Aankoopadvies/waar op te letten bij aanschaf wasdroger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-07 14:20
Hallo,

Na 11 jaar heeft mijn Zanussi zte285 het begeven en ben ik mezelf aan het oriënteren op een vervanger.

Ik droogde met de vorige droger 2x per week een was, 1x per week beddengoed en 1x per week sokken/ondergoed/handdoeken. incidenteel een keer wat bovenkleding als het wekenlang regenachtig weer is en ik de was echt niet buiten kan laten drogen.

Ik heb geen extra afvoer en ben niet van plan die aan te laten leggen, er zal dus een reservoir in moeten zitten.

De eerste schifting wordt gemaakt door de vraag te beantwoorden of ik een condensdroger of een warmtepompdroger wil, met onderstaande pro's/contra's... (

Warmtepomp
++ Energieverbruik
++ Minder warm dus beter voor de kleding
-- Duurder in aanschaf
-- Doet er langer over om de was te drogen
-- Levensduur (er kan meer kapot)

wat een Pro is bij de warmtepomp is tegenovergesteld uiteraard een contra voor de condensdroger.

ik heb al wel gezien in een ander topic dat als het een warmtepompdroger wordt ik er één neem waarvan ik zelf de condensor schoon moet maken.

Geluidsniveau, is voor mij niet erg van belang, staat in de badkamer en heb er geen last van als de machine ietwat lawaai maakt.

Uitgestelde start zou leuk zijn maar ik gebruik dit eigenlijk amper.

Aantal programma's, maakt mij niet heel veel uit, ik droog nu alleen beddengoed/ondergoed/handdoeken in de droger, die functies zitten in principe op elk model.

Mijn budget : voor een condensdroger max 500,-
voor een warmtepomp kan ik dat wel iets oprekken tot max 700,-

Merken die ik overweeg
LG (heb daarvan een wasmachine die het al 11 jaar uithoudt en ben daar tevreden mee)
Zanussi (oude droger heeft het toen goedkoopst te krijgen model het toch 11 jaar uitgehouden)
AEG
Bosch/Siemens

Merken die ik NIET overweeg
de bekende budgetmerken (Candy, Indesit enz.)
Miele (buiten budget)
Beko
Samsung (slechte ervaring in de familie met Samsung witgoed)

gelukkig is 3/4 van de modellen momenteel niet leverbaar waardoor de keuze nog enigzins beperkt blijft...

zou bijvoorbeeld dit een goed model zijn (condensdroger)
pricewatch: AEG T6DB72GP

of deze als warmtepompdroger ?
pricewatch: AEG T8DB84GW

heb ik verder nog belangrijke punten over het hoofd gezien, heeft er iemand nog

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:06
Wij hebben een Siemens iq700 warmtepomp droger.
In november 2011 in gebruik genomen.

2x verhuisd in verband met een verbouwing.

Vorig jaar voor het eerst "problemen" hij gaf aan dat de condensor verstopt was.
Hiervoor moest ik een stukje wegsnijden uit de behuizing achter het luikje linksonder op de machine. En een nieuwe afdekking daarvoor bestellen.
Met schoonmaken erbij was het een half uurtje werk.
De machine is nu al weer een maand of 14 aan het werk.

Bij ons draait hij toch wel bijna dagelijks en in het weekend meerdere keren per dag. Ben er erg tevreden over.

Sinds 1,5 jaar de lg wasmachine met het design van de droger die je linkt, je moet even kijken of je die makkelijk kwijt kan. Door het bolle design komt hij toch wel 10cm verder naar voren, bij ons is dat achteraf niet zo handig.

Zou zelf altijd voor warmtepomp gaan.
Letten op de afmetingen.
Condensbakje, maar ook afvoerslang.
De slang hoef je nu niet te gebruiken, maar handig voor de toekomst.

Wij (ik) gebruiken wel 1 functie, en dat is kastdroog.
Geen idee wat de rest doet :+

[ Voor 15% gewijzigd door FRANQ op 12-11-2021 00:22 ]