Wifi op iPad Pro na IOS update niet meer te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitar86
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Sinds de laatste IOS update is de knop waarmee je de wifi in kunt schakelen op mijn iPad Pro niet meer te gebruiken (zie foto).
Dit is eerder gebeurd, maar na een paar keer opnieuw opstarten werkte de wifi dan ineens weer. Behalve deze keer dus.

Is er iemand die een goede tip heeft om dit op te lossen? Ik heb de netwerkinstellingen en de iPad zelf al gereset zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unrQmZc0M5niJE-8QBxYoxfQVnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlEL7KsWXtldSR41w4c4Qutk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:22
Een hard reset proberen? Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de bovenste knop ingedrukt. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.

Of probeer:

- Lukt wifi inschakelen via de instellingen niet, is de knop dan grijs? Dus niet via control center.

- Vliegtuigmodus inschakelen, 1 minuut wachten en weer uitschakelen.

- En anders eerst vliegtuigmodus inschakelen en daarna netwerkinstellingen resetten.

[ Voor 62% gewijzigd door turkeyhakan op 12-11-2021 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 00:13
turkeyhakan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:43:
Een hard reset proberen? Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de bovenste knop ingedrukt. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.
Een hard reset is het opnieuw instellen van een device. Jij beschrijft een soft reset.

Verder nog dan de netwerkinstellingen herstellen, kan je de instellingen herstellen. En als laatste de instellingen herstellen en alle data wissen en dan geen backup terugzetten. Dan weet je zeker dat je alles geprobeerd hebt wat je zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In instellingen zelf, WiFi aanvinken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Volkan1984 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:15:
[...]

Een hard reset is het opnieuw instellen van een device. Jij beschrijft een soft reset.

Verder nog dan de netwerkinstellingen herstellen, kan je de instellingen herstellen. En als laatste de instellingen herstellen en alle data wissen en dan geen backup terugzetten. Dan weet je zeker dat je alles geprobeerd hebt wat je zelf kan doen.
Een hard reset is niet het opnieuw instellen van een device.

Voor jouw informatie: die laatste stappen zou ik TS ook aanbevelen, maar wilde eerst even wachten tot hij dit had geprobeerd. Maar om jou te corrigeren: je kunt dan beter een herstel via iTunes proberen (hetzij via de herstelknop of in DFU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitar86
turkeyhakan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:43:

Of probeer:

- Lukt wifi inschakelen via de instellingen niet, is de knop dan grijs? Dus niet via control center.

- Vliegtuigmodus inschakelen, 1 minuut wachten en weer uitschakelen.

- En anders eerst vliegtuigmodus inschakelen en daarna netwerkinstellingen resetten.
Dit heeft allemaal niet geholpen. Ook via de instellingen kan ik de wifi niet inschakelen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
anitar86 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:05:
[...]

Dit heeft allemaal niet geholpen. Ook via de instellingen kan ik de wifi niet inschakelen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Als ik jou was zou ik even een back-up maken via iTunes en daarna je iPad via iTunes herstellen (zonder back-up terugzetten). Als dit niet helpt heb je wellicht te maken met een hardware probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 12-11-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitar86
Volkan1984 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb de instellingen hersteld en ook dat hielp niet. Ik zal eens kijken wat ik via iTunes nog kan herstellen en/of data verwijderen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitar86
turkeyhakan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:07:
[...]

Als ik jou was zou ik even een back-up maken via iTunes en daarna je iPad via iTunes herstellen (zonder back-up terugzetten). Als dit niet helpt heb je wellicht te maken met een hardware probleem.
Oke, thanks! Ik ga het proberen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa hier lees je een aantal stappen die je kunt proberen: WiFi grey out iPad pro

edit: Welke iPad Pro hebben we het over, en welke iOS versie ?

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 12-11-2021 14:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hackus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:36:
oa hier lees je een aantal stappen die je kunt proberen: WiFi grey out iPad pro

edit: Welke iPad Pro hebben we het over, en welke iOS versie ?
Ik heb die stappen in dat artikel toch ook al opgenoemd?

Check wifi router is niet van toepassing hier, omdat hij wifi niet eens aan kan zetten. Verder zou ik geen ander programma dan iTunes gebruiken om je iPad te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

turkeyhakan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb die stappen in dat artikel toch ook al opgenoemd?

Check wifi router is niet van toepassing hier, omdat hij wifi niet eens aan kan zetten. Verder zou ik geen ander programma dan iTunes gebruiken om je iPad te herstellen.
3U Tools werkt prima. Kun je ook back-up mee maken als je iPhone scherm defect is. Kun je ook meer mee dan iTunes. Verder geeft ik het aan, dat dit zo 1-2-3- online te vinden is. Ook handig voor meer lezers die dit ooit tegenkomen. Ook is er een trucje om de WiFi chip te verwarmen, maar een iPad maak je niet zo makkelijk open als iPhone. Een redelijk nieuwe iPad, kun je beter mee naar Apple zelf. Of via de verkopende partij(wettelijke garantie)

* Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de bovenste knop ingedrukt. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.

Dit is geforceerd herstarten/soft reset, en niet harde reset.
Harde reset is via DFU, en wis je alles

[ Voor 40% gewijzigd door Hackus op 12-11-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hackus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:51:
[...]

3U Tools werkt prima. Kun je ook back-up mee maken als je iPhone scherm defect is. Kun je ook meer mee dan iTunes. Verder geeft ik het aan, dat dit zo 1-2-3- online te vinden is. Ook handig voor meer lezers die dit ooit tegenkomen. Ook is er een trucje om de WiFi chip te verwarmen, maar een iPad maak je niet zo makkelijk open als iPhone. Een redelijk nieuwe iPad, kun je beter mee naar Apple zelf. Of via de verkopende partij(wettelijke garantie)

* Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de bovenste knop ingedrukt. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.

Dit is geforceerd herstarten/soft reset, en niet harde reset.
Harde reset is via DFU, en wis je alles
Laten we hier die discussie maar niet voeren wat nou een soft reset, hard reset of een factory reset is.

Ik denk dat TS bovengenoemde stappen moet doorlopen en anders een afspraak maken bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

turkeyhakan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:09:
[...]

Laten we hier die discussie maar niet voeren wat nou een soft reset, hard reset of een factory reset is.

Ik denk dat TS bovengenoemde stappen moet doorlopen en anders een afspraak maken bij de verkoper.
Factory Reset, is gewoon Wis en Herstel. onderste ben ik met je eens, maar dat schreef ik al

Pagina: 1