ASUS ROG Strix Z270F Gaming RGB naar ARGB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardohdb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-08 11:11
Beste tweakers

Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn RGB probleem

Op dit moment heb ik een ASUS ROG Strix Z270F Gaming moederbord in mijn systeem zitten met een 4 pin RGB aansluiting. Nou heb ik een tijd geleden een nieuwe case gehaald een be quiet! Pure Base 500DX deze heeft 3 pin ARGB. Op het moment dat ik de case kocht wist ik niet dat er verschillende RGB standaarden bestaan.

Nou is mijn vraag of er een oplossing bestaat zodat ik toch mijn case ARGB kan aanspreken via mijn RGB header op mijn mobo. Ook ben ik evt van plan om nog een fans met verlichting of een led strip in mijn case te plaatsen. Is het dan verstandiger om deze in RGB of ARGB aan te schaffen in het geval dat ik alles samen kan laten werken.

Alvast bedankt, Ricardo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardohdb
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-08 11:11
Zelf kwam ik uit op 2 eventule opties maar ik weet niet welke dan de beste zou zijn

https://www.alternate.nl/...X2LmaIg5CHVwaAiG5EALw_wcB
http://www.zalman.com/EN/...rchKey=&searchWord=z-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Nog nooit eigenlijk van RGB naar ARGB gehoord. Ik zou even wachten en kijken of de case een ARGB-controller heeft. Zo niet, zou ik even wat videos zoeken van beide hubs die je hebt gevonden.

De zalman hub heeft eigen software, maar die deepcool hub zet op een of andere manier 12v om naar 5v, wat ik niet helemaal begrijp. K zou daarom voor die zalman hub gaan (maar doe dus van tevoren research online!!).

Met fans zou ik voor corsair fans gaan. Deze hebben een D-RGB (digital RGB) aansluiting, maar ze sluiten aan op een hub die je met USB aansluit en vervolgens bestuurt met iCUE. Een aanrader zijn de QL120 of LL120 series. Ze zijn wel redelijk prijzig.

Een goedkopere optie is de Scythe kaze flex rgb. Zijn 12v RGB fans (dus niet adressable), en zijn redelijk goed. Ze komen ook in wat dunner formaat, de scythe kaze flex rgb slim.

Als je meerdere RGB fans koopt moet je even online kijken of je ze kunt daisychainen, want dat kan ik me zo 1-2-3 niet meer herinneren. In dat geval moet je een 4-pin splitter kopen.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Goed nieuws. Ben erachter gekomen dat als je die corsair fans koopt er ook een oplossing is voor je ARGB header tekort. Het is namelijk mogelijk om de corsair header (3-pin locking dupont connector) om te vormen naar een standaard 3-pin ARGB header. Je moet dan wel een beetje klooien in iCUE, want je moet in iCUE aangeven dat je één of meerdere strips hebt aangesloten.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
Als je een Lighting Node Pro of Commander Pro van Corsair koopt (die je op internal USB header aansluit), kan ik een adapter voor je maken zodat je de case aRGB op de Node Pro aan kunt sluiten en vervolgens alles via software kunt regelen:

pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)

Of bij V&A:
V&A aangeboden: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED st...