Bewegingssensor verwijderen, continu stroom op verlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 19:14
Beste Tweakers,

Buiten hangt een bewegingssensor die het al jaren niet meer doet. Nut en belang zie ik ook niet meer van dat ding. De sensor is aangesloten op een drietal ledspots. De ledspots wil ik vervangen voor Hue spots en dan via de app regelen. Dit betekent dat de lampen voorzien moeten worden van continu stroom. De sensor is aangesloten met een blauwe, bruine en zwarte draad. Mijn vraag is nu: Kan ik de blauwe draad afdoppen en de bruine en de zwarte in een lasklem samenvoegen? Worden de lampen dan continu voorzien van stroom?
Ik heb een foto bijgevoegd van de actuele situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m332wb86baEwQZCPTqBEvKe-UtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T23bFEeKx2yYgmSmP8yWUgfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Thunderflash op 12-11-2021 14:38)

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 11:06
Thunderflash schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:33:
[...]

Dit is de sensor aansluiting waar ik een foto van heb gemaakt, sorry voor de onduidelijkheid.
Dan is het inderdaad waarschijnlijk dat je lampen continu branden als je bruin met zwart verbind.. maar geen garantie :P

PVO

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:19
Precies dat.
Blauwe draad wordt gebruikt om de sensor zelf van stroom te voorzien. Dus nu niet meer nodig.
De 'schakelaar'vervalt ook dus de bruine met de zwarte doorverbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Op basis van de foto is dit eigenlijk niet te bepalen. Wat zit er aan de andere kant van de draden?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 17:34
Ehm,.. als de kleuren juist gebruikt zijn wordt zwart volledig overbodig en gebruik je alleen nog blauw en bruin.

[ Voor 9% gewijzigd door Montaner op 12-11-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
S0epkip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:21:
Op basis van de foto is dit eigenlijk niet te bepalen. Wat zit er aan de andere kant van de draden?
3 x led-lamp en ik vermoed een centrale doos waar de elektricien de kabels op heeft aangesloten om de lampen en de sensor van stroom te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Precies, ligt eraan waar we naar kijken: een lichtpunt of de sensor-aansluiting?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
S0epkip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:32:
Precies, ligt eraan waar we naar kijken: een lichtpunt of de sensor-aansluiting?
Dit is de sensor aansluiting waar ik een foto van heb gemaakt, sorry voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Thunderflash schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:33:
[...]

Dan is het inderdaad waarschijnlijk dat je lampen continu branden als je bruin met zwart verbind.. maar geen garantie :P

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thunderflash
S0epkip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:34:
[...]

Oké, ik ga het proberen. Het enige dat er kan gebeuren is dat na verbinden bruine en zwarte draad de aardlekschakelaar schakelaar om klapt als ik er weer stroom op zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunderflash
Het is gelukt. De bruine en de zwarte draad in een lasklem en de blauwe draad afgedopt. De led-lampen staan nu continu onder stroom. En heb de lampen ook al geconfigureerd in de Hue app. 👌
Pagina: 1