Server in alternatieve kast/dressoir wegwerken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Binnenkort ga ik mijn systeem updaten in mijn huidige kast en nu wil ik mijn oude systeem blijven gebruiken als rendernode voor 3D Studio en Vray en heb een enorme oude lelijke case in de kelder staan, maar eigenlijk zou ik die server wel in de woonkamer willen om hem bijvoorbeeld ook als stream PC te kunnen gebruiken.

Ik heb wit behang en een witte keuken met grijs blad, nou was mijn idee om de server in een klein dressoir te bouwen en naast de keuken te zetten alsof het erbij hoort. Wit kastje, plantje erop. Alleen USB + HDMI zichtbaar aan zijkant/onderkant, intake aan de onderkant en fan aan de zijkant (keuken kant niet de woonkamer kant).

Ik zie regelmatig deskbuilds voorbij komen, maar eigenlijk nooit builds in een dressoir, ik dacht aan een kast als deze:

https://www.ikea.com/nl/n...-lappviken-wit-s49046817/

Of eventueel met glas, maar het mooiste is denk ik helemaal weggewerkt.

https://www.ikea.com/nl/n...it-helder-glas-s79046707/

Mensen die al zoiets hebben? En is dit een goed idee? Je zou natuurlijk ook gewoon de hele kast erin kunnen zetten (denk alleen niet dat deze past) en de deur dicht doen met ventilatie.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
Goed idee. Gewoon even opmeten of je goed uit komt met de ruimte (vooral de voeding), stand-offs voor het moederbord en eventuele andere zaken zoals de SSD/HDD in de kast schroeven en klaar. Zou wel voor een goede airflow zorgen en misschien nieuwe, stille fans kopen.
Bovendien, de warmte die je pc oplevert verstook je nu in je kelder, in je keuken heb je er meer aan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Baardhaas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:41:
Goed idee. Gewoon even opmeten of je goed uit komt met de ruimte (vooral de voeding), stand-offs voor het moederbord en eventuele andere zaken zoals de SSD/HDD in de kast schroeven en klaar. Zou wel voor een goede airflow zorgen en misschien nieuwe, stille fans kopen.
Bovendien, de warmte die je pc oplevert verstook je nu in je kelder, in je keuken heb je er meer aan, denk ik.
Ja dan komen er wel stille fans in inderdaad, de processor kan wel flink warm worden tijdens het renderen.

Het mooiste leek mij een hangkastje, maar in een staand kastje kan je hem in de zomer nog weer in de kelder zetten als het te gek wordt met het weer ;)

En iets van een stoffilter bij de intake lijkt me wel handig. Zat nog te denken aan een leuke gadget, dat bijvoorbeeld het deurtje openen en sluiten de aan en uit knop is, maar dat lijkt achteraf niet handig :D

[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 12-11-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Voorlopige test met een nog ouder systeem in een lade van mijn kast onder de tv in de slaapkamer, liep wel meteen tegen bepaalde dingen aan, dingen vastschroeven gaat voornamelijk vanuit de buitenkant van een case naar binnen (zoals de voeding), dus je moet zelf brackets maken of t-stukken gebruiken om ze in een kast of op een plank te schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/puMpJWY.jpg?1

Dit is een systeem van een paar tientjes, maar ik weet niet of ik het daadwerkelijk ga doen met duurdere onderdelen, komt veel bij kijken, wel een leuke test.

Bij het open doen van de lade komen 2 draadjes elkaar tegen en gaat de PC aan, als ik de kast weer dicht doe gaat hij uit, tenzij ik hem al uit heb gedaan via ALT-F4, dan gaat hij weer aan :')