Advies aankoop Combi Stoomoven

Pagina: 1
Acties:

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:20
Goedemiddag,

Graag hoor ik even jullie mening van wat jullie vinden.

Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe vaatwasser en oven, nu zijn we gisteren bij een zaak geweest hier in de buurt, Ik ben zelf wezen zoeken op internet en zag daar de mooie Siemens lijn.

nu waren we in de winkel en zijn we verleid om een Pelgrim te kopen, dit hebben we ook gedaan maar ik twijfel nu enorm. (is nog niet geleverd dus kunnen we nog wel weer omwisselen)

het gaat om het type: OVS834MAT dit is een combi Stoom oven van 45CM (prijs is 1329,--)

Van te voren zat ik zelf te kijken naar de Siemens IQ700 lijn en dan bijvoorbeeld de:

Siemens CS656GBS2 IQ700 ECOCLEAN

de verkoper noemde daarbij als voordelen van de Pelgrim: standaard 5 jaar garantie, vertegenwoordiger welke in de buurt woont is makkelijk, als er iets is vervangt hij het direct.

nadelen van de Siemens 2 jaar garantie, Vertegenwoordiger in de buurt geeft nooit thuis, na 2 jaar willen ze niks meer doen, tenzij je betaald.

nu lees ik alleen dat Pelgrim toch minder is en zit ik heel erg te twijfelen.

De vaatwasser is trouwens wel een Siemens SN65ZX54CN IQ 500 geworden.

Nou wou ik graag weten wat jullie voorkeur heeft en dan ook vooral waarom?

en welk type zou je dan kopen?

we zoeken een Combi Stoomoven van 60x45cm

Alvast bedankt.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

Garantie is een vorm van zekerheid.

Alleen, en dat is dan N=1, is mijn ervaring dat Siemens ovens top zijn.
Hier in huis zat er een Pelgrim oven in toen we kwamen wonen, die werkte op papier nog. Maar gaf hele inconsistente bakresultaten. Opwarmen duurde ook gerust een half uur richting 220c.

Toen een Siemens oven gekocht, deze zit binnen 5 minuten op 180, en zeker binnen 10 minuten op 230. Vaak verwarm ik hem te lang voor. Gebruik gemak is ook ideaal.

Ik zou het wel weten. Vooral omdat je van te voren al wat huiswerk gedaan hebt en een keuze voor een bepaalde type hebt gemaakt. Zou persoonlijk opmerkingen van verkopers met een KG zout nemen, komt zelden iets nuttigs/kloppend uit.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Japieh
Freakie1NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:57:
Garantie is een vorm van zekerheid.

Alleen, en dat is dan N=1, is mijn ervaring dat Siemens ovens top zijn.
Hier in huis zat er een Pelgrim oven in toen we kwamen wonen, die werkte op papier nog. Maar gaf hele inconsistente bakresultaten. Opwarmen duurde ook gerust een half uur richting 220c.

Toen een Siemens oven gekocht, deze zit binnen 5 minuten op 180, en zeker binnen 10 minuten op 230. Vaak verwarm ik hem te lang voor. Gebruik gemak is ook ideaal.

Ik zou het wel weten. Vooral omdat je van te voren al wat huiswerk gedaan hebt en een keuze voor een bepaalde type hebt gemaakt. Zou persoonlijk opmerkingen van verkopers met een KG zout nemen, komt zelden iets nuttigs/kloppend uit.
Bedankt voor je antwoord.
wij hebben inderdaad ook een pelgrim nu en zijn we ook niet tevreden mee, maar ze zeggen dat Pelgrim nu veel beter is dan vroeger. (zijn overgenomen en sindsdien is het beter geworden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

Wat ik zeg; je kan beter verkopers met een KG zout nemen.

Pelgrim is al sinds 1986 onderdeel van ATAG Benelux. Daarin is dus helemaal niets overgenomen.
ATAG zelf is in 2018 overgenomen door HiSense. In die zin kan je zeggen dat Pelgrim is overgenomen, maar of dit de kwaliteit ten goede is gekomen laat ik even in het midden.

Qua witgoed voor in de keuken is BSH toch echt wel van een ander niveau dan Pelgrim.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japieh
Bedankt freakie1nl, heb zojuist toch maar gewisseld naar de Siemens, voelt ook beter nu. Alleen wel wat langer wachten helaas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:06
N=1 - Siemens IQ700 stoomoven hier.
Ge-wel-dig apparaat, bakt als een malle.

Nadelen:

- (Vibratie)pomp van de stomer maakt een kabaal bij uitzetten oven na stomen. Dit duurt 1 minuutje ofzo
- Vaak bijvullen van water nodig als je langer dan 30 min full power gaat stomen.
- Schoonmaken is irritant na stomen, je moet echt alles goed droog maken en zelf de plas water op de bodem van de oven opdeppen want er is geen afvoer. Doe je dat niet gaat het onwijs meuren natuurlijk. Er zit ook een randje onder de deur die je bijna niet ziet die vol met water gaat staan, moet echt effe opdeppen na gebruik. Daarna kan je de oven wel zelf een "droog" programma laten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Lollercopter op 15-11-2021 10:22 ]

Pagina: 1