Upgrade 10 jaar oude PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:42
Mijn vraag
Omdat ik een PS4 heb is de PC (2010) minder gebruikt voor zijn oorspronkelijke doelstelling.
Ik merk dat het opstarten van Windows en veel spellen (World of tanks/warships en zelfs Age of Empires) moeite hebben met laden. Ook het schakelen tussen programma's gaat erg traag. "Ik denk dat het tijd word voor een upgrade."
Huidige machine
Corsair Midi Tower Graphite 600T ATX, No PSU, Window (wit)
ASRock Fatal1ty P67 Professional B3 iP67, SATA600
Corsair Water Koeler Hydro H80 AMD & Intel
Intel Core i5-2500K, s1155
Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT
AMD Radeon HD 5670
Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB
Samsung DVR DL 22X,SATA
Wat losse SATA2 HDD's.
Gedachten voor nieuw systeem?
Ik ben aan het kijken waar ik het best naar kan upgraden zodat ik de komende jaren er weer tegen aan kan:
- Moederboard
- CPU
- Geheugen
- Grafische kaart
- SSD kaart
ik ga er vanuit dat ik de kast en overige zaken gewoon kan hergebruiken.
Budget
Qua Budget denk ik aan € 400- € 500,-. Is hiervoor wat samen te stellen dat aan mijn eisen voldoet?
Ik kom er echter niet meer uit wat nou goed past.....
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 11 voor hoofdzakelijk World of tanks/warships en lichtere games. Af en toe bewerk ik wat foto's en video's.

Advies is gewenst. :)

Make everyday a good day!

Beste antwoord (via coolgoza op 05-09-2022 16:05)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:20
Wat je pc vooral nodig heeft is een enkele ssd setup. Een 1tb Crucial MX500 is zowat de beste investering die je pc eerst kan gebruiken. Gooi gerust die 64gb ssd weg, en indien mogelijk ook die harde schijven (in combinatie met een mooie verse installatie van windows 10).
Nadien kan je beslissen of je videokaart nog een upgrade kan gebruiken als games wat extra fps kunnen gebruiken. Iets in de trant van een tweedehands RX478/480/580 of vergelijkbare Nvidia GTX 960/970 zou wat het hoogste zijn dat ik aan die 2500k zou koppelen (ik ga uit van een 1080p scherm).

Verder hoop ik dat die 2500k op een mooie oveclock loopt.

Ga je toch voor een nieuwe pc of uitgebreide upgrade, vergeet dan je voeding niet mee te vervangen, want je wilt niet dat een 10 jaar oude voeding al je nieuwe onderdelen klaarmaakt voor de schroothoop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:11
Koop gewoon een 2e hands gaming pc hier op V&A of kijk bij de grote blauwe reus.
Upgraden van dit systeem gaat hem niet worden en is zonde van je 500 euro die je erin steekt.

PSN: plexforce (ps4)

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:51
Ik had op V&A een game PC met een GTX 1080 en Ryzen 7 gekocht voor ca. € 725. Dus ik zou daar rondkijken voor een leuke deal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:20
Wat je pc vooral nodig heeft is een enkele ssd setup. Een 1tb Crucial MX500 is zowat de beste investering die je pc eerst kan gebruiken. Gooi gerust die 64gb ssd weg, en indien mogelijk ook die harde schijven (in combinatie met een mooie verse installatie van windows 10).
Nadien kan je beslissen of je videokaart nog een upgrade kan gebruiken als games wat extra fps kunnen gebruiken. Iets in de trant van een tweedehands RX478/480/580 of vergelijkbare Nvidia GTX 960/970 zou wat het hoogste zijn dat ik aan die 2500k zou koppelen (ik ga uit van een 1080p scherm).

Verder hoop ik dat die 2500k op een mooie oveclock loopt.

Ga je toch voor een nieuwe pc of uitgebreide upgrade, vergeet dan je voeding niet mee te vervangen, want je wilt niet dat een 10 jaar oude voeding al je nieuwe onderdelen klaarmaakt voor de schroothoop.

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:42
Check, gekozen voor een Crucial MX500, want die kan ook mooi mee naar een volgend systeem.
Dat in combinatie met het verwijderen van een oude SATA300 HD en UDMA 100 HD (ja echt....) geeft een forse verbetering in opstarten en draaien van software. Ik kijk nog naar een goedkope 2e hands GPU, maar voor de voorgestelde types wordt echt nog 125+ euro voor gevraagd, dus nu even een tussenstap naar een HD6970 voor € 20,-, die geeft al een factor 4 verbetering tov de HD5670.

En nu sparen voor een nieuw systeem die straks windows 11 goed kan draaien.

Make everyday a good day!