WD MyCloud EX2 met Ethernet direct aan pc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Topicstarter
Hoi,
M'n pa appte me laatst dat WD MyCloud uit service gaat. Nu wil ie dus een andere NAS om familifoto's en bestanden op op te slaan, waardoor die oude MyCloud EX2 naar mij gaat. Bij iemand als mij, die 2x 500GB in z'n computer, 1TB in z'n laptop, een portable HDD van 320GB voor school en zo'n 772GB aan ongebruikte opslaghardware in een ladekastje heeft liggen, is een NAS met 2TB aan opslag in RAID-0 hartstikke welkom.

De NAS heeft 4 aansluitingen: twee USB's (type A), één ethernetslot en een DC voeding input. Heb even op de WD forums gekeken, en met USB naar USB wordt hem niet. Op de site stond wel dat je gewoon met een ethernetkabel een verbinding kon leggen tussen PC en NAS.

De vraagtekens rond die oplossing:
1. Kan ik via de ethernet-aansluit-methode gewoon via 'bestanden' bij m'n files of moet ik 3rd-party software gebruiken?
2. Maakt de kabelsoort uit? Op die forum van Western Digital stond dat een 1000 Mbps kabel werdt aangeraden, maar werkt een willekeurige kabel die ik achter ergens uit een kast vis ook prima?
3. Waar zijn de USB-poorten aan de achterkant voor? Kan ik hier nog USB-sticks of externe HDD's op aansluiten?

Ik ga als ie werkt niet veel belangrijks opslaan. Misschien veel backups van foto's op m'n telefoon, pc en laptop, en die externe harde schijf van school. Ook wil ik wat series downloaden en opslaan (Avatar, The Boondocks, etc...) om later te bekijken en mee te nemen op een andere disk naar vrienden of op vakantie.

Als ie niet werkt verkoop ik 'm voor een stuiver een een kiezel op marktplaats en maak ik m'n eigen DIY-NAS met de schijven die erin zitten, samen met wat stukken triplex.

[ Voor 18% gewijzigd door JSande op 11-11-2021 20:43 ]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.