Toon posts:

Vage newB netwerkprobleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister voor het eerst twee pc's met elkaar verbonden. Na wat problemen kreeg ik het toch voor elkaar en volgens mij werkte het best goed. Ik kon zonder problemen tegen me broertje quaken en ik kon ook via winroute op de tweede pc internetten.
Maar het werkt allemaal toch niet zo goed als ik dacht want ik kom de volgende problemen tegen :(

-Het lukt niet om bestanden te delen zodat ik ze van de ene pc naar de andere kan kopieren.

-En sinds ik het netwerk heb kan ik de eerste pc (waar winroute op staat) niet meer afsluiten :? Hij blijft telkens in het windows is bezig met afsluiten scherm hangen.

-Ook krijg ik als ik de 2e pc opstart een foutmelding dat het volgende systeembestand mist: vserver.vxd
Dan moet ik eerst een paar keer op enter drukken en dan gaat ie pas verder met opstarten.

Ik gebruik trouwens windows 98

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
ok, heb je bestanden delen aanstaan ? (netwerk eigenschappen, bestanden en printers delen) en die vserver.vxd is waarschijnlijk een bestandje dat niet goed overgekomen bij het instaleren van je NIC (netwerkkaart). je kan dat bestand natuurlijk gewoon van de andere pc halen en in de map windows\system zetten.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

netwerk software opnieuw installeren

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Als je dat hangen weg wilt halen moet je alle software goed geinstalleerd hebben.

Verwijderd

-En sinds ik het netwerk heb kan ik de eerste pc (waar winroute op staat) niet meer afsluiten Hij blijft telkens in het windows is bezig met afsluiten scherm hangen.

Microsoft heeft hier een patch voor uitgebracht (Windows '98 Shutdown supplement) kijk maar op technet :)

-Ik gebruik trouwens windows 98
+bestanden delen=
ik wil heeeel erg graag gehacked worden
concluse: niet doen dus!!!, of je systeem dichtspijkeren

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:20 schreef Maffioso het volgende:
<snip>
-Het lukt niet om bestanden te delen zodat ik ze van de ene pc naar de andere kan kopieren.
Heb je wel de service "Bestands- en printerdeling voor microsoft-netwerken" geïnstalleerd staan??

Dit doe in je in de eigenschappen van je netwerkomgeving
-En sinds ik het netwerk heb kan ik de eerste pc (waar winroute op staat) niet meer afsluiten :? Hij blijft telkens in het windows is bezig met afsluiten scherm hangen.
Hmmm, ja dit heb ik ook wel eens gehad. Was dit niet oplosbaar met die Win98se Afsluit patch??
probeer het eens zou ik zeggen.

*ftp closed again*
-Ook krijg ik als ik de 2e pc opstart een foutmelding dat het volgende systeembestand mist: vserver.vxd
Dan moet ik eerst een paar keer op enter drukken en dan gaat ie pas verder met opstarten.
Dit riekt naar drivers niet volledig geïnstalleed.
(Correct me if i'm wrong pleaz)
Ik zou zeggen dus, probeer een herinstall van je netwerk, pleur de Afsluit patches erover heen, en install de bovengenoemde service voor het delen van je bestanden. :P

edit:

damn, moet toch maar wat sneller typen :P
toen ik dit typte was het nog de eerste reply ;)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
Dipstick bedankt voor je patches maar ze ze zeggen dat ze niet geschikt zijn voor mijn windows versie :?

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Eehm, hmm, vreemd.
*kraak* *kraak* *denk* *denk*

Heb je misschien de engelse versie win98se?
Want dit zijn wel de nederlandse patches.
Engelse heb ik geloof ik nie, die zal je dan toch ff moeten zoeken op technet ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar wat is de url van technet?

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Pagina: 1