Mijn vraag
Ik ben bezig om mijn fotografie hobby wat professioneler aan te pakken en ben naast het volgen van een cursus ook over op alleen RAW schieten. Om de kleuren zo goed mogelijk op mijn monitor te krijgen heb ik een SpyderX-Pro gekocht.
Inmiddels heb ik een kalibratie gedaan en dat ziet er goed uit, alleen tijdens het kalibratie proces kwam de vraag wat voor een display technologie ik gebruik.. En ik weet niet of ik daar het juiste gekozen heb.
Ik gebruik een LG 27UL550-W als monitor en moet kiezen uit de volgende keuzes:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Mwo8eotv1ioHfir9ipwu15L4.png?f=user_large)
Ik kies altijd voor wide led, maar vraag me zelf dus af of dit klopt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom (Classic)
LG 27UL550-W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb me een beetje proberen te verdiepen in kleurprofielen etc, gezocht op de monitor en spyderx pro maar kom er gewoon niet uit.
Dus ik hoop dat iemand hier wat meer info kan bieden of kan verwijzen naar de juiste info.
Ik ben bezig om mijn fotografie hobby wat professioneler aan te pakken en ben naast het volgen van een cursus ook over op alleen RAW schieten. Om de kleuren zo goed mogelijk op mijn monitor te krijgen heb ik een SpyderX-Pro gekocht.
Inmiddels heb ik een kalibratie gedaan en dat ziet er goed uit, alleen tijdens het kalibratie proces kwam de vraag wat voor een display technologie ik gebruik.. En ik weet niet of ik daar het juiste gekozen heb.
Ik gebruik een LG 27UL550-W als monitor en moet kiezen uit de volgende keuzes:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Mwo8eotv1ioHfir9ipwu15L4.png?f=user_large)
Ik kies altijd voor wide led, maar vraag me zelf dus af of dit klopt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom (Classic)
LG 27UL550-W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb me een beetje proberen te verdiepen in kleurprofielen etc, gezocht op de monitor en spyderx pro maar kom er gewoon niet uit.
Dus ik hoop dat iemand hier wat meer info kan bieden of kan verwijzen naar de juiste info.