Kwaliteit TV bij de diverse internetaanbieders

Pagina: 1
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:17
Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo Complete naar glasvezel. Ik heb een paar jaar geleden al 1 Gbit glas van Tweak gehad en dat isop zich erg goed bevallen. Ik heb toen echter vanwege de tv kwaliteit ervoor gekozen om voor TV bij Ziggo te blijven. Vanwege een mooie aanbieding (en prijsstijging bij Tweak) ben ik overgestapt op all-in-1 bij Ziggo. Op zich ben ik hier prima tevreden over, ik heb 300mb down en 30 up (en dat is eigenlijk wel voldoende), alleen betaal ik wel relatief veel.

Daarom ben ik nu toch weer eens aan het overwegen om over te stappen op glasvezel inclusief TV.

Voor mij is de kwaliteit van het TV signaal erg belangrijk, we kijken namelijk best veel TV binnen ons gezin. Ik zit nu eigenlijk te kijken om over te stappen op T-mobile vanwege de lage kosten omdat ik ook een mobiel abonnement bij t-mobile heb. Een voordeel is dat er inmiddels een app is voor mijn Samsung TV waardoor ik zonder extra kastje TV zou kunnen kijken. Het alternatief is Tweak met Canaal Digitaal.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de kwaliteit van het TV signaal. Ik lees in de diverse draadjes in GoT van de aanbieders wat wisselende ervaringen die in sommige gevallen ook nog wel wat gedateerd lijken. Op basis van de ervaringen lijkt NLZiet kwalitatief gezien een goede optie, deze voldoet echter niet aan mijn wensen tav het zenderpakket.

Ik hoor graag ervaringen van de beeldkwaliteit van Canal Digitaal, T-Mobile en KPN tov Ziggo. Ik heb zelf de Mediabox Next.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 23:34
Een voordeel is dat er inmiddels een app is voor mijn Samsung TV waardoor ik zonder extra kastje TV zou kunnen kijken.
Oh ja? Ik heb een Samsung Q95T, maar de enige T-Mobile App die ik erop kan vinden is een Tjechische versie die T-Mobile GO o.i.d. heet.
En voor zover ik weet, werkt deze niet voor mij (Ja, ik heb ook T-Mobile Glas etc..)

Welke App heb jij het over?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• jswinkels
toxict schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:01:
[...]

Oh ja? Ik heb een Samsung Q95T, maar de enige T-Mobile App die ik erop kan vinden is een Tjechische versie die T-Mobile GO o.i.d. heet.
En voor zover ik weet, werkt deze niet voor mij (Ja, ik heb ook T-Mobile Glas etc..)

https://tweakers.net/nieu...kijken-zonder-tv-box.html

Op de website van T-Mobile staat dit ook https://www.t-mobile.nl/t...ve-tv/draadloos-tv-kijken

Op Samsungs uit 2018 of nieuwer zou het moeten werken, dus ook voor jouw Q95T. Ben wel benieuwd....

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou ook los Ziggo TV kunnen houden ... 27eu per maand voor een CI+ module met digitale tv.. best pittig

• jswinkels
Blasterxp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:11:
Je zou ook los Ziggo TV kunnen houden ... 27eu per maand voor een CI+ module met digitale tv.. best pittig
Dan blijf ik liever all-in-1 klant bij Ziggo. Op zich heb ik niet zoveel problemen met Ziggo. Als ik echter voor een veel lager bedrag én een hogere internetsnelheid én een prima TV-beeld krijg heb ik dat natuurlijk liever,

Vooralsnog is de kwaliteit vna het tv beeld dus vooral de vraag. In hoeverre is die kwaliteit beter of minder bij Canal Digitaal of T-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01
Even een schaamteloze copy van een eerdere eigen post:
Ik heb ervaring met KPN glas, T-Mobile oude tv, T-Mobile nieuwe tv, NLZiet, Canal Digitaal OTT en nu Ziggo.

Puur op beeldkwaliteit rangorde van beste naar slechtste, uiteraard mijn eigen mening:

1. T-Mobile oude tv en KPN glas
2. Ziggo (scheelt niet veel.met 1, maar minder HD zenders
3. NLZiet
4. T Mobile nieuwe tv
5. Canal Digitaal

Canal digitaal is qua beeldkwaliteit echt een hele slag minder dan de rest. Was wel handig om ESPN op laptops te kijken, vandaar dat ik het enkele maanden heb gehad. Ik neig ernaar om het weer af te sluiten omdat bij Ziggo het ESPN pakket duurder is dan een heel bomvol pakket van Canal Digitaal.... (18 versus 15 euro)

NL Ziet en ook wel de nieuwe T Mobile is voor films, series, talkshows enzo best prima. Echter snelle beelden gaan ze de mist in (voetbal...) NLZiet doet dat wel beter dan T-mobile.

Maar goed, kwaliteit is 1, daarnaast heb je aanbod en prijs. Pick your win.
Ik heb bij T-Mobile op een gegeven moment het tv abonnement opgezegd, dat kan daar per maand. NL Ziet beviel me beter en ik mis eigenlijk sinds de opkomst van streaming steeds minder gewone tv zenders. Echter nu sinds de zomer een jaartje Ziggo om toch nog eens de kunnen vergelijken. Daar valt me dus weer tegen dat ze zo weinig HD zenders hebben. Kans is 90% dat ik komende zomer terugkeer naar T-Mobile, tenzij er dan ergens een heel mooie aanbieding is.

[ Voor 18% gewijzigd door jurjen_g op 11-11-2021 14:32 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:52
toxict schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:01:
[...]

Staat de regio soms verkeerd? In de smarthub toets » 2 8 9 « om deze aan te passen, tenminste als dit nog steeds werkt.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
NLZiet? Wellicht dat die kwaliteit ook prima is voor je doeleinde?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• jswinkels
LordSinclair schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:34:
NLZiet? Wellicht dat die kwaliteit ook prima is voor je doeleinde?
Optie is inderdaad om meerdere services te combineren, ik heb dan NLZiet en Discovery+ nodig. Wordt wel wat lastiger omdat je dan moet switchen tussen apps.

Is het aanbod van Videoland (daar heb ik nu een abonnement op) ook te zien via NLZiet?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
jswinkels schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:

Is het aanbod van Videoland (daar heb ik nu een abonnement op) ook te zien via NLZiet?
Ik heb geen idee, wat ik van die website afleid is dat sowieso geen content die je normaal via een TV aanbieder ontvangt. Maar ik kan dat mis hebben.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jswinkels schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:
Optie is inderdaad om meerdere services te combineren, ik heb dan NLZiet en Discovery+ nodig. Wordt wel wat lastiger omdat je dan moet switchen tussen apps.

V.w.b. dat laatste, nee, al is er mogelijk wat overlap.

Discovery+ (voorheen Dplay), mag je v.w.b. beeldkwaliteit (nog) niet op het niveau van NLZiet plaatsen. Er is een update aangekondigd voor D+ maar wat precies gaat brengen is nog wat onduidelijk; https://support.discovery...olgende-discovery-update-

Als Ziggo HD (en soms 4k) kijker ben ik in de gelegenheid om de beeldkwaliteit direct te vergelijken. In de praktijk vallen de verschillen reuze mee (op een 55" TV bekeken op zo'n 3 meter afstand). Ziggo geeft op diverse HD zenders namelijk ook niet altijd de hoogste bitrates (max ~12Mbit) en het aangeboden DVB-C beeld is origineel 1080i t.o.v. NLZiet in 1080p (met max ~ 8Mbit).

Testing, one, two ...

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Momenteel lijkt het er op dat bij de grote glasaanbieders de kwaliteit vergeleken met ziggo zwaar onder de maat is. Ik zit bij tmobile maar op het nieuwe platform is het niet om aan te zien. Niet gek ook met max 6mbit. Ze erkennen dit na bijna 5 maanden touwtrekken wel en zijn er mee bezig. Ik heb inmiddels voorelkaar dat die 5 maanden televisie volledig gecrediteerd gaan worden. Ook heb ik de toezegging dat tot het opgelost is de tv gecrediteerd gaat worden.

I am the great Cornholio!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 16:54
De kwaliteit van de HD Glaszenders bij KPN is heel erg goed. Beter zelfs dan HD bij Ziggo. De overige HD zenders zijn ook prima. Verder is KPN iTV een stuk goedkoper dan een Ziggo abonnement met Mediabox Next. En ik vind de 4K ontvanger van KPN persoonlijk ook gebruiksvriendelijker.
Ik heb ook bij Ziggo gezeten, maar zou echt niet meer terug willen. Veel stabieler internet via glasvezel, hele lage ping, upload en download gelijk. TV vind ik dus beter en dat alles voor € 10 per maand minder. Betaal nu ongeveer € 50 bij KPN, bij Ziggo was ik ongeveer € 62 kwijt.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HD Glas kan nooit beter zijn dan de bron ... (en het zijn ook maar een stuk of 10 van de zenders). Bij Vodafone glasvezel hebben we die ook een tijd gehad en het verschil tov van Ziggo was zo goed als niet te zien. Maar beter iig niet ... Inmiddels als jaren bij T-Mobile, nog steeds op het oude, eigen netwerk met de originele verder onbewerkte streams (of zo wordt gezegd). KPN HD Glas zijn gehercodeerde streams gevuld met loze bits naar een constante bitrate van 12,5Mb/s iirc ... (wat vast meer met bandbreedte controle te maken heeft dan de beeldkwaliteit).

Grappige dingen kom je toch weer tegen bij wat rondneuzen: "Overigens is het beeld van de KPN perfect, en op de 600 serie zenders is het nog beter zelfs." Beter dan perfect nog O-)

Overigens kwam ik eerder op de dag nog deze twee artikelen uit Denemarken tegen die ook ingaan op het 'verdwijnen' van de traditionele manier van uitzenden naar de NLZiet e.a types waar ook het nieuwe T-Mobile platform eigenlijk wel onder te schakelen valt:Het tweede artikel laat zien dat bitrate niet altijd alles zegt ...

[ Voor 154% gewijzigd door apis29 op 11-11-2021 22:02 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HaterFrame schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:36:
Momenteel lijkt het er op dat bij de grote glasaanbieders de kwaliteit vergeleken met ziggo zwaar onder de maat is. Ik zit bij tmobile maar op het nieuwe platform is het niet om aan te zien.
...
'lijkt' of weet je dat zeker?

Want er is natuurlijk wel verschil tussen welke glasvezel ISP je gebruikt voor het IPTV platform. Er zijn er die Canal Digital gebruiken, daarnaast de grote berg van KPN IPTV aanbieders (en alle submerken). Volgens mij gebruikt T-mobile weer iets anders.

Dus e.e.a. zal nogal afhangen van welk pakket, van welke ISP je precies gebruikt.
Zelf kijken we via de Arris VP5202 4K STB en dat beeld is gewoon prima. Kwalitatief niks mis mee.
Zelfs de expliciete 4K zenders (al zijn dat er maar heel weinig) zijn op een joekel van een 4K scherm (58" QLED) gewoon retescherp en prachtig. Al moet je dan niet vergeten de 4K optie ook aan te zetten in de instelling in de STB. ;)

Als test gebruik ik 693 (LoveNature 4K) en dan spat echt het beeld van het scherm. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 11-11-2021 21:49 ]

Mooie Plaatjes   

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
Ik heb heel ff canal digital gehad, maar heb dat binnen de twee weken proeftermijn weer opgezegd. Slechte interface en kwaliteit tov de kpn interface en kwaliteit. Gauw weer terug bij kpn, dan maar iets meer betalen. Kennelijk kost kwaliteit hier gewoon een tientje extra in de maand. Prima, fair deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

ehtweak schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:47:
[...]

'lijkt' of weet je dat zeker?

Want er is natuurlijk wel verschil tussen welke glasvezel ISP je gebruikt voor het IPTV platform. Er zijn er die Canal Digital gebruiken, daarnaast de grote berg van KPN IPTV aanbieders (en alle submerken). Volgens mij gebruikt T-mobile weer iets anders.
Kpn is de uitzondering idd. Voor tmobile tweak gehad die eerst sparql aanboden, dat was top maar niet stabiel. Toen zijn ze overgestapt naar canal+, dat was ruk. Toen ben ik naar tmobile overgestapt, die boden eerst de GHM streams en die waren echt prima. (daar ben ik met glas ook mee begonnen, VF thuis) Inmiddels dus het nieuwe platform, daar valt met name met sport gewoon niet naar te kijken :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
JanR1969 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:33:
De kwaliteit van de HD Glaszenders bij KPN is heel erg goed. Beter zelfs dan HD bij Ziggo. De overige HD zenders zijn ook prima. Verder is KPN iTV een stuk goedkoper dan een Ziggo abonnement met Mediabox Next. En ik vind de 4K ontvanger van KPN persoonlijk ook gebruiksvriendelijker.
Ik heb ook bij Ziggo gezeten, maar zou echt niet meer terug willen. Veel stabieler internet via glasvezel, hele lage ping, upload en download gelijk. TV vind ik dus beter en dat alles voor € 10 per maand minder. Betaal nu ongeveer € 50 bij KPN, bij Ziggo was ik ongeveer € 62 kwijt.
Interessant, KPN is bij niet goedkoper dan Ziggo. Ik heb nu Internet en TV complete bij Ziggo (300/30 mb incl Mediabox Next) voor 68,50. Bij KPN betaal ik 67,50 voor 200/200 mb en 4k tv + opnemen. Die prijs is dus erg vergelijkbaar. (Bij ziggo krijg ik 6 maanden 10 euro ‘blijf’ korting terwijl bij kpn de korting 25 euro is gedurende de eerste 6 maanden, maar dan betaal je wel weer aansluitkosten.

Uit de reacties maak ik op dat NLziet een prima alternatief is qua beeldkwaliteit, alleen sluit dat niet aan op mijn wensen qua zenderpakket.

Bij reguliere aanbieders biedt KPN (mogelijk) vergelijkbare kwaliteit (al wisselen dat de meningen ook over) met ziggo en zijn canal digitaal een t-mobile duidelijk minder.

Ik denk dat ik dus gewoon bij ziggo blijf en gebruik maak van het retentie aanbod (waarschijnlijk vindt de rest van het gezin het ook fijn dat er dan verder niks veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 21:38
Als het beschikbaar is bij je glasvezel aanbieder kan je ook voor Trined als provider gaan.
Heb je het beste van 2 werelden.
Glasvezel internet.
En gewoon tv kijken met je oude ci+ modules en coax kabels in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
c0sm0s schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:04:
Als het beschikbaar is bij je glasvezel aanbieder kan je ook voor Trined als provider gaan.
Glasvezel internet.
Zo denk ik ook, en dat is wat ik ook gepland heb. canal digitaal zou ik zelf niet willen, heb al genoeg negatieve ervaringen over vernomen. Interactieve TV geeft veel meer problemen. Zoals bevriezing van beeld of het hakkelen van beeld. Trined als provider met glasvezel heb je DVB-C techniek, zoals met Ziggo. Dat is beter.

In het basispakket van TriNed (14 euro mp) zitten ruim 100 zenders waarvan meer circa 50 met HD-kwaliteit, en heb je zelfs geen C+ module of smartcard voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door Snake_Eye op 12-11-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

21 per maand voor alleen digitale tv en smartcard. Moet je wel voor je eigen ontvanger en evt ci+ module zorgen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Zeker zeer pittig, zou ik nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
c0sm0s schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:04:
Glasvezel internet.
Helaas, niet beschikbaar op mijn adres

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
remco_k schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]

21 per maand voor alleen digitale tv en smartcard. Moet je wel voor je eigen ontvanger en evt ci+ module zorgen.
Ik heb nog de Mediabox next (ben ik overigens erg tevreden over), deze is alleen te gebruiken icm Internet van Ziggo. We maken hier behoorlijk veel gebruik van de opname mogelijkheid (vooral om reclames door te kunnen spoelen).

Inmiddels heb ik na wat zeuren de korting bij Ziggo wat omhoog kunnen krijgen en ga ik toch voorlopig nog maar een jaartje blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 16:54
Heb de Mediabox Next gehad. Erg tevreden mee, maar vind de Arris 4K stb van KPN nog net iets beter. IPTV is een bewezen techniek en doet niet onder voor DVB-C. Bij Ziggo zelfs een onoplosbaar probleem gehad met een CI+ module en zo af en toe blokjes in beeld bij een aantal zenders terwijl bekabeling helemaal goed was. Bij IPTV van KPN nog nooit issues gehad.
Overigens gaat ook Ziggo richting IPTV.
Had het goedkoopste Alles In 1 abonnement bij Ziggo met Mediabox Next en zat op € 62,50. Bij KPN ook het goedkoopste abonnement en zit op € 52 in de maand. Bij Ziggo kreeg ik 50/5 internetsnelheid en bij KPN 70/70 in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Heb het inmiddels werkend.
Werkt aardig moet ik zeggen.
Baal er nog steeds van dat TV aanbieders nog steeds met crappy bitrates werken.
In tijden van dikke glasvezelpijpen verwacht ik eigenlijk een minimum van 25Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
toxict schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:08:
Heb het inmiddels werkend.
Werkt aardig moet ik zeggen.
Baal er nog steeds van dat TV aanbieders nog steeds met crappy bitrates werken.
In tijden van dikke glasvezelpijpen verwacht ik eigenlijk een minimum van 25Mbps.
Netflix heeft veel slechtere bitrates. Full HD maar 5mbps :r , 4K: 15 mbps
De zenders bij TriNed worden aangeleverd zoals ze ontvangen worden. Voorbeeld, de NPO-streams hebben circa 14 Mbps. Hetzelfde als Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Snake_Eye schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:00:
[...]

Netflix heeft veel slechtere bitrates. Full HD maar 5mbps, 4K: 15 mbps :r
De zenders bij TriNed worden aangeleverd zoals ze ontvangen worden. Voorbeeld, de NPO-streams hebben circa 14 Mbps. Hetzelfde als Ziggo.
De mediagate in Hilversum stuurt als ik me niet vergis met 25Mbps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
toxict schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:02:
[...]

De mediagate in Hilversum stuurt als ik me niet vergis met 25Mbps uit.
25Mbps is beters. Alhoewel, ik dit vernomen heb:
"Interactieve TV is 1080i50 met 7 Mb/s H.264. (standaard v.a. mediagate 12 Mb/s)
Digitenne is 1080p50 met 5 Mb/s HEVC. Dat signaal zit dus dichter bij, zo niet op het origineel.

Met glasvezel is Interactieve TV beter (1080i50 met 12 Mb/s H.264).

Met HEVC heb je ongeveer een halvering v.d. bitrate, dus 12 Mb/s H.264 is dan gelijk aan 6 Mb/s HEVC."

bron
Al wil bitrate ook niet altijd iets zeggen. Ik kan een video met bitrate 12Mbps ook naar 20Mbps hercoderen.
Het gaat om de efficientie ervan. Ik heb wel eens video met hogere bitrate gezien dat veel slechter beeld had dan video met minder bitrate. Dat komt dan door type codec, en hoeveel render passes enz.

[ Voor 75% gewijzigd door Snake_Eye op 14-11-2021 15:26 ]

Pagina: 1