Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdtaak gaat voornamelijk Photoshop, Lightroom and Luminar worden.
Daarnaast is het ook mijn hoofdpc dus ook browsen en dergelijke.
Gebruik momenteel een Intel NUC naar alle tevredenheid behalve nu ik wat serieuzer bezig ben met fotobewerking.
Over een half jaar/jaar wil ik er een videokaart bij kopen. Eigenlijk game ik nooit maar wil bijv Flight Simulator en F1 2021 een poging geven. 1080P op high settings is goed genoeg. Momenteel zit ik te denken aan een AMD Radeon RX 6600 maar dit is dus een toekomstvisie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 - 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor (LG)
- Toetsenbord + Muis
- Wacom tablet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor (voorkeur is de I7)
- Moederbord
- Behuizing
- Processor koeling
- Main Windows SSD
- Geheugen (hoeft voor mij niet DDR5 te zijn)
- Voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het liefst gewoon "bewezen" merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder vermeld, in te toekomst wil ik misschien gamen:)
Verder hoeft het moederbord geen WIFI te hebben aangezien ik altijd bekabeld werk. USB-C op het moederbord en eventueel de behuizing zou wel welkom zijn.
Ook zou ik graag een relatief stille PC willen. De PC komt in de thuisoffice te staan dus teveel afleiding is niet goed:)
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Meeste onderdelen heb ik verzameld aan de hand van andere forum threads.
Echter weet ik niet of bijv het moederbord en de voeding (zou minder watt kunnen zijn?) de juiste keuze zijn voor mijn systeem samenstelling
Iemand tips over de samenstelling?
Hoofdtaak gaat voornamelijk Photoshop, Lightroom and Luminar worden.
Daarnaast is het ook mijn hoofdpc dus ook browsen en dergelijke.
Gebruik momenteel een Intel NUC naar alle tevredenheid behalve nu ik wat serieuzer bezig ben met fotobewerking.
Over een half jaar/jaar wil ik er een videokaart bij kopen. Eigenlijk game ik nooit maar wil bijv Flight Simulator en F1 2021 een poging geven. 1080P op high settings is goed genoeg. Momenteel zit ik te denken aan een AMD Radeon RX 6600 maar dit is dus een toekomstvisie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 - 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor (LG)
- Toetsenbord + Muis
- Wacom tablet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor (voorkeur is de I7)
- Moederbord
- Behuizing
- Processor koeling
- Main Windows SSD
- Geheugen (hoeft voor mij niet DDR5 te zijn)
- Voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het liefst gewoon "bewezen" merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder vermeld, in te toekomst wil ik misschien gamen:)
Verder hoeft het moederbord geen WIFI te hebben aangezien ik altijd bekabeld werk. USB-C op het moederbord en eventueel de behuizing zou wel welkom zijn.
Ook zou ik graag een relatief stille PC willen. De PC komt in de thuisoffice te staan dus teveel afleiding is niet goed:)
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Meeste onderdelen heb ik verzameld aan de hand van andere forum threads.
Echter weet ik niet of bijv het moederbord en de voeding (zou minder watt kunnen zijn?) de juiste keuze zijn voor mijn systeem samenstelling
Iemand tips over de samenstelling?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,95 | € 199,95 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Gold (WD102KRYZ), 10TB | € 268,55 | € 268,55 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black TG Dark Tint | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 147,90 | € 147,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 550W | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 1TB | € 148,25 | € 148,25 |
| Totaal | € 1.473,77 | |||