Vraag

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 10:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Topicstarter
Mijn dochter heeft een Lenovo Yoga pro 2, wat geen nieuwe maar wel een nog steeds zeer snelle en zeer betrouwbare laptop is dus nieuwkoop is geen optie (gelukkig), die een zeer hinderlijk probleem heeft.

Als ze het scherm dichtklapt dan gaat de laptop in slaapstand.. Doet ze het scherm daarna weer open en drukt op een toets dan weigert de laptop om uit de slaapstand te komen.. Enige optie is dan een harde reset..

Nu is mijn vraag of bij jullie Tweakers die een bekend probleem is en zo ja of hier een oplossing voor is.. Het is gewoon zonde om deze laptop weg te doen omdat hij nog gewoon als een tielelier werkt..

Heb ondertussen al half Google doorgespit maar de vele opties die langskwamen werkten geen van allen van.

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 15:39
Is BIOS bijgewerkt?

Hoe zijn de power settings in het BIOS ingesteld?

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Inderdaad even een blik werpen op de instellingen in het BIOS en daarna bij de energiebesparingsinstellingen in Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-05 16:55
Energieinstellingen -> Wanneer deksel gesloten word op geen actie ondernemen zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door wErudite op 11-11-2021 13:46 ]

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:46:
Energieinstellingen -> Wanneer deksel gesloten word op geen actie ondernemen zetten.
Afhankelijk van waar de lucht en inlaatopeningen zitten kan de machine dan behoorlijk warm worden.

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 10:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Topicstarter
Ja, bios is up to date, drivers idem
Lelletje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:42:
Is BIOS bijgewerkt?

Hoe zijn de power settings in het BIOS ingesteld?

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Het schijnt door een Windows update te komen

https://www.google.com/se...ite:answers.microsoft.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb dit ook weleens met mijn dell precision van werk. Ik had het vermoeden dat het in mijn geval een combinatie was van een windows update en in slaapstand de laptop ontkoppelen van een extern scherm.

Bij het hervatten van de laptop uit de slaapstand was er dan geen beeld, de enige optie was dan de aanknop ingedrukt houden totdat de laptop een reboot uitvoert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JordyCa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-03 14:55
Hier had ik ook last van. Het het opgelost door in de bios iets om te zetten, In je bios heb je onder 'power' een optie 'slaapstand' en daar kun je twee opties kiezen; 'Windows 10 + Linux 3' of alleen 'Linux 3'. Mijne stond op de eerste optie en heb hem omgezet naar alleen Linux 3 en nu gaat hij weer normaal uit zijn slaapstand.

Ik weet het een late reactie :) maar dit is meer voor de volgende die tegen dit probleem aan loopt.
Pagina: 1