Tweakers,
Ik heb jullie advies hard nodig. Ik wil graag waterkoeling toepassen in mijn dondervogeltje (1200 mhz.)
De bedoeling is dat de herrie van mijn PC verdwijnt door al die klote fans. Geen tot nauwelijks overclock-mogelijkheden. Wel in de toekomst overigens. Eerst wil ik een werkend waterkoelings-systeem hebben, dan zien we wel verder.
De onderdelen die ik wil kopen zijn:
1) radiator : Black Ice
2) koelblok cpu : Swiftech (hiervan zijn meerdere versies.
- MCW 372
- MCW 462-BTEC
- MCW 462-B)
welke kan ik het beste nemen voor goede performance? Of
hebben jullie van andere merken alternatieven?
3) pomp : Eheim 1048 of Eheim 1250 (welke zal ik
nemen?)
Alsjeblieft... barst maar los met jullie eventuele kritiek of aanvullingen!!!
Tuurlijk probeer ik de onderdelen eerst tweedehands te vinden (minder kostbaar), maar als het echt niet kan, dan koop ik ze gewoon nieuw. Het mag best wel wat kosten. Mag zo'n max. 500,-- kosten. Ik weet het.. het is best veel, maar ik wil echte onderdelen hebben die voor PC-waterkoelings-doeleinden zijn gemaakt en geen radiator van een auto.
Concluderend wil ik gewoon van die herrie af....
Mzzl.

Ik heb jullie advies hard nodig. Ik wil graag waterkoeling toepassen in mijn dondervogeltje (1200 mhz.)
De bedoeling is dat de herrie van mijn PC verdwijnt door al die klote fans. Geen tot nauwelijks overclock-mogelijkheden. Wel in de toekomst overigens. Eerst wil ik een werkend waterkoelings-systeem hebben, dan zien we wel verder.
De onderdelen die ik wil kopen zijn:
1) radiator : Black Ice
2) koelblok cpu : Swiftech (hiervan zijn meerdere versies.
- MCW 372
- MCW 462-BTEC
- MCW 462-B)
welke kan ik het beste nemen voor goede performance? Of
hebben jullie van andere merken alternatieven?
3) pomp : Eheim 1048 of Eheim 1250 (welke zal ik
nemen?)
Alsjeblieft... barst maar los met jullie eventuele kritiek of aanvullingen!!!
Tuurlijk probeer ik de onderdelen eerst tweedehands te vinden (minder kostbaar), maar als het echt niet kan, dan koop ik ze gewoon nieuw. Het mag best wel wat kosten. Mag zo'n max. 500,-- kosten. Ik weet het.. het is best veel, maar ik wil echte onderdelen hebben die voor PC-waterkoelings-doeleinden zijn gemaakt en geen radiator van een auto.
Concluderend wil ik gewoon van die herrie af....
Mzzl.
Apple | Marantz | B&W