Mijn vraag
Ik heb een python script wat we binnen spaceclaim kunnen runnen om een aantal bewerkingen uit te voeren op een redelijk complexe CAD geometrie. Dit herhalen we ongeveer 10000keer vandaar dat we een script gebruiken om de bewerkingen uit te voeren.
Het script werkt als volgt:
1. laden we de basis geometrie in
2. Slaan het op als een temp file om de bewerkingen uit te voeren. (steeds opnieuw inladen van de originele geometrie werkt niet dan blijft hij de vorige bewerkingen onthouden)
3. voeren de bewerkingen uit
4. slaan wat meetdata op (m^3 aan volume en zwaartepunt)
5. Deleten de temporary file
6. Beginnen overnieuw en stapje verder in de loop.
Probleem
Het probleem is dat 'interm_model_file' wel wordt verwijderd in de werkfolder maar ik denk niet uit het geheugen en dit dus het geheugen laat vol lopen, uiteindelijk kunnen we daardoor ongeveer maar 100-130 keer dit script doorlopen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Spaceclaim 2021R1
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Support van onze software in Nederland kon het zo 1 2 3 niet oplossen. Verder op internet gezocht om geheugen te clearen etc.
Ik heb een python script wat we binnen spaceclaim kunnen runnen om een aantal bewerkingen uit te voeren op een redelijk complexe CAD geometrie. Dit herhalen we ongeveer 10000keer vandaar dat we een script gebruiken om de bewerkingen uit te voeren.
Het script werkt als volgt:
1. laden we de basis geometrie in
2. Slaan het op als een temp file om de bewerkingen uit te voeren. (steeds opnieuw inladen van de originele geometrie werkt niet dan blijft hij de vorige bewerkingen onthouden)
3. voeren de bewerkingen uit
4. slaan wat meetdata op (m^3 aan volume en zwaartepunt)
5. Deleten de temporary file
6. Beginnen overnieuw en stapje verder in de loop.
Probleem
Het probleem is dat 'interm_model_file' wel wordt verwijderd in de werkfolder maar ik denk niet uit het geheugen en dit dus het geheugen laat vol lopen, uiteindelijk kunnen we daardoor ongeveer maar 100-130 keer dit script doorlopen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| for ii in xrange(ArmH_range): ArmH = (ArmH_start + ArmH_int*ii)*1e-3 ArmH_deg = ArmH * 180/math.pi for jj in xrange(TrimH_range): TrimH = (TrimH_start + TrimH_int*jj)*1e-3 TrimH_deg = TrimH * 180/math.pi for kk in xrange(Wniveau_range): Wniveau = Wniveau_start + Wniveau_int*kk count = count+1 #Lees uitgangsmodel importOptions = ImportOptions.Create() DocumentOpen.Execute(dir + model_file + ".scdoc", importOptions) # EndBlock #Save model in intermediate file options = ExportOptions.Create() DocumentSave.Execute(dir + interm_model_file + str(count) + ".scdoc", options) [i]BeWeRkInGeN[/i] # Objecten verwijderen DocumentHelper.CloseDocument() # EndBlock filePath = dir + interm_model_file + str(count) + ".scdoc" try: os.remove(filePath) except: print("Error while deleting file ", filePath) gc.collect() |
Relevante software en hardware die ik gebruik
Spaceclaim 2021R1
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Support van onze software in Nederland kon het zo 1 2 3 niet oplossen. Verder op internet gezocht om geheugen te clearen etc.