Cv ketel fluit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:07
Sinds kort fluit mijn CV ketel soms Hij staat op zolder dus het moment dat ik het hoor is snachts. Het is ook weer een paar dagen weggeweest laatst. Maar nu is het weer terug.

We hebben 2 kleppen in het cv circuit zitten. Zodra 1 van de 2 thermostaten(badkamer/huiskamer) aanspringt stuurt deze de klep open. Zodra de klep open is stuurt deze een signaal naar de ketel om hem te laten verwarmen.

De fluit is voornamelijk te horen tijdens de nadraaitijd van de CV ketel. Dan staan beide kleppen dicht en draait de ketel dus nog na.

2 vragen hierover:

Kan ik zelf wat doen aan de fluit?

Hoeveel zit heeft nadraaien als de kleppen dicht staan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoburg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 17:14
Bij mij hielp het om de radiatoren te ontluchten en daarna de ketel iets bij te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Oh, ik heb er vergeten bij te vermelden dat beide circuits vloerverwarming zijn. Het expansievat heb ik al ontlucht bij de ketel, maar daar kwam geen lucht uit. Hij staat op 1.6 bar, maar ik zal hem eens bijvullen tot 2 bar wie weet helpt het!

Wat ik me nu nog meer bedacht. Ik verwarm boven nu met aircounits, dus ik had de ketel naar 40 graden gezet. Nu heb ik er een pompschakelaar tussen zitten met een vaste waarde 35°C. Maar die waarde wordt nu niet meer gehaald. Dus doet de cvpomp nu het hele huis???

Zal even andere pompschakelaars bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:44
Woudtwe schreef op zondag 14 november 2021 @ 04:10:
Sinds kort fluit mijn CV ketel soms Hij staat op zolder dus het moment dat ik het hoor is snachts. Het is ook weer een paar dagen weggeweest laatst. Maar nu is het weer terug.

We hebben 2 kleppen in het cv circuit zitten. Zodra 1 van de 2 thermostaten(badkamer/huiskamer) aanspringt stuurt deze de klep open. Zodra de klep open is stuurt deze een signaal naar de ketel om hem te laten verwarmen.

De fluit is voornamelijk te horen tijdens de nadraaitijd van de CV ketel. Dan staan beide kleppen dicht en draait de ketel dus nog na.

2 vragen hierover:

Kan ik zelf wat doen aan de fluit?

Hoeveel zit heeft nadraaien als de kleppen dicht staan?
Als de pomp nog aan het draaien is maar je beide circuits afsluit is je installatie niet lekker ontworpen, het beste kan je de nadraaitijd beperken of een avdo plaatsen. Mocht je een avdo hebben zitten kan je kijken of deze niet te ongevoelig staat ingesteld.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Nou ik heb de pomp. Van de vloerverwarming rechtstreeks in het stopcontact gedaan en hoor tot nu toe niks dus kijk het even zo aan.

Kan het kwaad om de nadraaitijd naar 1 minuut (korter kan niet) te zetten om de evt piep te verkorten?

Zo'n avdo zit er inderdaad in, kan daar die fluit vandaan komen? Hieronder een foto. Zit geen knop op zoals ik dat zie als ik Google op avdo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZfkO84aWW5FfXfibfm9r_sC7w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LWUxSMrvRTqAZ6GdkmMa3mc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Even een update, de piep is weg geweest nadat ik het circuit van de badkamer aangepast heb. Alle thermostaatkranen enz eruit om de doorstroming te bevorderen. Maar sinds een paar weken is hij er af en toe weer. Zijn er nog meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Klinkt toch als een overdrukbeveiliging. En aangezien je automatische kleppen hebt zullen er wel momenten zijn dat alles dichtstaat terwijl de pomp nog draait. Als je daarbij overal thermostaatknoppen hebt is dit helemaal een risico. Er zijn dan wel een aantal situaties te bedenken waarbij er overdruk kan ontstaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tupolev op 25-02-2025 08:45 ]

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Dat zou die AVDO toch op moeten lossen? Of begrijp ik dat ding verkeerd? Of zou die misschien stuk zijn. Voor mn gevoel kan ik hem niet testen of verstellen ofzo.
Pagina: 1