Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-10 20:37
Beste tweakers,

Al enige tijd ben ik bezitter van een Samsung Frame 2020. Echter, ik stoor mij erg aan de helderheid van het scherm, met name in art mode. In de avond is de helderheid van het scherm veel te hoog, waardoor de art mode erg onrealistisch is. Hieronder vinden jullie een foto waarop goed te zien is dat de helderheid niet correct is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GH6H1TMaLKBMzlBDSGJ_xBZKiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrSsfHTc6RhCcEcYUu7KMjk0.jpg?f=fotoalbum_large

De helderheid is zo ingesteld dat deze zich aanpast aan de omgeving. Als ik m'n hand voor de sensor plaats dan gebeurt er niets met de helderheid. Ik betwijfel dus of de sensor wel correct werkt.

Hebben meer mensen deze ervaring? Of weet iemand wat ik nog kan proberen om het beeld realistischer te laten lijken?

Alle reacties

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:37
In het donker blijft het met een lichte plaat wat onrealistisch omdat de minimale helderheid dan best licht is. Oplossing is dan een donkere plaat (zoals de gratis zebra). Maar door de sensor zou de tv zich wel moeten aanpassen, ook in kleurtint. Werkt de sensor wel met tv kijken (eco mode)?