Veel vocht en schimmel beneden van badkamer + toilet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 18:28
Beste allen

Bij een woning van bouwjaar 2007, heb ik dit probleem. Kan het zijn dat ik de 2 wanden waar schimmel is gezien moet geopend worden om te onderzoeken ? De wand onder de douche cabine is nog actief nat (vocht 86), waar de wand onder de toilet is minder actief nat (vocht 24). De woning is sinds een paar maanden niet gebruikt, vocht binnen de badkamer (douche cabine muur) is klein (vocht 15)

Bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX2rUdC3v7PpgAZICyOFFHl1ibo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nYOc9Vhi0eRnZeGCOIIonyB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTnF5p82SN5u4xHoE0Nj2d43PbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2dnDqpjium7b06YvMv69iV6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXyxQA0So5OdfgOwJ6tNA1LU8XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjfGY3JYJFLKzjec4bRQxL10.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N66RrJzd_EaMevnSmSwKwyxsenI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkR1spZrV1yq4uaaQs82FhCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVi9J9hSZab3tBWGp_-SIXZt_pQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7f6FQU8MOJurpKiY0S9GyAR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
In de foto met "onder badkamer vocht 86" bedoeld ik: de wand direct onder de douche cabin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:16
Hebben jullie hier geen verzekering voor die jullie hiervoor kunnen aanspreken vooraleer je zelf begint met zaken open te smijten?
In België is dit de brandverzekering.

Dit lijkt er wel op dat je met een lekkage zit vanonder je douchebak uit.
Misschien een afvoerbuis die kapot is of een dichting die ergens beginnen lekken is.

Dit is al zeker geen klein lekje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Nee er is geen vezekering hier,
Ik kijk oo Youtube nu hoe ik dat kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Kijk eens een paar keer op je watermeter, zonder water te gebruiken. Bv elk uur je waterstand opnemen. Hogere stand is dan lekkage!

Kit van douchebak mag ook vervangen worden. Zodra siliconenkit gaat schimmelen is het versleten. Anders is de afvoer van douchebak flink aan het lekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je misschien ook nog vloerverwarming in je badkamer / toilet? Als daar een lekkage in zit welke per-ongeluk ook nét in dat vloerdeel aanwezig is dan ga je dat nooit constateren door alléén te letten op lekwater uit je douche / toilet aansluitingen (ook niet door juist die onderdelen niet te gebruiken).

Als je de vloerverwarming afperst op die groep kom je er wél achter op zo'n moment.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 18:04
En behalve de watermeter, houd ook de waterdruk van je CV ketel eens in de gaten. Even vullen tot 1.6 bar en morgen nog eens kijken naar de waterdruk.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Lekke afvoer ergens? Dit wordt sws slopen om de oorzaak te vinden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:47:
Lekke afvoer ergens? Dit wordt sws slopen om de oorzaak te vinden.
De oorzaak opsporen gaat bijna altijd wel lukken zónder serieus te moeten gaan breken, het herstellen van de lekkage is daar in tegen vaak wel pas mogelijk ná wat breekwerk 8)

@noucmen Kijk/luister ook eens of er onder de douchebak niet één opstaande tegel een hol geluid geeft als je er op 'klopt'. Meestal zit er daar wel een soort van "inspectie luikje" verborgen om de afvoer te kunnen controleren / vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 13-11-2021 21:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Gezien de wand is het hoogstwaarschijnlijk: afvoer, kitranden, oude voegen of waterleidingen in de muur of achter de douchmengkraan etc.

Als je de CV ketel niet geregeld hoeft bij te vullen, dan verwacht ik geen lekkage hiervan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Is dit je eigen huis of een huis die je wilt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 18:04
Vorkie schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:46:
Is dit je eigen huis of een huis die je wilt kopen?
Of huur je dit?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Pak ze post history er maar even bij… dan begrijp je de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Beste allen,

Dit is de licht-klus woning dat ik ga kopen, omdat de kant-en-klaar woningen zijn te duur.

Er is volgens mij geen vloer vermwarming bij badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Raden jullie een aannemer aan rondom Naaldwijk / Wateringen / Delft / Ypenburg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
noucmen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:24:
Raden jullie een aannemer aan rondom Naaldwijk / Wateringen / Delft / Ypenburg ?
Net een klus op werkspot.nl geplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb net met 2 personen uit werkspot gesproken:
- 2 wanden openen en eventuele leidingen vervangen: tussen 2k-5k euro
- badkamer nieuw voegwerk & kitwerk: rond 1k euro.

Om te testen of de leidingen van de douche-cabin en de toilet lekken, kan ik die testen om water direct naar die leidingen te lopen, zonder de badkamer nat te maken. Een persoon zegt dat als de badkamer een verzekering heeft, komt iemand (vaak betaald door Unive') die met gekleurd water die leidingen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
De bouwkundig keurer heeft mij ruste gegeven: dat het niet meer dan 5k zou kosten voor de lekkage te repareren
En een aannemer heeft een offert gemaakt voor 3k.
Het klinkt veel beter dan 2 andere aannemers, die zegt dat het tussen 10-20k om dit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
noucmen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:00:

Het klinkt veel beter dan 2 andere aannemers, die zegt dat het tussen 10-20k om dit te doen.
Voor 10-20k zit er een hele nieuwe badkamer in.
Dan is je probleem ook opgelost :+

Persoonlijk zou ik dat ook doen, de badkamer oogt gedateerd en slecht onderhouden.
(Nu is dat onderhoud vooral schoonmaakwerk..)
Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar je kan zelf alles eruit slopen om kosten te besparen.
Als je zelf (of een kennis) kan tegelen en de badkamer zelf kan opbouwen heb je alleen maar materiaal kosten.
En dan kan je heel goed ruim onder de 10K blijven.

als je een nieuwe badkamer gaat doen laat de hoeken van de vloer/muur dan goed waterdicht maken met kimband.

Voorbeeld van het waterdicht opbouwen van de badkamer
https://www.kiwitz.nl/toe...badkamer-waterdicht-maken

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 16-11-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Persoonlijk zou ik voor dit soort serieuze shit niet werkspot gebruiken. Werkspot is leuk voor alles <1k.

@FRANQ heeft gelijk. Mocht je de centen hebben zou ik het noodzakelijke met het aangename combineren en meteen de badkamer upgraden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:44
noucmen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:04:
[...]

Net een klus op werkspot.nl geplaatsen
Ik zou oppassen met Werkspot. Alle goede aannemers / vakmensen zitten de komende anderhalf jaar volgeboekt en zullen Werkspot niet gebruiken om aan klussen te komen. Je zult daar dus vooral de wat mindere goden en oplichters treffen.

Ik heb zelf wel OK ervaringen met Werkspot voor kleine klusjes zoals het trekken van wat netwerkkabels. Maar ik zou daar nooit opdrachten van 500+ euro op gaan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

2K, 5K, 1K, allemachtig wat een bedragen :X
Kitranden weghalen, douchebak eruit en afvoer daarvan controleren op lekkage. Nieuwe kit rondom en klaar is kees? Middagje werk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Wat meer foto's en tekeningen, van gisteren bezoek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJPCWBoi6EQL_IMRVpA1AfueHZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8NCieCnJightgGKA6EwIB5n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqAFvymJC5n4Jus4HCmTlvX849M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYiZ8US4Z2TTwx5FWMcK3JXl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JQDN71Hl-wgrej3UVaGEi4Y-l4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3pJxKabm88axp0zWr60MNqRo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-QnZWiKRW5qXDOpiNg-h9aHAT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hf8hD0WGO2V9JWfWH0V07e9L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

(Ruk)Snij dat instap badje er uit, daar zit lekkage. Aan de afvoer en denk ook aan de kitnaden. Kijk vooral ook de rest van de kitnaden na. kan op het oog 'goed' er uit zien, maar er los boven op liggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
@noucmen
Inderdaad 99,9% zeker dat de lekkage in de douchebak/bad zit.
Die er dus uit trekken en overnieuw doen.

Vocht kan door de betonvloer grote afstanden horizontaal overbruggen, zeker bij kanaalplaten.
Daardoor komt het vocht ook bij de muur onder de wc terecht.
Als daar een koof loopt met de wc leiding erdoor, dan heb je daar een onderbreking in het beton waardoor water daar makkelijk naar beneden kan.

Die plek in het plafond onder de afvoer is wel vreemd.
Kan lagen en lagen schimmel afsluiter met latexverf zijn.

Maar kan ook zijn dat ze de vloer van onderaf geopend hebben om een lek te verhelpen (al lijkt dat me sterk bij een betonvloer)

Wel leuk een klushuis, en goed dat je hier nu al onderzoek naar doet want dan kun je dat budgetteren.

[ Voor 36% gewijzigd door FRANQ op 16-11-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
noucmen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:00:
De bouwkundig keurer heeft mij ruste gegeven: dat het niet meer dan 5k zou kosten voor de lekkage te repareren
Van de bouwkundig keurer: de koker moet openen, dan onderzoeken,

(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0XMoRbJ0-lWcLJ6U5evXhVdYuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAHIe0VHmm0vEK2XTbGrpcC7.jpg?f=fotoalbum_large

het kan zijn dat de lekkage komt helemaal van boven op de dak, waarom ?
- De woning is sinds 2 maanden niet bewoon, de badkamer's muur is droog (vocht 15%), dus de kans dat lekkage door de douche cabine veroorzakt is, is klein
- Water meter "loopt" niet, dus water supply is niet de probleem van dit actieve natteheid
Pagina: 1