Dag Tweakers,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij de volgende uitdaging.
Ik probeer met de volgende componenten m'n nieuwe werkstation te bouwen.
https://tweakers.net/gall...enslijst/?wish_id=2813410
Ik ben begonnen met een testopstelling buiten de case met Moederbord, CPU, RAM, SSD, videokaart, voeding
Probleem schets
Als ik de voeding aanzet, zie ik een klein RGB flitsje van het moederbord, er is dus iets van stroom.
Als ik op het moederbord op de powerknop druk, gebeurt er helemaal niks.
Als ik op het moederbord op de QFlash knop druk, gaat de CPU fan draaien, licht de RGB van de videokaart op en gaat daarna het op het moederbord het CPU error indicatie lampje branden. Vervolgens stopt de CPU fan en gaat de RGB van de videokaart weer uit.
Wat heb ik geprobeerd
Tweede meegeleverde CPU voedingskabel geprobeerd.
RAM geheugen, er uit, in andere slots etc.
CPU opnieuw geïnstalleerd, vastgesteld dat ik niet te veel koelpasta heb gebruikt
CMOS reset (pinnetjes met elkaar verbinden)
Videokaart en RAM er uit
CMOS batterij er uit (daarna pinnetjes met elkaar verbinden) sinds dien doet ie helemaal niks meer als ik op de Qflash knop druk....
Wat heb ik al geraadpleegd
De moederbord handleiding, staat bijna niks in qua troubleshooting.
Google....maar daar haal ik niet meer uit dan CMOS resetten...
Volgende stappen?
BIOS Flashen?
Terugsturen naar de winkel, maar wat dan, welke componenten?
...hier dus om hulp vragen
Aanvullend: Hmmm...ontdek net... ik heb de CPU alleen gevoed via de 8 pin, zou het werken/helpen als ik die tweede kabel splits en aansluit op de 4 pin?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij de volgende uitdaging.
Ik probeer met de volgende componenten m'n nieuwe werkstation te bouwen.
https://tweakers.net/gall...enslijst/?wish_id=2813410
Ik ben begonnen met een testopstelling buiten de case met Moederbord, CPU, RAM, SSD, videokaart, voeding
Probleem schets
Als ik de voeding aanzet, zie ik een klein RGB flitsje van het moederbord, er is dus iets van stroom.
Als ik op het moederbord op de powerknop druk, gebeurt er helemaal niks.
Als ik op het moederbord op de QFlash knop druk, gaat de CPU fan draaien, licht de RGB van de videokaart op en gaat daarna het op het moederbord het CPU error indicatie lampje branden. Vervolgens stopt de CPU fan en gaat de RGB van de videokaart weer uit.
Wat heb ik geprobeerd
Tweede meegeleverde CPU voedingskabel geprobeerd.
RAM geheugen, er uit, in andere slots etc.
CPU opnieuw geïnstalleerd, vastgesteld dat ik niet te veel koelpasta heb gebruikt
CMOS reset (pinnetjes met elkaar verbinden)
Videokaart en RAM er uit
CMOS batterij er uit (daarna pinnetjes met elkaar verbinden) sinds dien doet ie helemaal niks meer als ik op de Qflash knop druk....
Wat heb ik al geraadpleegd
De moederbord handleiding, staat bijna niks in qua troubleshooting.
Google....maar daar haal ik niet meer uit dan CMOS resetten...
Volgende stappen?
BIOS Flashen?
Terugsturen naar de winkel, maar wat dan, welke componenten?
...hier dus om hulp vragen
Aanvullend: Hmmm...ontdek net... ik heb de CPU alleen gevoed via de 8 pin, zou het werken/helpen als ik die tweede kabel splits en aansluit op de 4 pin?
[ Voor 4% gewijzigd door muchagrande op 12-11-2021 12:08 ]