Toon posts:

Verwachting geheugenprijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort moet ik voor n bedrijf zo'n 20 pc's in elkaar zetten met ieder 512 MB DIMMetjes (ja, Photoshop workstations).
Nou vroeg ik me af (en natuurlijk ook voor mezelf ;) ) wat de geheugenprijzen de komende maand, komende twee maanden gaan doen ten opzichte van de prijzen nu (ook DDR). Wat zeggen jullie er van?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

* justmental kijkt in z'n kristallen bol en ziet dat:
-de geheugenprijzen gaan dalen of
-de geheugenprijzen gaan stijgen of
-de geheugenprijzen blijven gelijk

Maw. als ik dat zouden weten dan zou ik gaan speculeren.

Wellicht kun je wat met de gangbare beursmethoden.
Dus:
pak het grafiekje van pricewatch,
bestudeer de theorie van technische analyse,
trek wat lijntjes
Als je nu iets ziet als een hoofd/schouder patroon dan moet je nog even wachten met je geheugen kopen ;)

Who is John Galt?

Verwijderd

Voorlopig ziet het er naar uit dat het geheugen zal dalen, alhoewel dit minder sterk zal zijn.

Maar wat maakt een paar gulden nu uit.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
ik zou niet telang meer wachten, het is nu zo fuckin goedkoop, ze maken nu dus al vet verlies op de rammetjes...

dit kan niet lang zo doorgaan....

duzz...

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 18:37

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:57 schreef Cutebritney het volgende:
dit kan niet lang zo doorgaan....
Ben er mee eens ;)

Het is nu al echt spotgoedkoop.

Iedereen is zijn bak al aan het upgraden naar 256 MB geheugen of hoger, zodat er weer verzadiging van de markt zal optreden (wat er nu ook al is gebeurd met de computermarkt).

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Eigenlijk boeit het niet zo, geheugen is nu supergoedkoop. Ik heb zelf laatst 256 MB gekocht voor fl 100. Maar als het nog verder zou dalen naar fl 75 ofzo dan zou ik nog steeds blij zijn met m'n aankoop. Het is nu goedkoop en als de prijs stijgt met 50% is het nog goedkoop. Gewoon kopen dus en niet gaan speculeren op geheugenprijzen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik hoorde dat infineon en zo grote verliezen draaide.
klopt ook wel want geheugen word nu bijna weggegeven. ik denk dat het binennkort weer gaat stijgen anders zijn we een paar geheugen fabrikanten armer...

en daarbij denk ik dat pc133 het eerst omhoog gaat. ddr gaat het van sdr overnemen en sdr zal dan duurder worden (netzoals bij edo-ram gebeurde).

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is op dit moment gewoon asociaal goedkoop, ik hgad vorig jaar mei nog een geheugen reepje van 128 mb voor 289,- gekocht :D
Maar ach dat hou je altijd.

Denk niet dat de prijzen nog schrikbarend lager zullen worden, het is zelfs nog een goede prijs als het geheugen nog het dubbele zou kosten.

39

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 augustus 2001 12:11 schreef Homedisc het volgende:
Het is op dit moment gewoon asociaal goedkoop, ik hgad vorig jaar mei nog een geheugen reepje van 128 mb voor 289,- gekocht :D
Ach dat valt nog wel mee. Ik herinneer me dat ik ooit een 128MB PC133 reepje voor 439,- kocht...

Ontopic: ik denk dat ze niet veel meer zullen zakken. Er zitten prijsstijgingen aan te komen (inderdaad omdat ze nu verlies maken). Ik heb vandaag dan ook 3x 256MB Crucial PC133 CAS2 voor mijn systeempjes besteld.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:11 schreef Homedisc het volgende:

Denk niet dat de prijzen nog schrikbarend lager zullen worden, het is zelfs nog een goede prijs als het geheugen nog het dubbele zou kosten.
haha
Toen was er ook een prijsdaling. 289,- was toen spotgoed (ik had er zelf 2 gehaald) Vlak daarna stegen de prijzen weer.

Maar dat heb je altijd met HW. Gisteren 3 dimmetjes van 512mb gekocht (145,-) en 6 van 256mb (79,-)
Spotgoedkoop.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Sja, als je erg lang wacht dan kost het een tientje de kilo, net als het 1MB Topless 30 Pins simmetje dat ik 10 jaar geleden voor 127,50 kocht...
Koop het nu, en bekijk de toekomstige prijsdaling als geld waarvoor jij in de tussentijd toch plezier hebt beleefd. Als het binnen 50 dagen 50 gulden daalt kost dat je een piekkie per dag, zou ik er voor over hebben.
Pagina: 1