Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoukDP
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2021
Hallo,

Een familielid heeft nog een Macbook Pro (begin 2011) in haar bezit, gebruikte de laptop uitsluitend voor 't werk. Tijdens een grote schoonmaak onlangs kwam die terug boven. Nu vraag ik me af: is dat ding nog verkoopbaar? Draait immers op OS X Lion (10.7) en dat wordt amper nog ondersteund. Enkele zaken die niet meer werken: Chrome, Youtube, Disney+, ... Hebben al omwegen geprobeerd via Firefox Legacy e.d., maar we botsen telkens weer op nieuwe problemen.

Tl;dr : Wie zou er nog geïnteresseerd kunnen zijn in een Macbook Pro begin 2011 die in prima conditie is, maar hopeloos outdated? Dan weet ik hoe ik hem in de tweedehandsmarkt moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
AnoukDP schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:11:
Hallo,

Een familielid heeft nog een Macbook Pro (begin 2011) in haar bezit, gebruikte de laptop uitsluitend voor 't werk. Tijdens een grote schoonmaak onlangs kwam die terug boven. Nu vraag ik me af: is dat ding nog verkoopbaar? Draait immers op OS X Lion (10.7) en dat wordt amper nog ondersteund. Enkele zaken die niet meer werken: Chrome, Youtube, Disney+, ... Hebben al omwegen geprobeerd via Firefox Legacy e.d., maar we botsen telkens weer op nieuwe problemen.

Tl;dr : Wie zou er nog geïnteresseerd kunnen zijn in een Macbook Pro begin 2011 die in prima conditie is, maar hopeloos outdated? Dan weet ik hoe ik hem in de tweedehandsmarkt moet zetten.
Als het idd een model uit mid-2011 (of 2010, maakt zo te zien niet uit) is dan kan hij nog naar 10.13 geüpdatet worden (en met dosdude patcher nog wel verder waarschijnlijk): https://everymac.com/syst...imum-macos-supported.html

SSDtje erin, 8 of 16 GB memory en het is een prima machine lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb vorig jaar mijn kapotte Macbook Pro uit 2011 verkocht via V&A voor 50 euro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24

MsG

Forumzwerver

Apple-apparatuur blijft heel waardevast. Zeker op iets als Marktplaats. Zet hem lekker op bieden en kijk gewoon waar het heen gaat.

Eventueel kan je nog met diverse Patch initiatieven mogelijk zelfs MacOS Monterey er op draaien. En je kan hem nog upgraden met een SSD + 8GB ram.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je er per se vanaf wil levert een standaard 13" nog 150-200 euro op in het beste geval,
maar er is best wat van te maken met 8GB en een goedkope SSD.

Kan helemaal up to date worden gemaakt qua software zoals hierboven gemeld.
Hier kun je iig nog zelf aan sleutelen, dat is na de mid 2012 echt gebeurd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoukDP
Hey allemaal,
Hartelijk dank al voor jullie hulp! Zou extra ram echt nodig zijn? Er zit nu 8GB ram in en 750GB hdd. Ik hoopte hem eigenlijk te verkopen in de staat waarin hij nu is. Softwaregewijs zijn we in ieder geval al heel wat wijzer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 07:00
Meestal geef ik het gewoon weg aan vrienden of familie. Je krijgt er denk ik heel weinig voor en soms brengt iets weggeven je meer op dan de 50 of 100 euro wat je nog krijgt.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24

MsG

Forumzwerver

AnoukDP schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:26:
Hey allemaal,
Hartelijk dank al voor jullie hulp! Zou extra ram echt nodig zijn? Er zit nu 8GB ram in en 750GB hdd. Ik hoopte hem eigenlijk te verkopen in de staat waarin hij nu is. Softwaregewijs zijn we in ieder geval al heel wat wijzer!
8GB is wel prima. Ik zou wel er een SSD'tje in zetten IPV een HDD. Dat geeft toch een volledig andere beleving.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
honey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:04:
Meestal geef ik het gewoon weg aan vrienden of familie. Je krijgt er denk ik heel weinig voor en soms brengt iets weggeven je meer op dan de 50 of 100 euro wat je nog krijgt.
Of lever hem in bij diverse initiatieven om kinderen, die anders geen laptop zouden hebben, toch een laptop te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoukDP
Hey Honey en init6,

Jullie hebben een goed punt! Maar onze familieleden en vrienden zijn niet geïnteresseerd, en heb net nog een andere laptop weggegeven aan een school hier in de buurt voor kansarme kindjes. Deze wil ik toch nog proberen verkopen ^^. Toch bedankt voor jullie reply!
Pagina: 1