Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb hier Proximus in een huis met kelder, gelijkvloers en verdieping.
Op de gelijkvloers staat de router met een switch in de tv meubel voor de bekabelde connectie met de tv, receiver en playstation.
Op het verdiep heb ik in elke slaapkamer een utp kabel voorzien en in de kelder heb ik nog een switch.

Aangezien het wifi bereik van de router niet schitterend is heb ik een wifi booster van proximus op het verdiep, deze kost me 5 euro per maand. In de kelder heb ik geen wifi en we hebben deze pas omgebouwd tot leefruimte dus hier zou ik wel iets voor willen voorzien. Het makkelijkste zou zijn om een extra wifi booster binnen te halen maar dat vind ik veel te kostelijk op lange termijn.

Ik heb een beetje rondgekeken en ben voor een TP-Link S4 gegaan met 3 units. De eerste unit heb ik naast de router aangesloten en in access point modus gezet aangezien ik hetzelfde SSID wou aanhouden.
Maar zodra ik de andere twee access points wil aansluiten krijg ik conflicten, kan het zijn dat het is omdat deze bekabeld verbonden zijn met de Proximus router?
Kan ik deze dan best draadloos laten of is er een instelling waarmee ik deze toch bekabeld kan aansluiten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Soms gaat het mis op de switch van je modem
Losse switch is aan te raden, bv de tplink van tientje bij action

CISSP! Drop your encryption keys!