Terugroepactie, te laat teruggestuurd, probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een elektrische kruik gekocht bij een webwinkel waarbij er een terugroepactie is geweest voor dit product. Nu heb ik deze e-mail wel gehad maar er stond bij dat het binnen 28 dagen retour gestuurd moest worden. Nu ben ik door omstandigheden te laat hiermee en wil ik dat nu alsnog doen.

Als de webwinkel zegt, tja pech gehad, kan dat zomaar? Zij zijn natuurlijk niet happig op recalls, maar het lijkt me ook voor hun niet wenselijk dat ik het product in de huidige staat blijf gebruiken met risico's van dien. Bovendien heb ik ook nog steeds garantie en zou je kunnen stellen dat door het geconstateerde probleem dat dit product heeft, hij niet volledig veilig werkt zoals hij bedoeld is.

Kortom, op internet vind ik niks over je rechten hierin, wat zijn als consument je rechten? Moet dat echt binnen een termijn en wat als je te laat bent? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Alle reacties

Bensimpel

Positieve meneer

Hoeveel dagen is te laat? Als je een maand later bent, lijkt mij dit normaal geen probleem. Maar dit kun je beter gewoon aan de verkoper vragen?

😆 - Denk ook eens om ;)

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Bensimpel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:19:
Hoeveel dagen is te laat? Als je een maand later bent, lijkt mij dit normaal geen probleem. Maar dit kun je beter gewoon aan de verkoper vragen?
circa 1,5 maand na de uiterlijke retourtermijn. Dus 2,5 maand ongeveer na de e-mail met info over de terugroepactie.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Gewoon lompweg in gebreke stellen. Ze hebben een product geleverd wat onveilig is. Dat is de ultieme reden om te ontbinden nu ze nakoming weigeren. En dat is los van welke termijn dan ook.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heb de de webwinkel al om advies hierin gevraagd? Mensen roepen altijd over rechten en ik lees hier ook weer "lompweg". Vraag nou eerst gewoon eens?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
Hoe lang heb je die kruik al, stond er ook bij wat de reden van de recall is?

mijn vermoeden: die kruik is onveilig. Fabrikant is er achter gekomen dat er een defect in het product zit (het is non-conform). Daarom mag je die in beginsel op ieder moment terugsturen, ook na die 28 dagen. Alleen is dat logistiek wat lastiger voor de webshop/fabrikant.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
@gysman11 Had het 'als' niet gelezen, ging er vanuit dat de webwinkel de retour afgewezen had. In dat geval natuurlijk idd eerst de vraag stellen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat zegt de fabrikant over de terugroepactie?
Als die het nog gewoon communiceren, dan is die termijn enkel van de winkel zelf.
Snap ook wel dat ze het vlot willen regelen, kost tijd en moeite en ze krijgen het geld weer terug van de fabrikant.

Zou gewoon doen alsof je die termijn niet meegekregen hebt, onveilig product blijft onveilig product. Een terugroepactie is er niet voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb inderdaad eerst contact opgenomen met de winkel, ze gaven aan dat ik te laat was maar ik moest ze even mailen zodat ze konden kijken wat ze ermee konden.. Klonk niet al te positief dus ik dacht ,ik kijk alvast wat mijn rechten zijn, mochten ze als conclusie toch trekken dat ik te laat zou zijn volgens hun mening. :)

Goed om te horen dat het er toch op lijkt dat ik recht heb op geld terug, ongeacht het halen van de termijn :)

Pagina: 1