Vraag

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik ben op zoek naar een afstandsbediening voor Windows (11). En dit subforum is waarschijnlijk waar de mensen de meeste ervaring daarmee hebben.

In principe hoeft het niet veel te doen. Pause/play/next/prev/volume omhoog en omlaag. Basis functionaliteit, toetsenbord of programmeerbare sneltoetsen kan handig zijn om even snel subtitles aan te zetten. In principe gebruik ik unified remote hier al voor (Android app). Maar het zou leuk zijn om iets te hebben wat je gewoon kan grijpen en gebruiken ipv de smartphone unlocken, app opstarten, juiste remote selecteren etc.

Nou kwam ik dingen tegen zoals de MiniX Neo W2 en Windows Gyro 10. Die zijn echter een veelvoud van de prijs van b.v. de t16+m Android remote mijn vraag is dan ook hoe goed werkt zoiets onder Windows?

(Gebruik potplayer om videos af te spelen, Kodi is overkill aangezien het veelal dingen verder kijken in bed is nadat ik ze aan het bureau gestart heb)

[Edit]
Ik heb net deze G7 Air mouse gevonden wellicht precies waar ik op zoek naar was. Vrij goedkoop en voor Windows.

[ Voor 7% gewijzigd door Xthemes.us op 11-11-2021 17:06 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07
Draadloze muis?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
Ikzelf heb een Harmony en dan (werkt ook op de pc) een fliirc ir usb stickje. Deze programmeer je voor je doeleinde via de pc.

Maar die stick is al duurder dan jouw oplossingen.

Wellicht een draadloos toetsenbordje met trackpad?

Vroeger had je media speler afstandsbediening toen men nog veel htpc's gebruikte. Maar denk dat die er niet echt meer zijn op de fliirc na dan.

[ Voor 52% gewijzigd door Arunia op 11-11-2021 17:07 ]

• Xthemes.us
Blijft een beetje gedoe als in je in bed ligt
Arunia schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:04:
Ikzelf heb een Harmony en dan (werkt ook op de pc) een fliirc ir usb stickje. Deze programmeer je voor je doeleinde via de pc.

Maar die stick is al duurder dan jouw oplossingen.

Wellicht een draadloos toetsenbordje met trackpad?

Vroeger had je media speler afstandsbediening toen men nog veel htpc's gebruikte. Maar denk dat die er niet echt meer zijn op de fliirc na dan.
Eeuwen geleden nog wel wat mee geprutst toen de setup wat sjieker was. Logitech Harmony die in 1 klik de TV aanzet, htpc aanzet, input veranderde, surround systeem aanzet etc.
Leuk, maar geheel overkill en vermijd nu liever infrarood in zijn geheel. Line of sight nonsens ben je snel moe zodra je beter gewend bent.

Je laatste punt heb ik min of meer gevonden in de vorm van een afstandsbediening voor niet gek veel. Denk dat ik daarvoor ga. Heb ook wat aan tegoed gewonnen in een AliExpress event waardoor het vrijwel gratis is

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:29

Fiber

Beaches are for storming.

Er zijn toch tientallen soorten (Powerpoint) presentatie 'clickers' die zoiets kunnen? Weet alleen niet of die met geluid overweg kunnen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Xthemes.us
Die zijn iets te simplistisch, zoiets als de Logitech r400?
Kost trouwens ook vrijwel hetzelfde als de veel uitgebreidere opties

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:29

Fiber

Beaches are for storming.

Xthemes.us schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:40:
Die zijn iets te simplistisch, zoiets als de Logitech r400?
Kost trouwens ook vrijwel hetzelfde als de veel uitgebreidere opties
Zoiets bedoelde ik ja, maar die mist dus volgens mij volume knoppen, wat dus voor video gewoon niet handig is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:39
Rii heeft hier wel grappige producten voor.

http://www.riitek.com/product/mini.html

• Xthemes.us
De Rii i25 ziet er inderdaad leuk uit

Pagina: 1