Toon posts:

Vervangen proc op Linux bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vergeef me als ik ditt bij PMG had moeten posten, maar k dacht dat dit eigenlijk meer Linux-specifiek is dan PMG-specifiek.

Mijn server heeft het begeven :'(
Het is gelukkig een oud bakkie, maar er zit wel een Pentium200 processor in en in een andere server van me zit zo'n Cyrix :r ding op 150 MHz (in werkelijkheid 100 ofzo).
Is het mogelijk dat ik de Pentium200 in de Cyrix machine gooi zonder dat de Linux hierop gaat flippen?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij moet dat wel lukken met een generieke kernel...

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Als je een kernel gecompileerd hebt voor pentium specifiek wet ik het niet, maar anders maak je op je eigen pc even een nieuwe kernel voor die cyrix, dat kan gewoon hoor. Oh en vergeet de multipliers enzo niet te verandere als je die cyrix erin prikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Nou, ik zal het maar gewoon proberen dan!
Zien we het vanzelf wel...

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

P200 non-mmx? Ik zag er net een op V&A staan, koop die anders :-)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:56 schreef Kippenijzer het volgende:
P200 non-mmx? Ik zag er net een op V&A staan, koop die anders :-)
Hij heeft al een CPU }:O

Een Cyrix compileer je met een 486, 586 of Pentium classic. Ik denk dat een Pentium 200 CPU al die 3 genoemde kernels we l vreet, dus het moet wel goed gaan. En anders merk je het vanzelf :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

nou ik had een hdtje in een amd duron 750 systeempje gehangen (m'n eigen systeempje dus) en daarna in een p90 gestopt en kreeg spontaan kernel panics... kweet niet zeker of dit door de cpu switch komt maar ik denk van wel... en het was gewoon een standaart rh 6.2 install

blup

Verwijderd

Topicstarter
Een Duron is 686 (qua kernel) en een P90 586... dus da's best wel logisch dat je dan een kernel panic krijgt...

• blender
  • Niet online
Ja maar niet bij een generieke kernel... en omdat hij zegt dat het een standaard RH install is neem ik aan dat het om een generieke kernel ging. Misschien was de P90 rot?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
sinds wanner past er een P90 in een socket A ????

vermoedelijk ook het mainboard vervangen ???
tja, windows pikt het meestal wel, maar ik vind het zo gek nog niet dat er moeilijk over gedaan wordt.
Als je 's ochtens in je jaguar wilt stappen, het het blijkt een fiat panda geworden te zijn, zou je ook in paniek raken !!

1+1+1 = 1

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

hij zat eerst in een p90 met win95 maar dat draaide niet helemaal zoals ik wou... dus lekker linux erop.. enig nadeel er zat geen cdrom speler in dus ik hang hem in me eigen systeem en installeerde toen RH 6.2

en daarna weer teruggehangen en toen begon het gelazer.. en waarom zou dat eigenlijk niet kunnen? RH gebruikt toch een generieke kernel?

blup

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

moet gewoon lukken. Heb hier een Pentium Pro 200mhz (dus CPU, moederbord) vervangen door een Pentium 100mhz. Werkt perfect :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Op dinsdag 21 augustus 2001 15:46 schreef Werkeend het volgende:
[...]
en daarna weer teruggehangen en toen begon het gelazer.. en waarom zou dat eigenlijk niet kunnen? RH gebruikt toch een generieke kernel?
Meestal kun je zoiets aangeven bij de installatie van je distro, soms heb je de kans dat hij 't automatisch doet.

Als je van snel -> langzaam gaat moet je gewoon ff je kernel compileren voor die cpu en testen, dat heb je geen problemen..
Ga je van langzaam -> snel dan werkt het zonder aanpassingen vaak meteen, af en toe de kernel opnieuw compileren...

Mijn server hier is begonnen op een 486-33mhz en met dezelfde installatie alleen andere kernels en 9 volledige hardware up en downgrades met alleen behoud van de harddisk heeft dat nog nooit problemen gegeven.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Een kernel panic krijg je niet hoor als je een geoptimaliseerde hebt. Dat doet ie het geeneens. Ik denk meer dat dat te maken heeft met LILO gewoon dat de root fs verkeerd staat ingesteld (waarschijnlijk zate r in je andere pc nog een andere harde schijf).
Waarschijnlijk is het gewoon een kernel panic dat ie unable was to mount root filesystem. Kwestie van bootflopperts maken en dat herstellen.

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:38 schreef Groot-Moefti het volgende:
Een kernel panic krijg je niet hoor als je een geoptimaliseerde hebt. Dat doet ie het geeneens.
O nee? Mijn 586-optimized kerneltje op een 486:
Kernel panic: Kernel compiled for Pentium+, requires TSC
In swapper task - not syncing
Bestwel een kernel panic dus :+
Waarschijnlijk is het gewoon een kernel panic dat ie unable was to mount root filesystem. Kwestie van bootflopperts maken en dat herstellen.
Dat is idd ook nog een mogelijkheid.
Pagina: 1