Wij willen zonnepanelen gaan leggen op ons huis met oost-west oriëntatie, en willen het dak zo vol mogelijk hebben. Helaas zitten we met een dakkapel aan beide kanten waardoor we er uiteindelijk maar een beperkt aantal kwijt kunnen.
Met een optimale opstelling kom ik uit op 6 panelen aan de oost kant en 10 aan de west kant. Om toch zoveel mogelijk kwh op te wekken wil ik panelen met een hoog vermogen. Opzoek naar goede prijs/kwaliteit verhouding ben ik op deze uit gekomen: Hyundai 395WP HiE-S395VG Full Black
Als ik een en ander in sunny design stop kom ik hier op uit:
/f/image/ehdxR7M2kFcfg0zCDlj7kEG0.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik een paar vragen:
Met een optimale opstelling kom ik uit op 6 panelen aan de oost kant en 10 aan de west kant. Om toch zoveel mogelijk kwh op te wekken wil ik panelen met een hoog vermogen. Opzoek naar goede prijs/kwaliteit verhouding ben ik op deze uit gekomen: Hyundai 395WP HiE-S395VG Full Black
Als ik een en ander in sunny design stop kom ik hier op uit:
/f/image/ehdxR7M2kFcfg0zCDlj7kEG0.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik een paar vragen:
- Aangezien ik enigszins ingelezen, maar totaal onervaren, ben op dit gebied hoor ik het graag als ik iets vergeet, over het hoofd zie, of wat ik aan het doen ben totaal nergens op slaat
- Volgens sunny design heb ik een 4 kw omvormer nodig. Ik heb een 3x25A hoofaansluiting. Dan kom ik automatisch op een 3 fase omvormer uit, of is een 1 fase wel mogelijk?
- Zijn de 6 panelen aan de oost kant op 1 string voldoende om de omvormer goed zijn werk te laten doen?
- Kan ik beter micro omvormers gebruiken gezien de kleine strings en vanwege mogelijke uitbreiding in de toekomst op plat dak van de uitbouw (zou anders aparte string op 2e omvormer worden vanwege andere hellingshoek en oriëntatie)?