Hoofdtelefoon op Sony tv en Citation bar harmon kardon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkarra
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Mijn vraag
Ik heb een smart tv van sony waarbij het geluid komt van de harmon Kardon citation bar. Mijn bluetooth hoofdtelefoon kan ik niet hierop aansluiten. De citation bar is doorgelust van de tv.
Harmon kardon heeft ook aan dat het niet kan, tv beluisteren via een hoofdtelefoon :

Helaas zal dit niet mogelijk zijn daar de koptelefoon waarschijnlijk niet ontworpen is voor gebruik met TV.
Ook is de soundbar niet ontworpen om gekoppeld te worden aan een koptelefoon.

Heeft iemand nog een oplossing ? In deze moderne tijden zou het toch mogelijk moeten zijn via een hoofdtelefoon , welke dan ook, tv te beluisteren ..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie bovenstaande harmon kardon reactie

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.. alvast enorm bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkarra
Harmon kardon geeft net de volgende reactie op mijn vraag of er dan echt geen mogelijkheid is:
Ik denk dat hier een klein misverstand is ontstaan over het gebruik van de Soundbar / hoofdtelefoon.
Het zit zo:
De Soundbar is een "verlengstuk" van de TV speaker. Het is hier met een hoofdtelefoon net zoals met de interne TV speaker. Het is of de hoofdtelefoon, of de speaker. Uw TV kan maar naar één plaats tegelijk geluid sturen.
De Bluetooth van de soundbar is éénrichtingsverkeer. Deze is bedoeld om een telefoon of tablet op aan te sluiten. Het geluid gaat met andere woorden altijd de soundbar in, niet uit. Vandaar dat de soundbar technisch niet geschikt is om een hoofdtelefoon op aan te sluiten.
Met andere woorden, de hoofdtelefoon dient altijd aan de TV te worden gekoppeld, als een koppeling tot stand gebracht is, zal het geluid alleen door de hoofdtelefoon komen.

Er is echter geen Bluetooth aansluiting op mijn tv dus hoe kan ik dit werkend krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:08
Niet. Het is zoals Harmon zegt: je soundbar is ingesteld als BT doel-apparaat (sink), niet als bron (source).
De oplossing moet je in de TV gaan zoeken. Kun je daar bijvoorbeeld een BT dongle op aansluiten? Of anders een hoofdtelefoon naar bluetooth converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkarra
Gelukt ! Bedankt !!! Erg blij mee !