Dondervogel downklokken

Pagina: 1
Acties:

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 11:46
Dag Lui,

noem mij dom, maar is wat doe ik verkeerd als ik geen lagere multiplier op mijn dondervogel kan krijgen dan de standaard 9x....blijft dan muurvast staan :( & nix doen tot dat ik L5 brugje weer heb gewist.
Waarom ? nou wil graag naar 133 MHz busklok..
enig idee wat ik over het hoofd zie :? ??

thx :D

p.s. heb standaard unlock actie al uitgehaald...bovenliggende mulitpliers zijn wel bruikbaar

Verwijderd

MSI plank ?

100/133 jumper ?

als je een jumper hebt naar 133 en hij wil niet POTSTen op 9 x 133 dan heb je een probleem... want je kan je BIOS instellen op multipliers zoveel je wil hij post toch eerst op de default multiplier x 133.
Enige dat je kan doen is L7 bruggen kleuren zodat je standaard 1.85V krijgt en hopen dat hij de POST lang genoeg volhoudt

BIOS flashen kan helpen om lagere multipliers te krijgen....

JC

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

er zit een jumper op je mobo om de Bios te resetten naar defaults...gebruik die maar eens.

De L-bruggen zijn toch alleen maar van belang voor de multipliers, niet voor de bus snelheid, aangezien die op het mobo wordt geregeld.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Het kan dus zijn dat je de L1 bruggen toch niet goed hebt verbonden, ook al pakt hij multipliers 9, 10, 10,5, 11, 11,5 etc dan kan het NOG best zijn dat ie 12 niet doet en 8,5 niet doet etc etc. Ik heb het meegemaakt, de meest vreemde acties...

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je een Athlon 900 die standaard 9x100 doet. 10x100 doet het ook nog wel, maar 8x100 niet?

Wat hier waarschijnlijk gebeurd is dat de BIOS tijdens het booten de default multiplier van de proc. pakt. Hierdoor kun je bij hogere FSB's niet normaal booten.

Wat je kunt proberen is om de multiplier direct op de processor in te stellen. Een goed artikel over dit onderwerp is deze van Anandtech. Zij hebben veel onderzoek gedaan naar de problemen rond het overklokken van 100FSB athlons/durons op de kt133a chipset.

Hieronder een stukje over het instellen van de multiplier.
Thunderbird 900 / 950 / 1000
The L6 bridges of these chips are actually quite similar to those for 500 / 550 / 600 CPUs. All you need to do is close the bridge corresponding to adder 4, and that will bring down the clock multiplier from 9 / 9.5 / 10 to 5 / 5.5 / 6, respectively, which is way lower than what you need just to boot.

• DolleDries
Thx just what I needed :) ....artikel zat nog in geheugen....URL alleen kwijt ;)

• DolleDries
Gloeiende update,

flink zoeken heb mij leuk detail geleerd....schijnt dat MSI mammaplanken het niet leuk vinden als het L5 bruggehoofd anders is ingesteld dan de professor aangeeft...MSI zegt dan, ga jij het zelf maar doen |:(

Oplossing ? L3 & L4 modden samen met L5 (8>....merde...net niet waar je op zit te wachten, nou moet ik alsnog met Flex over m'n proc ;) ...bummer...
Pagina: 1