Slechte ontvangst wifi in hotels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tonymid
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10-2022
Mijn vraag
...Ik kom heel vaak voor mijn werk iin hotels de meeste hotels hebben een slecht wifi bereik ik wil grag s a vonds op mijn hotel kamer ned. tv kijken bij veel hotels is dat geen probleem af en toe valt de wifi uit maar over het algemeen gaat dat goed maar er zijn hotels die pretenderen een wifi te hebben maar dat werkt voor geen meter nu de vraag is er een ontvangst apparaatje voor zwakke wifi in een hotel dus krijg je betere ontvangst door een of ander wifi ontvanger versterker of wat dan ook dus wat kan ik het beste aanschaffen hiervoor

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik gebruik een tablet van Samsung Tab A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Onbeperkt 4g? Zo duur is dat tegenwoordig ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tonymid je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Daarnaast heeft dit probleem niet zoveel met Android te maken, maar is dit meer een netwerkprobleem. Dus ik verhuis je topic even van AND naar NT.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan soms inderdaad een wifi repeater bijvoorbeeld fixen, volgens mij zijn die er ook in reisformaat. Maar hou wel in het achterhoofd, dat de verbinding nooit sneller kan worden dan waar de ontvangst op zijn slechtst/traagst is. Dat is immers de flessenhals in de verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-11-2021 14:48 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hoi1234 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:22:
Onbeperkt 4g? Zo duur is dat tegenwoordig ook niet meer.
Er zijn natuurlijk ook hotels in het buitenland. Dan kon 4G nog wel eens een duur grapje worden (zeker buiten de EU).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Travel router. En dan op zoek naar de verborgen ethernet aansluiting achter de mini-bar, etc :+ Of wifi relay (WISP) waarbij je de travel router op de plek van beste ontvangst plaatst.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je van je werk ook een uitgebreid mobiel abonnement? Daar kun je op die momenten goed gebruik van maken.

Ik heb, als docent, ook een goed abonnement van mijn werkgever. "Onbeperkt" internet (25GB/maand voordat ik een melding krijg van de provider) Daarmee kun je op zich al best wat TV kijken.
Pagina: 1