Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zoek een?
Opvolger voor de Samsung S8

Wat is je budget?
max. 600 euro

Voor mijn dochter ben ik zoek naar een nieuwe telefoon. Ze heeft nu een S8 en wilt graag dit formaat telefoon terug. Ik heb al op veel plaatsen gekeken en ook op internet gezocht. Maar kom eigenlijk steeds op een Apple uit. Deze wilt ze niet.
Dus iemand een idee welk Android toestel hiervoor in aanmerking zou kunnen komen?
Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via MY00 op 04-12-2021 10:10)

S10e is wel alweer bijna 3 jaar oud. Dus hoewel 4 jaar updates gegarandeerd, is dat wel iets om mee te nemen.

Ik zou in de Mediamarkt gaan vasthouden wat lekker in de hand ligt. Misschien dat een S21 dan ook goed blijkt te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35

Koppensneller

winterrrrrr

Al eens naar de Pixel 4a gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Pricewatch kun je spelen met de afmetingen van een toestel.

https://tweakers.net/smar...lZyzEspys9MUTA0VIqtra0FAA

Daarnaast kun je in de Mediamarkt nog allerlei toestellen vasthouden en vergelijken wat wel of niet lekker vasthoud. Vorm bepaald namelijk ook iets, het is niet per se een millimeter links of rechts wat de doorslag geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
kijk je naar schermformaat of fysiek formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Fysiek formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
swhnld schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:13:
In de Pricewatch kun je spelen met de afmetingen van een toestel.

https://tweakers.net/smar...lZyzEspys9MUTA0VIqtra0FAA

Daarnaast kun je in de Mediamarkt nog allerlei toestellen vasthouden en vergelijken wat wel of niet lekker vasthoud. Vorm bepaald namelijk ook iets, het is niet per se een millimeter links of rechts wat de doorslag geeft
Dit heb ik reeds gedaan en dan blijft er erg weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Had ik nog niet gedaan. Nu wel, vindt deze erg tegen vallen kwa specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:12

Maestro

It's just completely whack!

Als vervanger van een S9 heb ik vorige maand een Asus Zenfone 8 aangeschaft.
Erg prettig toestel m.i. en qua formaat redelijk gelijkwaardig met een S8

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35

Koppensneller

winterrrrrr

Misschien moet je dan eens beginnen met uitleggen wat voor eisen je stelt aan zo'n telefoon, of waar 'ie voor gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
De 4a zou echt een goede vervanger geweest kunnen zijn. Maar ik zie deze op sommige punten, zoals het aantal pixels op het scherm, minder zijn dan een S8.

De Asus Zenfone 8 ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:24
de s10e misschien? of de samsung a41 komt ook aardig in de buurt qua afmetingen
https://www.phonearena.co...axy-S8/phones/11114,10311

s10e is nog te verkrijgen bij fnac voor 350€

gsmarena heeft ook een handige phone finder tool

https://www.gsmarena.com/...dthMax=70&nThicknessMax=9

[ Voor 41% gewijzigd door degrgiov op 12-11-2021 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Dat aantal pixels op de 4a moet je je niet op blind staren. Dat ga je echt niet zien op dat formaat telefoon.
Ik had hem aangeschaft voor mijn vrouw en van haar hoor ik geen klachten over scherpte of andere spec gerelateerde zaken zoals snelheid of fotokwaliteit. Wel is de bediening wezenlijk anders dan de samsung en is dat wel even wennen.

Verder is de pixel 4a niet goed verkrijgbaar in NL, maar zijn er wel V&A aanbieders die dicht bij de grens wonen en de 4a hebben geimporteerd en de telefoons voor zo'n 350 aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Samsung Galaxy S10e Enterprise Edition Zwart
De Enterprise Edition heeft 4 jaar security- en firmware updates, 4 jaar E-FOTA on MDM en 4 jaar Knox Configure.

pricewatch: Samsung Galaxy S10 128GB Wit

* Je kunt ook LineageOS op de S8 'laten' zetten.
als je dat laat doen bij een Smartphone winkel, ben je +- E35,- kwijt

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 12-11-2021 15:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Die kende ik nog niet.

Ga eens kijken voor de S10e

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!
S10e is wel alweer bijna 3 jaar oud. Dus hoewel 4 jaar updates gegarandeerd, is dat wel iets om mee te nemen.

Ik zou in de Mediamarkt gaan vasthouden wat lekker in de hand ligt. Misschien dat een S21 dan ook goed blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Dit hebben we al een paar keer gedaan. Maar nog steeds niet iets gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt natuurlijk ook nog budget omhoog gooien en een Z Flip 3 overwegen, zit een promo op met 200 Euro korting en tot 350 inruil, en mogelijk nog iets als je met Samsung een chat opzet om je als klant te behouden:
https://www.samsung.com/n...es/galaxy-z-flip3-5g/buy/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49

pino85

Im just a Bird in the Sky

@MY00 Ik zou me niet zo blind staren op *specs*.
Tevens , zo lang je niet aan geeft waar hij voor gebruikt gaat worden is advies geven lastig.

Zoekt ze bv een tel waar veel zware 3d games etc op gespeeld gaan worden? Of meer voor Social media /app gebruik? Of voor goede en veel foto's te maken?

Dat er tegenwoordig minder keus is kwa compactere telefoons en alles groter lijkt te worden klopt, mijn vrouw liep daar ook tegen aan.
Ze heeft nu al weer enige tijd de s10e die erg goed bevalt. Ik heb zelf een wat grotere telefoon(mi9t pro) en ondanks dat ze hoe dan ook geen grotere phone wilde , denkt ze daar nu iets anders over. Ondanks dat ze kleine handen heeft, het grotere scherm van de mi9t pro went enorm snel

Ik denk dat op dit moment de perfecte keus er niet is, wellicht zal je/jullie je eisen moeten bij schaven.

Of toch iets groter of kijken naar 2e hands opties zoals bv

V&A aangeboden: Samsung Galaxy S10e - 128GB - Zwart

V&A aangeboden: Samsung Galaxy S10 128GB Zwart, perfecte staat, garantie

Succes in ieder geval!

[ Voor 73% gewijzigd door pino85 op 16-11-2021 17:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik heb de S10e en kan hem sterk afraden als ze er ook eens een spelletje oid op wilt doen.

De gebruikte Exynos chip is bagger, wordt veel te warm en throtteld constant met gigantisch lage FPS in games tot gevolg. Ik kan Mario Kart ironisch genoeg alleen in de Energiebespaarmodus spelen omdat de CPU dan laag geklokt blijft en minder heet wordt.

Op normale setting is het 10 fps. Dit merk je overigens ook als je veel apps open hebt en vanalles doet buiten energiebespaarstand - de achterkant van de telefoon wordt heel warm, en de telefoon traag.

Nog wel een andere toevoeging: ik was vroeger ook zo vastgebeiteld in het idee dat ik niet boven de 5.5 inch wilde, en heb het mezelf daarmee heel lang moeilijk gemaakt. In realiteit wen je heel snel aam een grotere telefoon en is het niet meer storend.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 14-11-2021 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49

pino85

Im just a Bird in the Sky

Anoniem: 472287 schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:55:
Ik heb de S10e en kan hem sterk afraden als ze er ook eens een spelletje oid op wilt doen.

De gebruikte Exynos chip is bagger, wordt veel te warm en throtteld constant met gigantisch lage FPS in games tot gevolg. Ik kan Mario Kart ironisch genoeg alleen in de Energiebespaarmodus spelen omdat de CPU dan laag geklokt blijft en minder heet wordt.

Op normale setting is het 10 fps. Dit merk je overigens ook als je veel apps open hebt en vanalles doet buiten energiebespaarstand - de achterkant van de telefoon wordt heel warm, en de telefoon traag.
Mijn vrouw speelt het ook en ook andere games maar heeft dit probleem nog nooit meegemaakt. Al heeft ze gaf ze aan dan ook niet extreem veel open staan. Meestal paar apps en wat andere websites. Maar dan nog, wat jij beschrijft klinkt echt niet goed nee.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 14-11-2021 06:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

swhnld schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:28:
Je kunt natuurlijk ook nog budget omhoog gooien en een Z Flip 3 overwegen, zit een promo op met 200 Euro korting en tot 350 inruil, en mogelijk nog iets als je met Samsung een chat opzet om je als klant te behouden:
https://www.samsung.com/n...es/galaxy-z-flip3-5g/buy/
Ik heb geen budget beperkingen en heb dezelfde vraag.
De flip ziet er interessant uit maar is weer zo dik.
Ik ga van armoede maar een iphone 13 mini halen denk ik.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:40:
[...]

Ik heb geen budget beperkingen en heb dezelfde vraag.
De flip ziet er interessant uit maar is weer zo dik.
Ik ga van armoede maar een iphone 13 mini halen denk ik.
Is ook een goede keuze mits je met de beperkte accu kan leven want geen snelladen.
De gewone iPhone 13 leeft wat langer. Hier de stats:
reviews: Apple iPhone 13-serie - Tussenjaar, maar toch de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

swhnld schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:46:
[...]

Is ook een goede keuze mits je met de beperkte accu kan leven want geen snelladen.
Ik heb nu een XZ2 compact en denk niet dat de accu daar voor onder zal doen. De andere optie is de asus zenfone 8 maar die lijkt kwaliteitsproblemen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
icecreamfarmer schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:40:
[...]De flip ziet er interessant uit maar is weer zo dik.
Ik lees over de flip dat deze in de vorige versie vaak stuk ging en Samsung niet echt heel coulant hiermee omging.

We blijven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MY00 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:08:
[...]

Ik lees over de flip dat deze in de vorige versie vaak stuk ging en Samsung niet echt heel coulant hiermee omging.

We blijven zoeken.
Dit jaar lijkt de Flip wel goed stevig te zijn, mijn collega heeft er een en ik ben onder de indruk, maar er zijn ook testen:
https://gadgets.ndtv.com/...erryrigeverything-2556762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:46:
[...]

Wat is beperkt, en wat is snel ?
Het beste is sowieso gebruik tussen 20-80% lading, en als je daar tussen blijft duurt opladen sowieso niet lang.
Zeker niet met 20W lader

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:24:
[...]

Wat is beperkt, en wat is snel ?
Het beste is sowieso gebruik tussen 20-80% lading, en als je daar tussen blijft duurt opladen sowieso niet lang.
Zeker niet met 20W lader
Dat wat nodig is, is allemaal subjectief en gebruiksafhankelijk, vandaar de link naar het artikel met de statistieken ter vergelijk voor TS om te helpen in de keuze. Sommige mensen laden iedere nacht, anderen op moment leeg, weer anderen op moment dat exact 20 procent over is en stoppen exact bij 80 procent vol. Ik gooi de mijne 1 keer per 2 dagen aan de langzame lader in de nacht, en bij noodzaak overdag een enkele keer aan de snellader als ik ineens veel meer gebruik dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:10:
[...]

Dat wat nodig is, is allemaal subjectief en gebruiksafhankelijk, vandaar de link naar het artikel met de statistieken ter vergelijk voor TS om te helpen in de keuze. Sommige mensen laden iedere nacht, anderen op moment leeg, weer anderen op moment dat exact 20 procent over is en stoppen exact bij 80 procent vol. Ik gooi de mijne 1 keer per 2 dagen aan de langzame lader in de nacht, en bij noodzaak overdag een enkele keer aan de snellader als ik ineens veel meer gebruik dan normaal.
Wat is dan de beperking van de batterij van de iPhone 13 mini waar je het over hebt ?
In je eigen link komt de 13 mini er juist goed uit, op 5 met 1:34m ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Net weer in de telefoon winkel geweest en ik ga over naar de darkside.
De gewone iPhone 13 is net zo groot als de kleinste Android. Maar voelde niet fijn in de hand. Het wordt de iPhone 13 mini. Die voelt veruit het fijnste in mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:18:
[...]

Wat is dan de beperking van de batterij van de iPhone 13 mini waar je het over hebt ?
In je eigen link komt de 13 mini er juist goed uit, op 5 met 1:34m ;)
Het is de conclusie van de review, of ze gelijk hebben of niet, mag je met de auteur opnemen. Of het voor TS te veel of te weinig, of precies goed is, mag die ook een eigen mening op vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:15:
[...]

Het is de conclusie van de review, of ze gelijk hebben of niet, mag je met de auteur opnemen. Of het voor TS te veel of te weinig, of precies goed is, mag die ook een eigen mening op vormen.
Je plaats een link, en zegt dat @icecreamfarmer een beperking gaat krijgen met iPhone mini 13 batterij. Ik vraag je wat die beperking is. Anders heeft je hele berichtgeving geen nut voor @icecreamfarmer het zgn ontbreken van snelladen, kun je niet beoordelen als een beperking. En laden met 20watt(18w)aan kabel is snel zat voor 2438 mAh.
Alleen een 13 pro max, kan met 28watt(27)laden. Een 13 en pro met 23w, maar hebben ook een batterij met meer mAh.

Maar zou het hierbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:35:
[...]

Je plaats een link, en zegt dat @icecreamfarmer een beperking gaat krijgen met iPhone mini 13 batterij. Ik vraag je wat die beperking is. Anders heeft je hele berichtgeving geen nut voor @icecreamfarmer het zgn ontbreken van snelladen, kun je niet beoordelen als een beperking. En laden met 20watt(18w)aan kabel is snel zat voor 2438 mAh.
Alleen een 13 pro max, kan met 28watt(27)laden. Een 13 en pro met 23w, maar hebben ook een batterij met meer mAh.

Maar zou het hierbij laten.
Lees de review, daar staat het meerdere keren in, niet mijn mening, niet mijn ervaring, wel van de Tweakers redactie. Hun advies is de gewone 13 te nemen en de mini te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

swhnld schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:25:
[...]

Lees de review, daar staat het meerdere keren in, niet mijn mening, niet mijn ervaring, wel van de Tweakers redactie. Hun advies is de gewone 13 te nemen en de mini te vermijden.
Jij geeft het aan, dus sta je daar achter. Zo breng je je berichtgeving. Ik heb wel de ervaring en deskundigheid, en gebruik alleen een link van een review, om mijn mening te ondersteunen.

En of story.
Sorry @MY00 voor dit geheel in je topic. Voor meer lezers van je topic hoop ik dat het duidelijk is.

• MY00
@Hackus Geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Heb je al eens naar de Sony Xperia series gekeken. Als ik het zo teruglees zijn er weinig specwensen, maar vooral het formaat is een go of nogo. Xperia's zijn vaak wat smaller en hoger, dat zorgt misschien net voor de juiste grip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MY00
swhnld schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:20:

Het gaat dus een S21 worden.
Pagina: 1