Kwaliteit en afwerking dakkapel

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
Bij veel dakkapellen valt het mij op dat ze niet mooi uit het dak komen, de afwerking rondom een dakkapel ziet er matig is. Je ziet dan vaak van die flappen over de dakpannen liggen voor de afvoer van het water. Over tijd gaat dat ook nog eens verkleuren.

Nu zag ik dat bij nieuwbouwhuizen waarbij er gekozen is om een dakkapel door de aannemer te installeren veel mooier afgewerkt zijn, zie hieronder. Geen flappen rondom, de dakpannen sluiten netjes aan.
Precies hoe ik dit ook wil.

Ik heb nog niet heel veel kennis van dakkapellen, maar kun je bij een prefab dakkapel, of iig. een dakkapel die je achteraf laat installeren, de waterafvoer flappen niet onzichtbaar wegwerken?
Dus zoals links hieronder, en niet zoals rechts.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RbrlaJ5.png

BlaBlaBla

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-12 21:35
Zo'n flap heet een loodslab. Tegenwoordig niet meer altijd van lood. Bij de linker foto lijkt aan de onderkant ook een loodslab te zitten?
Aan de zijkant kun je een verholen goot doen, dan heb je volgens mij geen loodslab meer nodig.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
Bij installatie door aannemer komt meestal dakkapel beter uit de verf. Dat komt, omdat er bij de bouw ermee rekening gehouden wordt en bouwkundig ontwerp erop aangepast is. Als je het achteraf laat doen, komt er nog de nodige zaag en maatwerk erbij kijken. Hetzelfde geldt voor aanbouw. Ook dat ziet er meestal fraaier uit als dit door de aannemer van het project laat doen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Google term is verholen goot, dan heb je geen loodslab in de overgang van de dakkapel naar de pannen, maar ligt er een goot onder de pannen. Geeft inderdaad een strakker uiterlijk.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst