Hoogslaper maken vs kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn vraag

Ik heb de laatste dagen voor uren online gekeken om te kijken of er een hoogslaper is die aan mijn eisen voldoet, Ik heb er zover 1 gevonden maar weet niet of hij vrij staand is en of hij wel stabiel is,
(Als het wiebelt is dat erg ongemakkelijk voor me.) dus is mijn vraag of Ik er beter een kan kopen die het liefst boven 1.70 is of proberen om er zelf een te maken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb op Google / DuckDuckGo/Brave gezocht voor hoogslapers maar kan voor het grootste deel enkel hoogslapers voor kinderen vinden, en Ik ben geen kind meer dus zullen die hoogslapers niet voldoen want Ik weeg 81kg en heb een vrij dik matras en wil natuurlijk geen nieuwe kopen want het is een fijn matras voor mij en Ik ben geen goede slaper.

verder heb Ik al wel zitten kijken welk hout het hardste is maar Ik weet niet zo goed welk hout voor binnen geschikt is en zal het liefst het hardste hout gebruiken dat het meeste gewicht kan houden zodat het zo stabiel mogelijk is, verder heb Ik gekeken naar staal maar dan kom je uit op Ikea hoogslapers van dun metaal dat niet erg stabiel is volgens de reviews.

Dus Ik denk Ik zal maar even vragen want het lijkt me dat er hier mensen zijn die er meer verstand van hebben dan dat Ik heb, en misschien ook mensen die hetzelfde probleem zijn tegen gekomen maar andere oplossingen hebben gevonden het gaat me natuurlijk om ruimte besparen en Ik heb een plafond dat bijna 3 meter hoog is.

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 14:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als je hem stabiel wilt, maak je hem vast aan de muur. Verder gezien de inhoud van je bericht zou ik niet beginnen om zelf iets te knutselen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Nou ja, Ik weet niet of het veel zin heeft om de volgende 48 uur alles van hout op te zoeken als iemand het me kan vertellen en die informatie sneller zou komen, Ik wil wel graag dat het vrij staand is, en als het moeite kost doe Ik er liever moeite voor dan dat Ik er weken of maanden dieper en dieper over na denk, dus denk niet dat het niet weten van informatie genoeg is om me te stoppen, en misschien moet Ik wel naar een paar forums gaan met mensen die experts zijn over hout maar dan zal Ik liever die moeite doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 11:49

krvabo

MATERIALISE!

Hardhout betekent niet dat het sterker is. De beste en goedkoopste keuze is denk ik 'gewoon' vurenhout. Te halen bij elke doe-het-zelf-zaak of houthandel (Er zijn veel houthandels die ook aan particulieren verkopen en die zijn goedkoper voor betere kwaliteit) en ook zo'n beetje het goedkoopste hout dat je kunt krijgen. Daar beter een dikkere balk van halen dan extra geld uit te geven aan "exotischer" hout. Dat laatste moet je alleen doen als het ook mooi moet zijn, of watervast. Het nadeel van vurenhout is dat het vaak nog relatief veel buigt of uitzet ('nat' / 'groen' hout) en hardhout stabieler is. Echter zal hardhout veel sneller meer 'stress' in het hout hebben waardoor het een nachtmerrie is om er mee te werken omdat het buigt of draait terwijl je het zaagt.

Qua afmetingen en structuur is er veel afhankelijk van wat je wil. Hoe hoog, bestand tegen hoeveel nachtelijke activiteiten en hoe stevig alles moest staan. Als je het losstaand wilt hebben zou ik sowieso tussen de poten een 'kruis' / X maken (al dan niet van staaldraad) zodat het niet kan bewegen, of de kopse kanten en kant van de muur dicht maken met triplex / hardboard zoals bij een kast het geval is. Je verplaatst het zwaartepunt ver naar boven, dus vastmaken aan de muur is echt wel de beste keuze.

Als je ergens een lattenbodem kunt vinden scheelt je dat vrij veel werk, en kun je het daaromheen bouwen. Er zijn veel video's te vinden op youtube (zoals YouTube: DIY Bunk Bed. Easy, Strong, Inexpensive. ) waar (bekende) wood workers je een idee geven wat je voor houtmaten nodig hebt en waar je op moet letten.

Vergeet niet dat goed gereedschap geld kost, maar het resultaat enorm kan beinvloeden. Echter met de kosten van gereedschap en het hout nu (enorm duur) kun je best wel eens gaan schrikken van wat je kwijt bent. Ik gok op zo'n €150-200 aan hout. Dan heb je nog een afkortzaag nodig (€50+) omdat je anders geen rechte eindes hebt, en een euro of 40 aan ijzerwaren/schuurpapier. Verven of beitsen voor een euro of 40 is dan nog optioneel. Ik denk dat je uiteindelijk zo'n €250-300 euro kwijt bent tenzij je al wat dingen in huis hebt.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Ik zal dit even opslaan in notepad zodat Ik het na kan lezen, Ik heb het geld wel maar Ik kan het niet aan de muur maken want dat wil niet ivb mijn woonsituatie, Ik huur een vrij grote ruimte dus mag Ik niet boren/timmeren in de muur jammer genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door extcalm op 14-11-2021 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:44
Volgens mij kun je beter gaan voor zoiets:

https://www.ikea.com/nl/n...au-met-3-lades-s59428873/

Ziet er erg stabiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Evos schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:42:

Ziet er erg stabiel uit.
Ik heb al naar zulke gekeken ook al boven aan vermeld dat Ik bij de ikea al had gekeken,heb er bewust voor gekozen dat het geen optie voor mijn situatie is omdat Ik geen nieuw matras wil kopen want dan kan Ik niet slapen, dus Ik vind dit niet zo'n helpzame reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05

Croga

The Unreasonable Man

Evos schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:42:

Ziet er erg stabiel uit.
Die heeft mijn nichtje gehad. Tegen de tijd dat ze 12 was begon het ding behoorlijk te kraken wanneer ze er in klom. Ik zou het niet aanraden.....
extcalm schreef op zondag 14 november 2021 @ 03:42:
Ik kan het niet aan de muur maken want dat wil niet ivb mijn woonsituatie, Ik huur een vrij grote ruimte dus mag Ik niet boren/timmeren in de muur jammer genoeg.
Dat je niet kunt boren/timmeren betekend nog niet dat je het vrijstaand moet doen. Je kunt ook gerust iets bouwen wat je tegen de muur zet zonder hem vast te maken. Je hebt dan in ieder geval de mogelijkheid om zonder moeite twee zijkanten dicht te maken wat een hele berg extra stevigheid oplevert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martan
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:19
Zelf heb ik hier 2 van geinstalleerd:
https://www.begra.nl/maga...niveaus-p7615-218183.html

Lekker out of the box m.i.
Oneindig verstelbaar / Steviger kan niet / gaat lang mee (langer dan nodig?)
Lattenbodem van 100cm paste er precies tussen.

Mijn vrouw overtuigen was eigenlijk nog het moeilijkste :+ .
Maar uiteindelijk heel erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:41
extcalm schreef op zondag 14 november 2021 @ 06:19:
[...]

Ik heb al naar zulke gekeken ook al boven aan vermeld dat Ik bij de ikea al had gekeken,heb er bewust voor gekozen dat het geen optie voor mijn situatie is omdat Ik geen nieuw matras wil kopen want dan kan Ik niet slapen, dus Ik vind dit niet zo'n helpzame reactie.
Je hebt gezien dat dit en de meeste bedden zonder matras worden aangeboden en waarom zou je huidige matras hier niet in passen?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Mijn schoonvader heeft voor mijn vrouw (toen ze nog klein was (4 jaar oud denk ik?) een hoogslaper gebouwd. Dat ding was zo stevig dat toen ze ouder was en wij een relatie kregen, dat met zijn tweeën en enige beweging zeg maar ook gewoon hielt zonder een beweging of kraakje te geven.

Geen idee hoe hij dat heeft gemaakt, maar het kan met zelfbouw wel prima. Denk niet dat hij dat ook gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50
Spul wat tegenwoordig verkocht wordt houdt niet over qua stevigheid. Het rammelt en kraakt in de winkel al als je er even aan zit.

Als je echter op marktplaats kijkt dan is er ook wel steviger spul te vinden uit vroeger tijden.

Wij hebben voor beide kinderen zo op marktplaats een (dezelfde) hoogslaper gescoord van een merk dat degelijke hoogslapers van hout maakt(e). Voor gebruik door volwassene zou ik wel een paar eenvoudige verstevigingen aanbrengen en een fatsoenlijke lattenbodem plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 14-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op mijn kleine studentenkamer heb ik van mijn bed een hoogslaper gemaakt. Van vurenhout twee ladders om de poten op te zetten. En deze aan de lange kant verbonden met twee schuine latten in kruisvorm. Het geheel is best wiebelig bij het instappen. Maar als je eenmaal ligt hartstikke prima.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25

dragonhaertt

@_'.'

Stabiliteit komt niet alleen uit het materiaal, maar vooral uit de constructie (dikte materialen en type constructie).

Zelf maken zal altijd steviger kunnen dan wat je kan kopen, maar dat kost ook veel tijd, expertise, gereedschap en extra onderzoek.
Je kan beter gewoon een half-degelijk houten bed kopen en deze zelf verstevigen als je het bovenstaande niet hebt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:04
Voor mijn kinderen heb ik ooit een modulaire hoogslaper van het merk Lifetime gekocht. Deze is ondertussen omgebouwd naar twee aparte bedden en deze voldoen nog prima (kinderen zijn nu pubers geworden).
Je kunt daar je bestaande matras in leggen (maat 90x200) en mocht de lattenbodem niet stevig genoeg zijn (of je kind is er doorheen gesprongen 😡), dan kun je er een andere lattenbodem in leggen van bijvoorbeeld Ikea.
Linkje: https://lifetimekidsrooms...-1?variant=36164107108508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Je moet een bed nemen gemaakt van bijvoorbeeld beukenhout. Vooral niet die zachtere houtsoorten zoals grenen/vuren. Die zijn toch minder stevig, deze flexen teveel (en moet je zeker aan de muur vastmaken). Wij hebben bedden van beukenhout waaronder één stapelbed en dat is echt superstevig.Daar zit geen beweging in. Ik zal een voorbeeld zoeken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Deze hebben wij. In feite twee losse bedden van 200 x 90 welke je ook als stapelbed kan gebruiken. Van Vipack. Let op er zijn ook grenen versies maar die moet je dus niet hebben (als je echt het stevigste wil dan...)

https://www.meubelzone.nl...apelbed-basic-beuken/8728

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 14-11-2021 12:50 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@extcalm Goed en recht hout is ook duur. Je zult moeten vergelijken wat voor jou het beste is.
Zeker als het niet voor kinderen is, zou ik een stevige oplossing kiezen. Je kunt ook een houten kopen, en zelf stabieler maken, met oa hoekijzer. (die liggen vaak voor paar euro bij action of lidl) het bed vastzetten(aan muur) zoals je denkt, is niet nodig

kijk hier eens
website: HoutenHoogslaper.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 14-11-2021 13:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue_ludo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:43
Wat is de matrasmaat? Is het de bedoeling dat je eronder kunt zitten, lopen, kastruimte kunt gebruiken, zet je er een bureau onder of zijn er andere plannen?
Met een goede tekening kun je bij de bouwmarkt ook alles op maat laten zagen, scheelt enorm in het benodigde gereedschap. Tip: ga wel op een rustig tijdstip, dan is men doorgaans ook wel bereid om te assisteren.

Ik zou zelf gaan voor platen multiplex, 18mm, op maat gezaagd.

[ Voor 8% gewijzigd door blue_ludo op 14-11-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

extcalm schreef op zondag 14 november 2021 @ 06:19:
[...]

Je zult nog meer " iets helpzame" reacties krijgen als je niet benoemt wat voor matras je nu hebt.
In dit ding van IKEA past een 200x90 matras. Heb je nu een nog grotere dat het niet past?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hackus schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:54:
@extcalm Goed en recht hout is ook duur. Je zult moeten vergelijken wat voor jou het beste is.
Zeker als het niet voor kinderen is, zou ik een stevige oplossing kiezen. Je kunt ook een houten kopen, en zelf stabieler maken, met oa hoekijzer. (die liggen vaak voor paar euro bij action of lidl) het bed vastzetten(aan muur) zoals je denkt, is niet nodig
Ik heb een grenen hoogslaper gehad, deze moest je wel vastmaken aan de muur hoor. Probleem met een hoogslaper is dat er geen zwaar bed aan de onderkant vastzit welke extra stevigheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:50
Tussenvorm: zoek eens op marktplaats naar hoogslapers en kijk of je die kunt aanpassen naar je wensen? Dan is de basis in ieder geval in orde.

Of bijvoorbeeld deze: https://www.marktplaats.n...-m100x220?previousPage=lr
Die is ook nog redelijk goedkoop, vind ik.

Zelf iets maken uit hout is bijna nooit goedkoper dan machinaal en in serie geproduceerde meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

psy schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:58:
[...]

Ik heb een grenen hoogslaper gehad, deze moest je wel vastmaken aan de muur hoor. Probleem met een hoogslaper is dat er geen zwaar bed aan de onderkant vastzit welke extra stevigheid geeft.
Je maakt het al stabiel, door de poten achter en zijkant met een lat te verbinden.
zo kun je de voorkant vrijhouden voor evt een bureau

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hackus schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:07:
[...]

Je maakt het al stabiel, door de poten achter en zijkant met een lat te verbinden.
zo kun je de voorkant vrijhouden voor evt een bureau
Maar dat is toch standaard al zo. Je lost daarmee het probleem niet op dat de meeste massa aan de bovenkant zit.

Waar wij tegenaan liepen was het probleem, dat als iemand in het bed lag en zich draaide, het hele bed begon te bewegen en tegen de muur aankwam. Sommigen vinden dat prima, maar ik vond het niks en heb het bed toch maar aan de muur vastgezet.

Zomaar een voorbeeld. Die latjes helpen echt niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/stora-frame-hoogslaper-zwart__0782017_pe761019_s5.jpg?f=s

[ Voor 12% gewijzigd door psy op 14-11-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

psy schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:11:
[...]

Maar dat is toch standaard al zo. Je lost daarmee het probleem niet op dat de meeste massa aan de bovenkant zit.

Waar wij tegenaan liepen was het probleem, dat als iemand in het bed lag en zich draaide, het hele bed begon te bewegen en tegen de muur aankwam. Sommigen vinden dat prima, maar ik vond het niks en heb het bed toch maar aan de muur vastgezet.

Zomaar een voorbeeld. Die latjes helpen echt niet.

[Afbeelding]
Dat ziet er wel erg dun / gammel uit, zeker voor persoon van nu +80kg. Als je onder een brede lat langs maakt, is het een stuk stabieler.
Zoals de tekening zou ik het zelf niet maken, of kopen. maar verder heeft discussiëren tussen ons geen meerwaarde voor TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Voor stabiliteit is aan de muur verankeren het beste inderdaad. Dat hoeft niet eens met heel lomp bevestigingsmateriaal want het hoeft verder niets te dragen. (dat doen de poten)
Eentje per kant zou genoeg moeten zijn, (mits ie in de hoek komt dus) dan gaat het nergens meer naartoe.

Als je echt geen gaatjes wil maken (die je bij vertrek overigens heel netjes kan opvullen en wegschilderen)
dan zorgen dat je constructie voorzien is van diagonalen.

Ik heb de lattenbodem van mijn hoogslaper gemaakt van vuren 'vijfbijzevens' (die overigens net niet 5cm bij 7cm zijn, let daar goed mee op wil je het allemaal netjes maken) met daar op geperforeerd hardboard voor de verluchting. Mijn matras was een 220 bij 140 zwaar latex gedrocht maar de 18mm multiplex bak met 14 balken als lattenbodem was geweldig sterk en stabiel. (we hebben er met z'n drieën ingelegen, niet verder vertellen hè)

Maar jij hebt het over een hoogte van 170, maar hou je wel rekening mee dat je plafond dan ook wel hoog genoeg is? Want er is niks zo onhandig als niet rechtop in bed te kunnen zitten :P

Overigens had ik het geluk dat ik zo'n ikea metalen stapelbed trapje los gevonden had, zodoende hoefde ik zelf geen houten trapje te bouwen. (dat scheelt een hoop getrut)

En als laatste: ik heb toentertijd al het hout bij de doe-het-zelf-winkel precies op maat laten zagen dus ik hoefde het enkel maar in elkaar te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:26

Yucon

*broem*

Als je hem niet vast aan de muur wil maken lijkt het me in ieder geval heel verstandig diagonale verstevigingen aan te brengen. Dat maakt het geheel een stuk stijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Ik heb hier niet echt duidelijk aangegeven heb hoe groot het matras is, en het is 90x200 maar het is wel een vrij dik matras met 25cm en het probleem met hoogslapers die al in elkaar zitten is dat het matras bij de meeste maximaal maar 19cm dik mag zijn omdat je er anders uit kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 16:31
Interresante read. Voor mijn kleine appartementje zou ik het liefst een mooie designvide willen met opslag eronder, en het bed zelf 160 cm breed. Bij IKEA zie ik alleen tradionele hoogslapers en bij andere beddenknallers kinderbedjes.. hier is toch een markt voor?

Afbeeldingslocatie: https://www.homecrux.com/wp-content/uploads/2018/02/Impero-space-saving-high-beds-from-ITALform-design_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Zou kijken of een lattenbodem via de Ikea of marktplaats te vinden is die aan uw afmetingen voel doet.
Het bed zelf is niet zo heel moeilijk te maken en zijn zat sites waar internationale doehetzelfers hun tekeningen delen. De houtverbindingen even oefen.
Hout moet wel droog zijn om mee te werken pas op met de cirkelzaag als dit te moeilijk is met een handzaag gaat het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb jaren lang in mijn studentenkamer een hoogslaper twijfelaar gehad van aluminium. Wiebelde als de hell en piepte als een gek. Zeker als het gezellig was :)

Uiteindelijk de hele boel aan de muur vastgezet en tussen elke aluminium verbinding ductape gedaan. Dat hielp :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:28
Waarom geen hoogwerker uit steigerbouwers maken?
Zo iets: https://gissdesign.nl/pro...r-steigerbuis-type-jesse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AvWijk schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:05:
Interresante read. Voor mijn kleine appartementje zou ik het liefst een mooie designvide willen met opslag eronder, en het bed zelf 160 cm breed. Bij IKEA zie ik alleen tradionele hoogslapers en bij andere beddenknallers kinderbedjes.. hier is toch een markt voor?

[Afbeelding]
Nee, hier is echt geen grote markt voor. In kinderkamers wordt er vaak voor een hoogslaper gekozen omdat kinderen alles kwijt moeten kunnen in hun kamer, als volwassene heb je doorgaans een volledige woning ter beschikking waardoor je prima een normaal bed in je slaapkamer kan plaatsen. Wat er dan over blijft is een niche waar massaproductie minder geschikt is, er moet vaak maatwerk komen afgestemd op de wensen van de klant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Tsurany schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:31:
[...]

Nee, hier is echt geen grote markt voor. In kinderkamers wordt er vaak voor een hoogslaper gekozen omdat kinderen alles kwijt moeten kunnen in hun kamer, als volwassene heb je doorgaans een volledige woning ter beschikking waardoor je prima een normaal bed in je slaapkamer kan plaatsen. Wat er dan over blijft is een niche waar massaproductie minder geschikt is, er moet vaak maatwerk komen afgestemd op de wensen van de klant.
Er zijn echt plenty 30m2 overpriced studiootjes in de randstad (waarin ik zelf woon) waar mensen graag een wat luxer verblijf van willen maken. Ruimte besparen, maar dan hoeft het er niet uit te zien als een studentenhok. Dit is echt de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AvWijk schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:57:
[...]

Er zijn echt plenty 30m2 overpriced studiootjes in de randstad (waarin ik zelf woon) waar mensen graag een wat luxer verblijf van willen maken. Ruimte besparen, maar dan hoeft het er niet uit te zien als een studentenhok. Dit is echt de toekomst.
Wat is plenty? Op de gehele markt zal het een vrij klein segment zijn, velen hebben toch een standaard tweepersoons bed. Daarnaast is het een segment die vaak specifieke wensen heeft waardoor maatwerk sneller nodig is, massaproductie is dan lastiger.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Tsurany schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:06:
[...]

Wat is plenty? Op de gehele markt zal het een vrij klein segment zijn, velen hebben toch een standaard tweepersoons bed. Daarnaast is het een segment die vaak specifieke wensen heeft waardoor maatwerk sneller nodig is, massaproductie is dan lastiger.
Tweeduizend adressen op een paar vierkante kilometer waar ik woon. En binnenkort een hele stadswijk erbij. Ken alleen jan modaal hoor met een tweepersoonsbed.. Zelf hoef ik niet eens na te denken over een twee kamerappartement, hier te prijzig.
is de toekomst he.. Bekend met wonen in Utrecht, Amsterdam en Londen bijvoorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door AvWijk op 14-11-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@AvWijk en hoeveel daarvan willen echt een standaard hoogslaper hebben? Ik heb die, buiten kinderkamers, nog nooit zo bij iemand thuis zien staan. Als ze dan al een hoogslaper hebben is het vaak maatwerk voor die specifieke ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:47
Gewoon naar de IKEA gaan joh. Hier staan twee eenpersoons hoogslapers. Volgens mij stuva ofsow. Met een kastje en bureau eronder. Dit is echt retestevig..
Ik ga geregeld bij de kids een verhaaltje lezen en ik ben toch wel 100kg, dit gaat dikke prima.
Ze hebben tegenwoordig ook een tweepersoons hoogslaper zag ik.
Je matras, tsja als je hetzelfde matras koopt aangepast aan de nieuwe maat is het toch ook opgelost?
Zelf bouwen is al snel vrij duur en tijdrovend. Zeker ten opzicht van de bestaande opties.

Wil je dat echt perse zelf doen? Houdt rekening met een stevig constructie en gebruik goede ijzerwaren, als schroeven, bouten enz.
Vurenhout is de beste optie voor binnen en relatief goedkoop, steigerbuizen zou ook kunnen, maar dan wordt het al snel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
@extcalm
Gevoelsmatig is het het makkelijkste om bij de ikea, kwantum, etc een simpele houten hoogslaper te komen.
Vervolgens koop je een paar houten platen (kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil) die je gebruikt om de zijkanten dicht te maken. Je maakt dan eigenlijk een grote houten doos. Op deze manier krijg je een enorm stevige hoogslaper.
Pagina: 1