff CPU1 t/m 12 temperature en CPU1 t/m 12 usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmetbaba
Aubb: )) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqXAAw7Tu3B5hJ8-pzMzme0YjF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyU427y4hmyrVYv0hm8dUaq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ne9rX87N7WHyagg0SpfgoIgUyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oe8pRqEvlRcwi8mGrej1YlVv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxyxZkO4Ixhlq9RNMg-rUBb84LE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2963zwHjvvQxdNKZg1m36J2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9XG4U-QrOxo2fZkflMx6MYQBjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngQIgETgLoGssAyTnQ85e6oc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ahmetbaba schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:30:
Hoi. Ik heb een :
Intel(R) Core(TM) i7-8700 CPU @ 3.20GHz 3.19 GHz
1x 16gb 2400 mhz Ram.

Daarnaast heb ik een Nvidia Geforce 1660 <
Je hebt dus een andere CPU en GPU. Dan is dit off-topic, en topickaping.

Enige reden om een oud topic te schoppen is om alsnog oplossingen te bieden of voortschrijdende inzichten te geven, dus om zelf iets toe te voegen. Een eigen vraag voegt niets toe. Daarom ga ik dit topic sluiten. Als je nog vragen hebt, open een eigen topic mbt de quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.