Powerline adapters voor langere afstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Om stabiel internet te krijgen naar een schuur zit ik eraan te denken om powerline adapters te gebruiken. De uitdaging echt js dat de schuur 200 meter verderop staat.

Momenteel heb ik over die afstand 2 adapters, heeft 2 maanden goed gewerkt, maar begint nu helaas met ontvangst problemen.

nu vroeg ik mij net volgende af, Is het met een powerline adapter het geval dat wanneer je meerdere adapters gebruikt het netwerk stabieler wordt? Bijvoorbeeld om de 50 meter een adapter plaatsen?

Of kan een adapter een verzwakte signaal niet versterkt doorgeven?

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31

lier

MikroTik nerd

Kan me niet voorstellen dat dat gaat werken. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je niet voor óf glas óf wireless gaat?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Eens met @lier
Welke powerline setje gebruik je nu?
Ik zou eerder investeren, als je echt powerline wilt, in een goed setje (devolo magic 2) en de groep zo schoon mogelijk houden (geen vervuilers als led)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Wat voor powerline adapters heb je nu? Als dat al een aantal jaren oud is dan zou een nieuwere stuk beter kunnen werken. AV500/600 is sowieso de oudere variant, de nieuwere AV1200/AV1300 variant maakt ook gebruikt van de aarde-aansluiting (mits in een geaard stopcontact geplaatst) en werkt daardoor beter en vaak sneller.

Je zou eens een AV1200/AV1300 setje kunnen bestellen (Devolo is een bekend merk op dit gebied inderdaad, TP-Link heeft ook het e.e.a) als je nu nog een oudere variant gebruikt. Mocht het geen verbetering opleveren dan stuur je het weer terug.

Kabel (glas/koper) trekken blijft natuurlijk het beste, maar ik snap wel dat je geen zin hebt om een sleuf van 200m te graven. Is er een zichtlijn vanuit beide gebouwen? Dan is een point-to-point oplossing met wifi wellicht een oplossing?

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2021 13:01 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@lier en @laurens0619 Tussen het huis en schuur zit veel begroeing en beton.. Dus in 1 klap internet krijgen naar de schuur d.m.v. wirless is lastig. Een kabel leggen kan, maar met omwegen.

Optie om het wireless te realiseren wordt dan. Vanaf huis kabel naar schuur 1, vanaf schuur 1 een antenne op het dak en richten op schuur 2 en op schuur 2 ook een antenne op het dak en vervolgens een punt aanbrengen binnen schuur 2 om internet aan te leggen.

Optie om d.m.v. kabel te werken. +- 200 meter kabel leggen. +- 100 meter naar 1ste schuur en daar repeater plaatsen en dan de volgende 100 meter naar de 2de schuur.

Omdat bovenste opties wat omwegen heeft leek powerline mij het best dus ik heb op marktplaats en tweakers enkele setjes gekocht om te testen.

@ThinkPad Momenteel heb ik de Devolo dLAN 650 en een 500 (beide uitgekomen 2013 zie ik nu pas) als test gekocht via tweakers/marktplaats. Waarbij de 500 in eerste instantie de +- 200 meter met 2 adapters prima kon overbruggen (ok het is niet snel maar het was stabiel en werkzaam) is deze na 2 maanden ineens gaan rommelen.

Nu heb ik i.p.v. de twee keer 500 drie keer 650 geinstalleerd. Het internet lijkt nu veel stabieler en sneller. Echter is de adapter die naast de router staat nog 100 meter verwijderd van de 2de adapter. Volgens de software van devolo is dat niet geheel ideaal en zie je ook een rood lampje branden. Daarom ook de gedachten dat een extra adapter het geheel stabieler zal maken. Of zal een devolo1200 bijvoorbeeld meer range hebben

overigens heb ik alleen internet nodig om wat data van zonnepanelen heen/weer te sturen en wat sensoren/iot apparten, dus snelheid maakt mij niet zozeer uit maar wel de stabiliteit

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:37
Waarom niet 2 CPE510s gebruiken. is point to point en uit ervaring heb ik er wel eens 80Mbps mee gehaald op 300 meter

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Brentjuh2000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:52:
Waarom niet 2 CPE510s gebruiken. is point to point en uit ervaring heb ik er wel eens 80Mbps mee gehaald op 300 meter
Citeer de TS:
"Tussen het huis en schuur zit veel begroeing en beton.. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
@AOC Misschien dit iets icm een kabel?
https://mikrotik.com/product/gper

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik denk dat ander/beter powerline setje wel gaat werken dan.
Als de 500s eerst goed werkte vermoed ik dat er een storend apparaat is bijgekomen ergens. Zoals eerder geopperd zou ik dat eerst proberen.

Andere optie is misschien een 4g routertje? Als ik ff snel kijk heb je voor onder tientje per maand enkele GBs sim only (of als het echt weinig data is, kan je zelfs prepaid doen). Denk dat je dat lang vol kan houden voor de prijs van 200 meter kabel, en het is veel minder moeite om op te zetten.
Pagina: 1