AD: Bij sommige users geeft ie aan dat het domein er niet is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb een erg vreemd probleem. Ik heb een VM met AD/DHCP/DNS server en een aparte VM met Exhange 2016 server en een Windows 10 cliënt VM. Op de AD zijn een 3-tal users aangemaakt die op de naam na, identiek zijn en ook in de zelfde groep en OU zitten. Wat echter enorm vreemd is, is dat 1 user prima op het domein kan inloggen terwijl hij bij de andere 2 aangeeft dat het domein niet te bereiken/aanwezig is. :? :? :? je zou toch zeggen dat als het domein niet bereikbaar is, dat alle users niet kunnen inloggen....iemand een idee how that is even possible haha. Wordt een succesvolle inlog gecached fso?

[ Voor 7% gewijzigd door Super Stunner op 13-11-2021 01:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
Edit accounts worden zo te zien indd gecached, dus waarschijnlijk is dat waarom de user nog kan inloggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03
Staat op je windows 10 cliënt de DNS wel ingesteld naar de Domain controller (s)?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Super Stunner Gezien je vorige topic met Exchange 2016, wat ben je precies aan het doen?

Je bent nu on-prem spul aan het leren voor het werk? Of is dit gewoon een beetje hobby bobben?

Mocht het hobby bob zijn, de effort die je nu aan het steken bent in ADDS lokaal kan je misschien beter steken in Azure zeg maar.

Daarnaast met @HKLM_ , alleen wel vreemd dat 1x inloggen schijnbaar is gelukt, het kan net zo goed IPv6 zijn die nu roet in het eten gooit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03
Vorkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 05:58:
@Super Stunner Gezien je vorige topic met Exchange 2016, wat ben je precies aan het doen?

Je bent nu on-prem spul aan het leren voor het werk? Of is dit gewoon een beetje hobby bobben?

Mocht het hobby bob zijn, de effort die je nu aan het steken bent in ADDS lokaal kan je misschien beter steken in Azure zeg maar.

Daarnaast met @HKLM_ , alleen wel vreemd dat 1x inloggen schijnbaar is gelukt, het kan net zo goed IPv6 zijn die nu roet in het eten gooit :)
True, maar hij heeft zijn AD en Exchange opnieuw opgebouwd (zie zijn andere topic) dus vandaar dat ik aan dns dacht :)

@Super Stunner super leerzaam en een goede basis van AD moet je zeker hebben maar ik zou ook kijken naar Azure (AD met Azure AD) Exchange online bijvoorbeeld. Als je jezelf wilt ontwikkelen voor de toekomst dan kan dit al vanaf 50,- per jaar binnnen MS365 en kan je helemaal los gaan met de producten. Een trial van x tijd kan natuurlijk ook eerst :P

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 13-11-2021 08:02 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
HKLM_ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:58:
[...]

True, maar hij heeft zijn AD en Exchange opnieuw opgebouwd (zie zijn andere topic) dus vandaar dat ik aan dns dacht :)

@Super Stunner super leerzaam en een goede basis van AD moet je zeker hebben maar ik zou ook kijken naar Azure (AD met Azure AD) Exchange online bijvoorbeeld. Als je jezelf wilt ontwikkelen voor de toekomst dan kan dit al vanaf 50,- per jaar binnnen MS365 en kan je helemaal los gaan met de producten. Een trial van x tijd kan natuurlijk ook eerst :P
Ik doe het gedeeltelijk voor mezelf maar ook voor voor het werk. We hebben namelijk super veel klanten die nog niet op Azure zitten of willen, Exchange online wordt wel redelijk wat gebruik van gemaakt. Maar wellicht is het wel slim om dat er ook bij te pakken na verloop van tijd indd. Denk dak via de zaak wel gratis Azure kan regelen haha

[ Voor 3% gewijzigd door Super Stunner op 13-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Maar dan blijft nog steeds de vraag, hebben de clients als enige DNS server de domain controller ingesteld staan? Anders gaat 't nooit werken ;)

I reject your reality and substitute my own

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
nelizmastr schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:08:
Maar dan blijft nog steeds de vraag, hebben de clients als enige DNS server de domain controller ingesteld staan? Anders gaat 't nooit werken ;)
nou nooit.. soms niet en soms wel

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1