Toon posts:

[XFree 4.1.0+NVIDIA_GLX] Flikkerend beeld OpenGL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai slack 8.0 met XFree 4.1.0, en de laatste NViDiA-drivers. Gnome + Enlightenment op de desktop.
Nu krijg ik met zowel een TNT2Ultra als een Geforce 256 DDR onder OpenGL games last van flikkerend beeld.
Heb vanalles beprobeerd; 16-bits, 32-bits, andere resoluties; het beeld blijft flikkeren onder bijv. Quake3, UT ,Soldier of Fortune en Rune.

Iemand enig idee? Onder 4.0.3 heb ik dit nooit gehad, met dezelfde hardware/drivers/games.

Verwijderd

tussen 4.1.0 en 4.0.3 is de API ietwat verandert - kan dus zijn dat het gewoon een 4.1.0/nvidia-driver mankement is, dan zal je dus wachten moeten op nieuwe drivers van nvidia....

Wat maar weer eens aangeeft dat nvidia die drivers hoognodig opensource moet maken

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor...

Maar met de komst van een GF3MX (tweakers.net) zullen er weldra nieuwe drivers verschijnen, naar ik aanneem!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik draai hier xfree 4.10 met de laaste nvidia drivers 1.0-1251, hoort dus gewoon goed te werken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Doet't ook, maar niet onder hardware 3D.

vergeten te vermelden:
M'n muis kapt er ook wel eens mee; kan niet meer links-rechts bewegen in Hardware 3D. Alleen boven-beneden.

Ga ik uit't spel, werkt alles weer gewoon....
Het ligt dus puur aan X versus ???

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Xfree 4.10 en de laaste nvidia drivers werken in principe gewoon goed samen dus daar ligt het niet aan, waarschijnlijk moet je het zoeken in de richting van xf86config, of misschien moet je je drivers opnieuwe installeren (als je dat na de install van 4.10 al niet gedaan hebt)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Of course zijn de drivers goed geinstalleerd, en 4.1 hoort bij de standaard distro van slack.

Ik zoek het inderdaad ergens in een of andere "double-buffer" parameter die vast fout staat.
Alleen vind ik'm niet...
Pagina: 1