Advies 43" beste prijs kwaliteitverhouding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik zoek een?
43" televisie

Wat is je budget?
Max €500, maar budget kan omhoog als dit echt een no-brainer is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Woonkamer. Hangt een Mi Box S aan, maar die mag op zich naar de werkkamer. Kan de tv alles wat een Mi Box S kan?

Wat heb je zelf al gevonden?
Lichte voorkeur voor merken als LG en Samsung (maar wellicht op niet relevante argumenten gebaseerd: "Hoor in de omgeving vooral positieve ervaringen").

Onze Panasonic 1080p plasma uit 2010 doet het nog prima (42"). Maar ik bekeek het stroomverbruik in de avond recent en hoewel wij zeer weinig tv kijken, gaat het toch om aardig wat centen per dag.

OLED lijkt niet echt relevant als we voor 43" gaan. Ik wil op zich wel 48" overwegen, maar zo'n OLED van LG (48") is wel meteen €900. Gaan ze rond Black Friday wellicht nog stunten? Afstand van bank tot tv is zo'n 2,5mtr.

Tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het zou mij verbazen als er veel gestunt gaat worden, vanwege de situatie van leveringsproblemen. Je moet blij zijn als je mag kopen in deze wereld. Ik zie in de prijsgrafieken in de Pricewatch veel stijgende prijzen vanaf oktober, dus ik denk dat ze de prijzen verhogen om op zwarte vrijdag met een beperkte prijsverlaging te kunnen pronken. Sigaar uit eigen doos dus.

Als je een plasma gewend bent, is LCD een stap terug. Daar komt bij dat er relatief weinig goede LCD's zijn in 43", je gaat er waarschijnlijk in beeldkwaliteit op achteruit. Ik zou dan ook de afweging maken óf naar 48" over te stappen, of op 42" OLED's te wachten, die begin volgend jaar uit zullen komen. Je zult evenwel willen wachten totdat de prijs is gezakt, dus hou dan rekening met ongeveer een jaar uitstel. Als je plasma nog goed werkt, lijkt me die periode te overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vraag een aantal prijzen op voor de LG OLED48A1. Na cashback beland je niet ver van je budget, zie hier bijv. Een LCD alternatief is de Sony 49XH95. 43'' krijgt weinig aandacht en biedt weinig bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Goeie tips! Ik ga die 48" in de gaten houden. OLED lijkt me een logische keuze. We doen ook lang zat met de tv dus ook prima te rechtvaardigen.