Samenvoegen audio-kanalen van 2 stereo sources (jack/tulp)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 09:55
Hi Tweakers, sinds kort ben ik van PC naar console gaming overgestapt, vanwege het gemak, echter met geluid ben ik behoorlijk aan het stunten.

Eigenlijk zijn er 2 vragen:

1. Hoe kan ik zowel Discord als XBOX in-game geluid tegelijkertijd horen op een wired (Jack) headphone?

2. Hoe voeg ik stereo audio samen van m'n XBOX Series S (HDMI -> Monitor -> Jack) en een MacBook Pro (Jack)?

...

Een simpele 2x Jack naar 1x Jack adapter werkt niet, samenvoegen van RCA kanalen werkt ook niet lekker, dan hoor ik enkel degene met het hardste geluid en verlies ik gedeeltelijk stereo, ongeacht het aantal ringetjes op de Jack-male plug. Op dit moment heb ik een Stereo Receiver van Philips (jaren 90 dingetje) met tulp/RCA ingangen waarop ik m'n KRK KNS8400 headphones aansluit.

Verschillende apps zoals "Quarrel" op XBOX horen te werken, maar deze software werkt niet of nauwelijks.
...

Om een duidelijk beeld te geven van wat ik denk dat de ideale situatie is heb ik in FigJam een overzicht gemaakt. De groene cirkel geeft aan wat ik nodig denk te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImWyNzmlOqFCv87xr5hq9KEYh78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/99L8hdhbVVYYZQn8XWsr0sLq.png?f=fotoalbum_large
...

[ Voor 15% gewijzigd door BelovedAunt op 12-11-2021 12:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:42

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Je wilt audio samenvoegen. Dat klinkt als een klassieke usercase voor een mixertje, waarbij je het hdmi-geluid zult moeten splitten van hdmi-beeld.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelovedAunt
@Goudvis Ik heb de afbeelding erbij gezet :) HDMI geluid gaat dus al via de monitor naar Jack-uitgang, dus dat maakt het wel wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Mijn beurt met een plaatje, na zoeken op 'minijack sound mixer':
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hf46b1b08862f47f6bb7dae288fcf0169h/CX400-Mini-Passive-Stereo-Mixer-Rca-4-Channel-Passive-Mixer-Small-Mixer-Mixer-Stereo-Dispenser-for.jpg

Of neem de highway:
Afbeeldingslocatie: https://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/Behringer_802_XENYX_802_8_Channel_Compact_421981.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-06 19:16
Of als je kunt solderen, zelf maken voor 2x stereo ingang.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuRmppSUwN0k8DPCd29dNjHoHSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xZfqLBcuyJLOXIUP1ri1Z4PK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
Goudvis schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:25:
Mijn beurt met een plaatje, na zoeken op 'minijack sound mixer':
[Afbeelding]

Of neem de highway:
[Afbeelding]
Optie 1 die je hier weergeeft heb ik eenmaal getest, dit werkt niet zo goed gezien op 1 of andere manier het geluid van bijv. kanaal 1 het geluid van kanaal 2 wegdrukt afhankelijk van het volume. Zo'n grotere mixer ontkom ik niet aan ben ik bang, echter vind ik die super lelijk en gebruik ik 90% van de features ervan niet.

Mocht iemand een suggestie hebben voor optie 1, maar dan goede kwaliteit, please let me know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
Zap_pa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:39:
Of als je kunt solderen, zelf maken voor 2x stereo ingang.
[Afbeelding]
Kan jij solderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

BelovedAunt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:49:
[...]

Optie 1 die je hier weergeeft heb ik eenmaal getest, dit werkt niet zo goed gezien op 1 of andere manier het geluid van bijv. kanaal 1 het geluid van kanaal 2 wegdrukt afhankelijk van het volume. Zo'n grotere mixer ontkom ik niet aan ben ik bang, echter vind ik die super lelijk en gebruik ik 90% van de features ervan niet.

Mocht iemand een suggestie hebben voor optie 1, maar dan goede kwaliteit, please let me know :P
Dan moet je toch gaan kijken naar inputvolume? Als die gelijk zijn (zeg -5db elk) kan de mixer er wat mee. Als het volume van de laptop al vol open staat, dan loop je vast vrij snel tegen de beperkingen van zo'n mixertje aan. Daar ben je zelf bij. ;)

Andere boeg: geluid in je laptop mixen d.m.v. USB-geluidskaart? Heb je al voor een tientje. Die hebben vaak audio input. Waarom zou je je laptop niet als mixer laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Ja en jij?
Optie 1 is een passieve regeling, zal gewoon het werk moeten doen.
Samenvoegen van meerdere stereo signalen met ieder een afzonderlijke volume (verzwakking in dit geval) regeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Zap_pa op 12-11-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
Goudvis schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:52:
[...]

Dan moet je toch gaan kijken naar inputvolume? Als die gelijk zijn (zeg -5db elk) kan de mixer er wat mee. Als het volume van de laptop al vol open staat, dan loop je vast vrij snel tegen de beperkingen van zo'n mixertje aan. Daar ben je zelf bij. ;)

Andere boeg: geluid in je laptop mixen d.m.v. USB-geluidskaart? Heb je al voor een tientje. Die hebben vaak audio input. Waarom zou je je laptop niet als mixer laten werken?
Het geluid vanuit de monitor staat sowieso altijd op 100%, dit is niet aan te passen via de monitor of XBOX. Dan zal het daar wel aan liggen :/ Dit is de reden waarom ik een Philips amp/receiver gebruik, zodat ik volume kan regelen en dit klinkt overigens vrij goed.

Andere boeg zou kunnen, geluid via een USB-geluidskaart. Ik heb een Steinberg CI2 liggen, denk je dat dat gaat werken? Ik heb in het verleden wel eens Soundflower gebruikt, maar dit werkt helaas niet meer op macOS Catalina en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb de https://www.bax-shop.nl/d...late-2-kanaals-audiomixer en dat doet exact wat jij zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
Zap_pa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:54:
[...]

Ja en jij?
Optie 1 is een passieve regeling, zal gewoon het werk moeten doen.
Samenvoegen van meerdere stereo signalen met ieder een afzonderlijke volume (verzwakking in dit geval) regeling.
Solderen, ik heb het nog nooit gedaan, het lijkt me niet zo moeilijk. Als ik naar je diagram kijk snap ik er weinig van. Daarnaast denk ik dat er een simpelere kant-en-klare oplossing moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
Na uren zoeken op Thomann en Bax-shop ben ik deze nog nooit tegengekomen. Waarschijnlijk omdat ik filter op "op voorraad" :P Thanks! Ik ga eens zoeken waar zoiets op voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
BelovedAunt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:05:
[...]

Solderen, ik heb het nog nooit gedaan, het lijkt me niet zo moeilijk. Als ik naar je diagram kijk snap ik er weinig van. Daarnaast denk ik dat er een simpelere kant-en-klare oplossing moet zijn.
Dan zijn optie 1 en die van The Eagle nog steeds goede goedkope opties, zijn beiden wel passief dus de versterker zal wat harder moeten worden gezet.
Indien volume te weinig wordt, neem dan een (eenvoudige) actieve mixer.
Voor € 37 een 12 kanaals met voedingsadapter!: https://www.bax-shop.nl/a...ssionele-12-kanaals-mixer
Of kleiner maar € 2 duurder: https://www.bax-shop.nl/a...yx-502-pa-en-studio-mixer

[ Voor 18% gewijzigd door Zap_pa op 12-11-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
ik heb t ooit gewoon banaal parallel op elkaar gesoldeerd 2 analoge bronnen en werkte prima. Correct zal t niet zijn maar ach t leven is soms risicovol.
Pagina: 1