Evohome, welke onderdelen voor installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladeines
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik wil graag evohome installeren, maar heb een beetje moeite om uit te maken welke componenten ik nodig heb. Ik heb de configurator van honeywel doorlopen, maar die klopt niet denk ik

Mijn huidige installatie bestaat uit watergebaseerde vloerverwarming op het gelijkvloers en 1 radiator per kamer (6 kamers) op de boven verdiepingen. Om met de temperatuursverschillen om te gaan staat er tussen de ketel en de vloerverwarmin en radiatoren een pompgroep (meibes)

De vaillant ketel is opentherm compatibel. waardoor ik dat in de configurator heb ingegeven. Dit is wat de configurator mij aangeeft dat ik nodig heb:

Artikelnummer Omschrijving Aantal Prijs
ATP921R3100 evohome connected pakket aan/uit ketelsturing
T87RF2025 draadloze digitale ruimtethermostaat 1
HR92WE draadloze thermostaatknop 6
BDR91A1000 draadloze rf bridge, aan/uit 1

Ik zou niet weten waarom ik de T87RF2025 nodig heb, de ATP921R3100 dient toch ook als thermostaat, of ben ik mis?

Wat heb ik nu nodig?

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via gladeines op 29-01-2022 09:43)

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 17:55
Doorgaans koop je een starterpakket met een aantal knoppen en een uitbreiding voor het aantal extra knoppen. Dan zijn je radiatoren afgedekt. Warmteservice had een mooie aanbieding.

Vervolgens moet je nadenken over je vloerverwarming, daar kun je twee kanten meer op:
- een klep monteren voor de verdeler, dan moet je schakelen op aan/uit (extra BDR91 meebestellen)
- een HCE80 (5 zones uitbreidbaar met nog 3) met een MT4-230-NC Thermische aandrijving per zone

Een derde mogelijkheid is een HR92 voor de verdeler te plaatsen, Honeywell raadt dit niet aan.

Let op dat je een AVDO in het circuit zet als bypass.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 17:55
Doorgaans koop je een starterpakket met een aantal knoppen en een uitbreiding voor het aantal extra knoppen. Dan zijn je radiatoren afgedekt. Warmteservice had een mooie aanbieding.

Vervolgens moet je nadenken over je vloerverwarming, daar kun je twee kanten meer op:
- een klep monteren voor de verdeler, dan moet je schakelen op aan/uit (extra BDR91 meebestellen)
- een HCE80 (5 zones uitbreidbaar met nog 3) met een MT4-230-NC Thermische aandrijving per zone

Een derde mogelijkheid is een HR92 voor de verdeler te plaatsen, Honeywell raadt dit niet aan.

Let op dat je een AVDO in het circuit zet als bypass.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.