Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-06 18:20
Ik wordt helemaal gek hier... Op de verdeler van de vloerverwarming zit de aansluitingsdoos Watts BT-M6Z01-RF. Die is verbonden met vier RF-thermostaten: Watts BT-A02-RF.

Gisteren moest de stroom er even af en nu werkt alles niet meer naar behoren.

Probleem 1
De LED bij PUMP op de Watts BT-M6Z01-RF blijft constant branden (zou niet moeten) en de LED bij H/C knippert de hele tijd (zou ook niet moeten). Geen van beiden klopt dus.

Probleem 2
Nadat de stroom er weer op zat, was er geen verbinding meer tussen de thermostaten en de aansluitingsdoos dus heb ik die verbinding weer tot stand gebracht. Echter... als ik de temperatuur nu laag zet, slaat de verwarming aan (rood lichtje op de aansluitingsdoos) en als ik de temperatuur hoog zet, slaat de verwarming af (geen lichtje op de aansluitingsdoos). Dit moet natuurlijk andersom werken!

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen...? (Misschien heeft iemand hier exact dezelfde installatie, je weet het nooit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Dat de aansluitmodule de instellingen kwijt is is... erg niet correct...

Zou het kunnen dat er iets op koelen in plaats van verwarmen ingesteld staat?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ronald schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:17:
Zou het kunnen dat er iets op koelen in plaats van verwarmen ingesteld staat?
Nee. We zijn aangesloten op Ennatuurlijk warmtenet en koelen zit niet in het pakket. Ik kan de module resetten maar ik heb geen idee wat er dan allemaal gereset wordt en dat alles dan alleen maar erger wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Dat bedoelde ik niet ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz4GlBuKqpMJ0isQBBdwGm64aq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kw0Hi5cakLwHbNJwssne0TXL.png?f=fotoalbum_large

Je ziet tegenovergesteld gedrag... dus staat het in Watts goed?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ik heb geen interface... Het is alleen de verdeler en een RF module.

Maar eh... ik heb zonet de module gereset en nu niet de hele pomp het niet meer... |:( Het enige dat brandt, is een rood lampje bij H/C op de module, de pomp lijkt dood.

Even een handleiding opgezocht: kan een kapotte fuse zijn. Maar ja, ik heb geen idee hoe ik die moet vervangen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSji_JFAoyvw5X5BxXAOfH_3LvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoNUFsD2QpULeRwNGD9hFPm6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vc6QKz_ZaR2zd81DbWxo2jCLYq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2348YMUEx8QWA4E1yuHMeb8.jpg?f=fotoalbum_large

Op die onderste foto zie je duidelijk de fuse maar geen idee of die kapot is en ook geen idee hoe ik die eruit kan krijgen. Gewoon eruit trekken...? Ik masker zo langzamer meer en meer kapot. En dat doordat de stroom er even af was... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Lijkt meer een beschermkap, die zou je eraf kunnen halen en dan een nieuwe zekering insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Kan de pairing er door de reset uitgevallen zijn?

Zekering zou je normaal moeten kunnen zien of hij stuk is, dan is het draadje in het glazen buisje stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
Zekering is niet stuk. En alles werkt weer. Ik heb 'm nog weer een keer gereset (nu met de pomp losgekoppeld) en toen kon ik na wat drukken op knopjes opeens de thermostaten weer verbinden en nu werkten ze wél zoals het hoort. Toen dat gelukt was, kon ik weer om warmte vragen en toen opeens schoot de pomp weer aan! Pffffff... Ik zat al serieus aan een installateur te denken...
Pagina: 1