Hallo,
Ik had reeds een R5 5600x systeem op het oog maar ga nu toch voor een build met de nieuwe Alder lake.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een pc naast m'n laptop die ik kan gebruiken voor school, toegepaste informatica, en om er wat degelijk mee te gamen, op 1440p. Voor school gebruik ik Visual Studio 2019 en in de toekomst zou ik met GNS aan de slag willen, voor mijn eindwerk volgend jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Had mijn budget vastgelegd op 1500€ maar door de switch naar Alder lake zal het waarschijnlijk op 1800€ komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De gpu heb ik al eerste besteld en in mijn bezit. pricewatch: MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G Nog kunnen aankopen voor 739€ en nu ook al een pak duurder.
In de toekomst kan ik dan nog upgraden naar een betere kaart 'als' de prijzen terug normaal worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien een volledig nieuwe pc heb ik alle onderdelen nodig zoals hieronder in het lijstje aangegeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig heb ik de fuma2 in het lijstje gezet, maar deze zou ik later willen upgraden naar bv een pricewatch: NZXT Kraken X53 of beter. Of zien jullie dit reeds als onvoldoende en toch upgraden naar iets beter?
Ga je overklokken?
Buiten XMP profiel aanzetten voorlopig niet echt plannen om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
In de eerste plaats wil ik graag weten of deze onderdelen mooi samen gaan. En als jullie tips of zaken zien die beter kunnen hoor ik dit graag.
- De voeding heb ik op de groei genomen zodat ik ooit switch kan maken naar een 3080(ti) of beter?
- Voor de behuizing, heb ik nog extra fans nodig of betere dan de stock fans?
Ik had reeds een R5 5600x systeem op het oog maar ga nu toch voor een build met de nieuwe Alder lake.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een pc naast m'n laptop die ik kan gebruiken voor school, toegepaste informatica, en om er wat degelijk mee te gamen, op 1440p. Voor school gebruik ik Visual Studio 2019 en in de toekomst zou ik met GNS aan de slag willen, voor mijn eindwerk volgend jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Had mijn budget vastgelegd op 1500€ maar door de switch naar Alder lake zal het waarschijnlijk op 1800€ komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De gpu heb ik al eerste besteld en in mijn bezit. pricewatch: MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G Nog kunnen aankopen voor 739€ en nu ook al een pak duurder.
In de toekomst kan ik dan nog upgraden naar een betere kaart 'als' de prijzen terug normaal worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien een volledig nieuwe pc heb ik alle onderdelen nodig zoals hieronder in het lijstje aangegeven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig heb ik de fuma2 in het lijstje gezet, maar deze zou ik later willen upgraden naar bv een pricewatch: NZXT Kraken X53 of beter. Of zien jullie dit reeds als onvoldoende en toch upgraden naar iets beter?
Ga je overklokken?
Buiten XMP profiel aanzetten voorlopig niet echt plannen om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
In de eerste plaats wil ik graag weten of deze onderdelen mooi samen gaan. En als jullie tips of zaken zien die beter kunnen hoor ik dit graag.
- De voeding heb ik op de groei genomen zodat ik ooit switch kan maken naar een 3080(ti) of beter?
- Voor de behuizing, heb ik nog extra fans nodig of betere dan de stock fans?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 739,- | € 739,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact White TG Clear Tint | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 51,25 | € 51,25 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 147,90 | € 147,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Overige componenten | Scythe LGA1700 Mounting Kit | € 8,90 | € 8,90 |
| Totaal | € 1.819,84 | |||