Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tijdens langere autoritten geven we de kinderen wel eens hun tablets mee op de achterbank. Die voorzie ik van internet dmv de hotspot functie van mijn Samsung S10. Ze kijken vnl. YouTube (kids) en dat werkt uitstekend. Echter jagen ze er op deze manier met 2 tablets bijna 5GB doorheen in 2 uur, waardoor mijn bundel die ik normaal nooit vol krijg er zo doorheen is.

Ik vroeg mij af, als de internetsnelheid voor de hotspot gebruikers geknepen wordt naar bijvoorbeeld 100KB/s dan scheelt dat aanzienlijk in data. Dat de stream er dan minder mooi uitziet maakt voor de kinderen toch niet uit. De vraag is alleen, hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb alle instellingen doorlopen en het staat er niet bij. Iemand tips, evt. met een andere hotspot app?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
Pas de instellingen van YouTube aan op de tablets van de kinderen voor lage kwaliteit stream.

En zet je data terug naar 3G verbinding maximaal want snelheid daarvan is lager dan 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:35:
Tijdens langere autoritten geven we de kinderen wel eens hun tablets mee op de achterbank. Die voorzie ik van internet dmv de hotspot functie van mijn Samsung S10. Ze kijken vnl. YouTube (kids) en dat werkt uitstekend. Echter jagen ze er op deze manier met 2 tablets bijna 5GB doorheen in 2 uur, waardoor mijn bundel die ik normaal nooit vol krijg er zo doorheen is.

Ik vroeg mij af, als de internetsnelheid voor de hotspot gebruikers geknepen wordt naar bijvoorbeeld 100KB/s dan scheelt dat aanzienlijk in data. Dat de stream er dan minder mooi uitziet maakt voor de kinderen toch niet uit. De vraag is alleen, hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb alle instellingen doorlopen en het staat er niet bij. Iemand tips, evt. met een andere hotspot app?
Met bandbreedte knijpen gaat je bundel net zo goed op, het duurt alleen langer.

Wat hier boven gezegd wordt, je zult het data verbruik moeten verminderen.

[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 14-11-2021 12:45 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:44:
[...]

Met bandbreedte knijpen gaat je bundel net zo goed op, het duurt alleen langer.
Dat snap ik, maar het maakt wel het verschil tussen dat er tijdens een autorit van 2 uur 5GB verbruikt wordt of 1GB.

De tip over 3G ga ik idd ook even proberen, want dat is misschien ook wel een oplossing.

En instellingen van YouTube aanpassen zou ook kunnen, maar ze gebruiken ook wel eens Netflix en dan weer YouTube Kids. Dan zou ik in al die apps dit moeten instellen. Heb dan liever dat ik voor alles een lage kwaliteit stream forceer door de bandbreedte te knijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56
Je kan op voorhand ook wat dingen downloaden op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 21:28

ASP

Ik heb altijd BradyBound gebruikt hiervoor. Dat werkte goed:

https://play.google.com/s...?id=com.oxplot.bradybound

Je moet wel root hebben maar dat is eenvoudig op een S10. Ik gebruikte het op een Nexus 5. Let op deze opmerking:

Support depends on the ROM (ie it may work on some Galaxy S3s and not on others)
Pagina: 1