Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology: Dahua ip cam lezen/schrijf rechten via ftp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RutgerMartijn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Hallo tweakers,

Ik heb een Dahua ip cam ter beveiliging van mijn oprit. Hiervoor had ik een Foscam maar die was kwalitatief niet zo heel goed (dat is mijn mening). Dus ik ben uit eindelijk vaan een Dahua gegaan. De HFW3841TP-ZS om precies te zijn.

Mooi apparaat en beeld is geweldig! Nu wil ik dat deze cam continue opneemt naar mijn Synology nas via ftp. Volgens de beschrijving moet je simpelweg bij de ftp instellingen de juiste configuratie plaatsen. Dat lukt allemaal. En hij krijgt verbinding. Maar het probleem is dat als ik op de test-knop druk, ik elke keer de melding krijg "Test FTP-server mislukt, gebruiker heeft alleen lezen recht". Maar ik ben toch zeker dat ik op mijn Synology nas volledige rechten heb, dus lees/schrijf rechten. Hoe kan de Dahua cam dit dan toch blijven zeggen?

Op google vind je er niet veel over.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat om een camera, maar dat maakt het nog geen privacy-/beveiligingsvraag. Ik verplaats je vraag even van P&B naar de NAS-buren en ik zet Synology in de topictitel omdat dat een significant deel van het onderwerp is.

Geef ajb ondertussen even aan wat de concrete instellingen zijn op camera en op server.

Wat bedoel je overigens met dat Google weinig geeft, wat heb je geprobeerd? :)

Edit: ftp is overigens achterhaald onveilig. Ik zou kijken of er geen moderne alternatieven zijn

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 11-11-2021 21:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)