Hi allemaal!
Ik ben van plan mijn allereerste pc te gaan samenstellen. Ik had altijd een (game)laptop, omdat ik die nodig had voor school (design/fotobewerking/videobewerking). Echter, vond mijn laptop het uiteindelijk geen succes dat ik op een gamelaptop mij ook bezig hield met videobewerking denk ik zo. Nu ik geen laptop meer nodig heb, wil ik graag overgaan naar een pc.
Ik ben er echt een enorme leek in. Ik had met veel pijn en moeite een samenstelling gemaakt, waarvan een paar zeiden dat dit meer dan genoeg is voor wat ik ermee wil. Maar ja, nu kwam ik ook jullie BBG's tegen en andere topics, waar weer het een en ander wordt aangeraden. Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer
.
Mijn vraag: Is deze opstelling goed?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel wordt gamen. Games zoals Planet Zoo, World of Warcraft, Sims, Far Cry... Kortom, grafisch mag het er allemaal wel goed uitzien.
Daarnaast heb ik ook nog wel wat opdrachtjes liggen voor design, fotobewerking en videobewerking. Het zal niet het hoofddoel zijn, maar het zou wel fijn zijn als de computer straks niet op ontploffen staat - wat uiteindelijk bij mijn laptop wel het geval was...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1.700,- tot € 2.000,- is mijn budget, voor alleen de pc. Daar bovenop mag dus nog monitor en dergelijke komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom van een laptop af, dus ik heb alleen een muis dat ik mee kan nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van een pc, een monitor en speakers. Toetsenbord komt wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoorkeuren, maar ik hoor goede verhalen over AMD boven Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb verder geen bepaalde wensen of eisen. Zolang hij maar goed werkt voor waar ik het voor wil gebruiken
Ga je overklokken?
Nee, ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
- Kan ik met deze setup goed gamen?
- Kan ik met deze setup ook aardig uit de voeten voor zo nu en dan wat designwerk, fotobewerking, videobewerking en misschien zelfs beetje sound/gamedesign? (Kortom, de volgende programma's: Adobe CC, MPK Mini software, Unity)
- Kan deze setup samen met een monitor van 144hz 1440p?
- Zie ik nog dingen over het hoofd of iets dergelijks?
Ik ben van plan mijn allereerste pc te gaan samenstellen. Ik had altijd een (game)laptop, omdat ik die nodig had voor school (design/fotobewerking/videobewerking). Echter, vond mijn laptop het uiteindelijk geen succes dat ik op een gamelaptop mij ook bezig hield met videobewerking denk ik zo. Nu ik geen laptop meer nodig heb, wil ik graag overgaan naar een pc.
Ik ben er echt een enorme leek in. Ik had met veel pijn en moeite een samenstelling gemaakt, waarvan een paar zeiden dat dit meer dan genoeg is voor wat ik ermee wil. Maar ja, nu kwam ik ook jullie BBG's tegen en andere topics, waar weer het een en ander wordt aangeraden. Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer
Mijn vraag: Is deze opstelling goed?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel wordt gamen. Games zoals Planet Zoo, World of Warcraft, Sims, Far Cry... Kortom, grafisch mag het er allemaal wel goed uitzien.
Daarnaast heb ik ook nog wel wat opdrachtjes liggen voor design, fotobewerking en videobewerking. Het zal niet het hoofddoel zijn, maar het zou wel fijn zijn als de computer straks niet op ontploffen staat - wat uiteindelijk bij mijn laptop wel het geval was...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1.700,- tot € 2.000,- is mijn budget, voor alleen de pc. Daar bovenop mag dus nog monitor en dergelijke komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom van een laptop af, dus ik heb alleen een muis dat ik mee kan nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van een pc, een monitor en speakers. Toetsenbord komt wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkvoorkeuren, maar ik hoor goede verhalen over AMD boven Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb verder geen bepaalde wensen of eisen. Zolang hij maar goed werkt voor waar ik het voor wil gebruiken
Ga je overklokken?
Nee, ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
- Kan ik met deze setup goed gamen?
- Kan ik met deze setup ook aardig uit de voeten voor zo nu en dan wat designwerk, fotobewerking, videobewerking en misschien zelfs beetje sound/gamedesign? (Kortom, de volgende programma's: Adobe CC, MPK Mini software, Unity)
- Kan deze setup samen met een monitor van 144hz 1440p?
- Zie ik nog dingen over het hoofd of iets dergelijks?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processor | AMD Ryzen 7 3700x Boxed | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Moederbord | Gigabyte B550 Aorus Pro AC | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Videokaart | Gigabyte GeForce RTX 3060 Aorus Elite 12G | € 889,- | € 889,- |
| 1 | Behuizing | Fractal Design Focus G | € 48,96 | € 48,96 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z 2x16GB F4-3600C16D-32GTZNC | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 650W | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Solid state drives | Seagate Barracuda Q5 2TB | € 189,90 | € 189,90 |
| Totaal | € 1.823,76 | |||